RECENZIA: Mona Kasten - Cítiť znova

Vydavateľstvo: YOLi
Séria: Znova
Diel: #3
Počet strán: 368 strán
Väzba: paperback
Originálny názov: Feel Again

Sawyer Dixonová pôsobí na ľudí dosť odmerane. Je tvrdá, nedáva si servítku pred ústa a stále je sama. Od smrti rodičov si nikoho nepúšťa k telu. To sa však zmení, keď sa zoznámi s Isaacom Grantom. Plachý chlapec v okuliaroch s hrubým rámom, s motýlikom na krku a uhladeným účesom ani zďaleka nepatrí k typom, ktoré by ju zaujali. Aj Isaac je nezadaný a už ho to začína škrieť. Vtedy mu Sawyer ponúkne pomoc. Navrhne mu, že z neho urobí drsného chlapca, aby mal väčší úspech u dievčat, a ona na revanš použije fotografie z jeho premeny na svoj záverečný školský projekt. Zdanlivo jednoduché. S jedným detailom však Sawyer nerátala. S citmi. A to sa ukáže ako veľký problém.

Tak ako som pri prvej knihe z tejto série mala obavy, či ma príbeh osloví a autorka zaujme svojím štýlom písania. Tak teraz som presne vedela do čoho idem a čo od knihy môžem očakávať. A to čo očakávam aj dostanem. Asi nič viac, no zato ani nič menej. Ide presne o ten žáner kníh, ktorý vezmete do rúk, prečítate na prvý šup, zahreje vás pri srdiečku a potom sa už len tešíte na ďalší diel.
     Kniha je skvelo napísaná. Dej je dynamický a neustále sa vyvíja a posúva sa vpred. Takže žiadnu stagnáciu deja tu nenájdete. Množstvo dialógov, skvelý opis v úplne primeranom množstve, bez akéhokoľvek hluchého miesta. Bez zbytočných okolkov sme už v prvej kapitole vtiahnutý priamo do deja a nám neostáva nič iné, len týmto dianím postupne preplávať až k samotnému záveru. Možno je to aj tým, že postavy nie sú pre čitateľa úplne neznáme, keďže sme sa s nimi už mohli s časti oboznámiť v predchádzajúcich dvoch dieloch.
     Celým príbehom nás sprevádza pohľad hlavnej hrdinky Sawyer. Hoci sa budem opakovať, no aj v tomto diely by som s otvorenou náručou uvítala aspoň pár kapitol napísaných z pohľadu Isaacom. No absencia kapitol z mužského pohľadu nijak neubrala z príjemného zážitku. Dokonca musím povedať, že sa mi táto kniha páčila o čosi viac ako prvý diel, a to predovšetkým tým, že vo mne vyvolávala pocit, akoby mala väčšiu hĺbku. Postavy podľa mňa mali o čosi viac prepracovanejší príbeh a ich vývoj počas celého deja bol skvelý.
   Na Sawyer a jej príbeh som sa neuveriteľne tešila. Pretože od prvého okamihu pôsobila dojmom zlého dievčaťa, ktorému je úplne jedno kto si o nej čo myslí a ktoré si vždy robí čo sa mu zachce. Veľmi ma zaujímalo, čo sa skrýva za týmto postojom alebo, čo bolo dôvodom, že si okolo seba vystavala ochranné múry, za ktoré nechce nikoho pustiť. A práve tento diel nám dal všetky odpovede.
     A potom tu na druhej strane máme Isaaca, ktorý pôsobí ako úplný nerd s veľmi špecifickým (cháp čudným) štýlom obliekania. A tak sa nám naskytla možnosť ponoriť sa do nie úplne ideálneho a veselého života dievčaťa, ktoré sa naoko tvári byť nezaujaté a povrchné, ktoré v Isaacovi postupne našlo priateľa. A práve Isaac začal pomaly ale isto búrať múry, ktoré si Sawyer vybudovala okolo svojho srdca. Isaac nemal byť pre Sawyer nič iné len záverečný projekt. Dohoda znela, že z neho spraví drsného chlapca, ktorý si bide veriť a získal nejedno srdce dievčat a práve túto premenu Sawyer zachytí v podobe fotografií.
     Nemilovať Isaaca je nemožné, pretože vás chytí za srdce od prvej chvíle. Aj keď to bol spočiatku plachý a neustále sa červenajúci chalan, ktorému robili problém bežné veci – ako napríklad objednanie si kávy. No ukázal nám aj svoju milujúcu stránku a to ako sa staral o svojich súrodencov bolo dojemné. A aj napriek nezhodám s rodičmi, stále bola pre neho rodina na prvom mieste.
     Sledovať ako sa vzťah medzi Sawyer a Isaacom stále mení a vyvíja bolo veľmi milé. Z náhodných známych sa stali priatelia, s ďalším spoznávaním ich vzťah postúpil o čosi vyššie a to na blízky priatelia, až sa z nich stal jeden chutnučký zamilovaný pár. Celé toto gradovanie ich vzťahu bolo prirodzené a veľmi nežné a romantické.
     Ak máte chuť na romantický príbeh, tak určite siahnite práve po tejto knihe, ktorá je vtipná, so skvelými hlavnými postáv, ktoré okrem toho, že sa spoznávajú navzájom, súčasne hľadajú sami seba. Čo je asi pre knihy Mony príznačné, je to že sa tu nachádzajú silné priateľstvá. Taktiež príbeh obsahuje aj vážnejšie témy ako je smrť rodičov alebo šikana.