utorok 2. novembra 2021

RECENZIA: Vi Keeland - Nevhodné správanie

Žáner: erotický román
Väzba: tvrdá väzba
Originálny názov:
Inappropriate

Pracovný pomer ukončený s okamžitou platnosťou - pre nevhodné správanie. Neverila som vlastným očiam. Deväť rokov! Deväť prekliatych rokov som drela v jednej z najväčších amerických spoločností, a po návrate z dovolenky mi poslali výpoveď. Všetko pre jedno plážové video s kamarátkami. Podotýkam súkromné video natočené v čase osobného voľna. Nie všetci to videli rovnako. Vytočená do nepríčetnosti som si otvorila fľašu vína a od srdca napísala najvyššiemu riaditeľovi, tomu milionárovi, čo si o ňom a praktikách vo firme myslím.
Nečakala som, že mi odpovie. A už vôbec som nečakala, že si s pánom zazobaným začneme písať pravidelne. Nakoniec uznal, že mi krivdili a dohliadol na to, aby som prácu dostala späť. Lenže to nebola jediná vec, s ktorou mi chcel Grant Lexington pomôcť. V žiadnom prípade som sa nechcela zapliesť so šéfom šéfky svojho šéfa, hoci neskutočne dobre vyzeral a bol nebezpečne sebavedomý a šarmantný. Nebolo by to vhodné. Bolo by to priam nepatričné! Takmer ako video, ktoré ma do kaše dostalo. Nuž, dve chyby sa navzájom nevynulujú, no niekedy z toho môže byť dvakrát toľko zábavy.

Knihy od Vi Keeland sú pre mňa vždy stávka na istotu. Vopred viem, že všetko čo od knihy očakávam, to aj dostanem. A aj pre to keď vidím, že má byť vydaná nová kniha od Keelandovej tak si nemusím prečítať anotáciu. Myslím si, že to tak má asi väčšina čitateliek, ktoré prečítali aspoň jednu knihu od Keeland a zapáčila sa im. Aj z toho dôvodu majú jej knihy u mňa v poličke vyhradené vlastné miesto a pomaly túto zmierku jej kníh rozširujem. Dokonca sa u mňa nájde aj pár kníh, ktoré napísala Keeland spolu s Penelope Ward. No jednoducho tieto knihy sú láska na celý život.
      Dokonca rozmýšľa, či má vôbec aj zmysel písať recenziu na túto knihu. Podľa mňa by úplne postačovalo napísať: SKVELÁ! A kto neverí, nech si ju prečíta a hneď pochopí. No ale, ak by sa tu predsa len našiel niekto, kto ešte nemal tú česť s knihami od tejto autorky, tak poďme si to tu trošku ozrejmiť.
Príbeh je skvelo a ľahko napísaný, vďaka čomu nemá čitateľ najmenší problém knihu prečítať na jedno posedenie. Väčšina príbehu je napísaná z pohľadu hlavnej hrdinky, no nachádza sa tu aj mužský pohľad. Tento mužský pohľad sa zameriava z časti na prítomnosť, no máme možnosť sa cez jeho ohľad preniesť do minulosti, ktorá bola natoľko dôležitá, že stále ovplyvňuje konanie hlavného hrdinu v prítomnosti. A práve tento pohľad ma niekedy najviac láka popreskakovať kapitoly, aby som najskôr zistila čo sa stalo a až potom, keď ukojím svoju zvedavosť vrátiť sa späť k preskočeným kapitolám. Celý príbeh je perfektne popretkávaný vtipnými udalosťami a dialógmi, ktoré sú plné chémie a sexuálneho napätia medzi postavami. Ja sama som sa neraz pristihla ako sa počas čítania smejem alebo v prítomnosti ľudí sa uškŕňam nad udalosťami v príbehu. K tomu všetkému skvelý a výstižný opis, ktorý vôbec nie je vtieravý, práve naopak, ukotvuje celkový skvelý dojem z príbehu. A ako to je už zvykom, tak bez akýchkoľvek zbytočných omáčok sa ocitáme hneď v prvej kapitole uprostred deja.
    Ireland po návrate z dovolenky čaká nemilé prekvapenie v podobe obálky a priloženého USB kľúča. V obálke sa nachádza oznámenie o okamžitom ukončení pracovného pomeru, údajne za nevhodné správanie. Za video, ktoré bolo natočené mimo pracovnej doby a zverejnené na súkromnom profile. Výpoveď ju natoľko vytočí, že sa v stave opilosti rozhodne napísať email samotnému šéfovi spoločnosti, kde pracuje. Asi je jasné, v akom duchu sa tento e-mail niesol. A čo Ireland prekvapilo ešte viac, je keď jej prišla odpoveď na jej príšerný mail od Granta. Od prvej chvíle to medzi Ireland a Grantom iskrí. Ona bola sebavedomá, cieľavedomá úžasná žena, žiadna šedá myška, ktorá by mala potrebu sa za niečo alebo niekoho schovávať. Čo v mysli to na jazyku. Nikdy sa nebála dať najavo svoj názor.  On je zasa klasický bohatý šéf so zdravým sebavedomím a ťažkou minulosťou. Skvelá kombinácia postáv. Vzťah Ireland a Granta mal nečakane rýchli spád, čo som bola prekvapená. Akosi som zvyknutá, že postavy okolo seba najskôr chodia ako okolo horúcej kaše a postupne sa do seba zaľúbia. No tu sa to akosi popreskakovalo a hop-šup a už boli do seba zaľúbení až po uši.
     Prítomnosť postáv bola vopred predurčená na šťastný a presladený koniec. No zato Grantova minulosť nebola až tak prechádzka ružovou záhradou. V štrnástich rokoch sa Grant zoznámil s Lily, ktorá bola dobratá vlastnej matke a nejaký čas bývala u Grantovej rodiny. Jej matka bola psychicky labilná a trpela depresiami. Lily vo svojom živote nemala jediného stabilného človeka, podchvíľou sa sťahovala, vymenila piatich terapeutov a do toho všetkého ochorela choroba Grantovej mamy, ktorú zle znášala, tehotenstvo Liliinej matky... To všetko sa podpísalo na Lily a nakoniec začala mať rovnaké stavy ako jej matka. Práve tieto kapitoly boli nabité množstvom pocitov a emócií.
      Dejová línia z prítomnosti bola uspokojivá, no tá z Grantovej minulosti bola ako neriadená strela, pretože ste nemali vôbec poňatia ako sa skončí. Kniha bola skvelá, síce predvídateľná, ale to sú asi všetky knihy z tohto žánru. Možno by som uvítala nejaký originálny prvok, ktorým by Keeland rozbila svoju overenú šablónu, podľa ktorej píše knihy. Ale aj napriek absencii originality je príbeh skvelý na oddychové čítanie. A tí, ktorí ste ešte nečítali žiadnu knihu od Vi Keeland tak vám ich môžem len a len odporučiť.