sobota 11. decembra 2021

RECENZIA: Vi Keeland - Rivali

Žáner: erotický román
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 328 strán
Väzba: tvrdá väzba
Originálny názov: The Rivals

Anotácia:
Spor medzi Westonom a mnou sa začal pri oltári. Nešlo o našu svadbu, táto sa konala desaťročia predtým, ako som sa narodila. Naši starí otcovia boli najlepší priatelia a obchodní partneri. Až do osudného dňa. Tesne pred sobášom dala môjmu starému otcovi jeho snúbenica košom, pretože milovala Westonovho starého otca. Tí dvaja už celé roky bojovali o srdce Grace Copelandovej, zhodou okolností ich tretej obchodnej partnerky. Napokon ju nezískal ani jeden a ich cesty sa rozišli. Obaja sa oženili s inými ženami a stali sa z nich najväčší obchodní rivali v dejinách.
Naši otcovia v rodinnej tradícii pokračovali. A potom aj my s Westonom. Doteraz sme sa navzájom vyhýbali. Lenže čo čert nechcel, Grace Copelandová zomrela a zanechala jeden z najluxusnejších hotelov na svete našim starým otcom, nech sa vyrovnajú. Začal sa boj o väčšinový podiel a my s Westonom sme sa mali podieľať na chode hotela. Netrvalo dlho a šli sme si po krku. Na Westonovi Lockwoodovi ma škrelo všetko. Bol vysoký, namyslený, prehnane múdry a až nespravodlivo atraktívny. Správali sme sa k sebe ako pes a mačka. Ale to by som ešte zniesla. Naše rodiny sa predsa nenávideli odjakživa. Bol tu však jeden menší problém. Zakaždým, keď sme sa s Westonom pohádali, ocitli sme sa v posteli.



       Pred nedávnom som písala recenziu na knihu Nevhodné správanie od Vi Keeland. V samotnej recenzii som napísala, že autorka píše svoje knihy cez akúsi šablónu, kde mužský pohľad nás vždy zavedie do jeho minulosti, ktorá bola kľúčová pre jeho vývin osobnosti. A zrazu sa mi do ruky dostala kniha Rivali, ktorá sa už od začiatku mierne začala vymykať tomuto stereotypu, na ktorý sme už pri Vi Keeland zvyknutí. 
    Keď som si prečítala anotáciu, prvé čo mi napadlo bol príbeh Rómea a Júlie a ich znepriatelených rodín a bola som veľmi zvedavá, čo si autorka pre nás prichystala v tejto knihe. To, že celý príbeh je priam famózne napísaný už asi nemusím ani spomínať. Autorka vie ako napísať príbehy. V tomto sa opäť stretávame s kapitolami, ktoré sú napísane z dvoch pohľadov a to z mužského a ženského. Žiadne zbytočné opisy alebo umelo nafúknuté udalosti, ktoré by nafúkli množstvo strán v knihe. Pripravte sa na silné postavy, medzi ktorými panuje silná chémia, ktorej sa rozhodnú podľahnúť, na súperenie o získanie hotela a nakoniec na nečakanú lásku. (Teraz mi napadlo či vôbec bola nečakaná, pre čitateľa asi nie, no postavy by mali na to istotne iný názor.) Ako som už napísala v knihe sa nachádza mužský pohľad, no tentokrát tu nastala istá zmena a to, že tu neboli žiadne kapitoly písane z minulosti. No na to aby sme sa dozvedeli o minulosti sme tu mali Westona a jeho posedenia u psychologičky.
     Čo sa týka silných postáv, tak hneď som si obľúbila Sophiu a Westona. Hneď v prvej kapitole sa dozvedáme, že Sophia nemá práve najlepšie obdobie, pretože sa s ňou rozišiel jej priateľ a odišla z Londýna len pre to, aby v New Yorku nastúpila do nového zamestnania, kde bude pracovať pre svojho otca, s ktorým nemá najlepšie vzťahy a ktorý si o nej myslí, že nie je vôbec kvalifikovaná. A práve toto nové zamestnanie jej do cesty znova priviedlo Westona Lockwooda, ktorý spolu so svojou rodinou predstavoval rivala pre Sophiu a jej rodinu, kvôli sporu spred päťdesiatich rokov. Práve v tomto čase Sophiin dedo August Sterling otvoril hotel spolu s dvoma najlepšími priateľmi - Oliverom Lockwoodom (dedo Westona) a s Grace Copelandovou. 
Lenže komplikácia nastala, keď sa August zaľúbil do Grace a svadba sa mala konať na Silvestra. No v deň sobáša mu Grace oznámila, že si ho nevezme lebo ľúbi aj Olivera. A tak dlhé roky Oliver a August súperili o srdce Grace. No nikam to neviedlo a nakoniec sa každý vydal svojou cestou, založili si svoje vlastné rodiny a snažili sa vybudovať hotelové impéria, aby porazili jeden druhého. No Grace zomrela a Oliverovi a Augustovi odkázala štyridsaťdeväť percent jednému aj druhému. A dve percentá ostali charitatívnej organizácií. A tak tu je Sophia a Weston, ktorý sa snažia od charity odkúpiť zvyšné dve percentá aby mali nadpolovičnú väčšinu. A tak sa stretávame aj s Westnom, ktorého životným cieľom malo byť to, že poskytne pre svoju chorú sestru potrebné orgány. A tak sa stretávame so Sophiou a Westonom, ktorí nie sú ani jeden pre svoju rodinu dosť dobrí. Od prvého momentu medzi nimi panovala silná chémia a ich doťahovanie som v knihe zbožňovala a neraz som sa počas čítania zasmiala. 
     V tejto knihe sa vzťah medzi postavami akosi rýchlo vyvíjal, na čo som nebola až tak zvyknutá. Postavy sa pomaly na začiatku knihy medzi sebou dohodli, že budú mať sex bez toho, aby sa tam priplietli akékoľvek city. Práve aj toto dopomohlo k tomu, aby sa v knihe akosi viac objavoval sex medzi postavami. Nie som si úplne istá, či to hodnotím kladne. No to je vec môjho názoru.
Čo mi trošku chýbalo v knihe tak bol akýsi väčší počet vedľajších postáv, ktoré by boli častejšie zapájané do príbehu a tým ho možno o čosi viac "okorenili". 
Aj napriek tomu, jednoznačne išlo o oddychové a veľmi príjemné čítanie, ktoré v sebe zahŕňalo všetko, čo očakávam od kníh z tohto žánru. 
~N

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)