štvrtok 27. októbra 2022

RECENZIA: Vi Keeland - Iskra

Žáner: román pre ženy
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 344
Väzba: pevná väzba

Anotácia:
Po návrate z dovolenky som si z letiska omylom vzala cudzí kufor. Našla som v ňom drahé pánske topánky a značkové oblečenie. Zavolala som na číslo na visačke v nádeji, že pán Pracháč bude mať na revanš moju batožinu. A skutočne. Majiteľ hlbokého, zamatového hlasu si so mnou dohodol stretnutie, aby sme si kufre vymenili. Ukázalo sa, že Donovan nemá iba podmanivý hlas. Vôbec nebol na zahodenie. Okamžite medzi nami preskočila iskra.

Pozvanie na kávu viedlo k večeri, večera k dezertu a dezert k spoločnému víkendu. Donovan bol zábavný, bystrý a na chlapa, ktorý nosí sedemstodolárové topánky, až prekvapujúco skromný. Spomenula som, že mi vypral oblečenie, kým som spala? Jednoducho pridobrý chlap na to, aby v tom nebol háčik.



Dokonale presladená oddychovka. Od Vi hádam iné ani nemožno očakávať. Toto je čítanie pre každú beznádejnú romantičku. 
Iskra začína nevinnou výmenou kufrov na letisku. Pri náprave tejto chybičky si Autumn s Donovanom padnú do oka a strávia spolu krásny víkend. Lenže Autumn neverí v šťastný koniec a tak nakoniec mizne bez rozlúčky. Po pár rokoch sa ale cesty hlavných postáv opäť pretnú a tentokrát to rozhodne musí dopadnúť inak!

Pustiť sa do knihy od Vi Keeland je vždy zaručený relax. Už od úvodných slov plynie príbeh prirodzene rýchlo a stránky ubiehajú ako nič. A to vďaka autorkinu štýlu písania, ktorý nerozvetvuje príbehovú líniu na tisíc strán, ale práve naopak ide po línií tých najpodstatnejších informácií. Príbeh sám o sebe nie je vôbec komplikovaný a rieši vzťah dvoch mladých ľudí, s akým sa môžeme stretnúť každý jeden deň. Dej ubieha prostredníctvom striedajúcich sa pohľadov Autumn a Donovana. Autorka niekoľkokrát zablúdi aj do minulosti pre lepšie pochopenie súvislostí a postáv. 

Iskra sa ľahko číta aj vďaka sympatickým postavám.
Dokonalý muž so skvelými vlastnosťami, ktorý vždy vie čo povedať a urobiť a ešte aj jeho prešlapy sú na zjedenie. Aj keď teda miestami už bol Donovan až veľká citlivka, ale čo. Do toho sympatická Autumn s jej milými poznámkami. Vedľajšie postavy milo dotvárajú atmosféru a príbeh.

Kniha má jednoduchý dej s niekoľkými zauzleniami. Ako má Vi Keeland vo zvyku, vždy keď všetko vyzerá ako z rozprávky, prichádza malé šokujúce odhalenie, ktoré síce vzťah naštrbí, no postavy to vždy hravo zvládnu a preukážu silu svojej lásky. Pri Iskre by som dokonca povedala, že tu ani nedošlo k akémusi povestnému absurdnému vyhroteniu ako inokedy. Bolo to uveriteľné.

Moje odporúčanie? Ak máte chuť nerozmýšľať a len sa nechať unášať príbehom, choďte do toho!

@terezickka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)