štvrtok 5. novembra 2020

RECENZIA: Vi Keeland - Nahá pravda

Žáner: erotický román
Počet strán: 360
Väzba: tvrdá väzba
Originálny názov: The Naked Truth

Bol to pondelok ako všetky ostatné. Až do chvíle, keď ma šéf požiadal, aby som sa stala poradkyňou nádejného klienta. Na podobnú príležitosť som čakala roky. V minulosti som niečo poriadne pohnojila a potrebovala som si to u spoločníkov firmy vyžehliť. Vošla som do zasadačky a takmer sa zrazila s mužom, ktorému som mala pomáhať v právnych záležitostiach. Vyliala som kávu a rozsypala spisy. To bola ešte tá príjemnejšia časť dňa. Ten úžasný chlap, ktorý si čupol a pozeral na mňa ako na nahú, nebol nik iný ako môj bývalý frajer Gray Westbrook. Chlap, na ktorého som sa snažila zabudnúť. Chlap, ktorého som zo srdca nenávidela. Chlap, ktorý oplýval neskutočnou charizmou, sebavedomím a sexepílom. Len zázrakom som dokončila prezentáciu a zodpovedala na všetky otázky, hoci ma celý čas vyzliekal pohľadom. Nemohla som však vyhodiť z hlavy tie prasačinky, ktoré mi pred odchodom pošepkal do ucha. Stal sa z neho náš dôležitý firemný klient. Vylúčené, žeby som mu dala druhú šancu. Alebo predsa len?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Panta Rhei

Vi Keeland na našom profile hádam ani nemusím predstavovať. Zatiaľ sa na blogu objavili recenzie na takmer každú preloženú knihu a v každej z nich nájdete na autorku a jej príbehy len pekné slová. Nahá pravda nebude ani tentokrát výnimkou.
Priznám sa vám, keď som uvidela Nahú pravdu, nebolo mi treba ani čítať anotáciu, pretože som vedela, čo ma čaká a tým pádom ma samotný príbeh tentokrát prekvapil na plnej čiare.
Gray a Layla majú spoločnú minulosť uzavretú. Gray bol kedysi odsúdený za finančné podvody, Layla ako vyštudovaná právnička navštevovala zariadenie, kde bol umiestnený aj Gray a pomáhala odsúdeným písať právne podania. Tam medzi nimi vznikla povestná iskra, no tajnosti ju zničili.
Osud s nimi však má iné plány, pretože ich cesty sa časom opäť pretnú a tentokrát sú obaja presvedčení urobiť dôležité rozhodnutia.

Ako sme pri Vi Keeland zvyknutí, čitateľovi sú k dispozícií dva pohľady rozprávania. Tie sa nestriedajú pravidelne, prevažne je rozprávačom Layla a Grayove kapitolky slúžia na dokreslenie správnej atmosféry, no a práve niektoré situácie sú z jeho strany záživnejšie akoby boli z pohľadu Layly. Autorka dokáže bravúrne prechádzať medzi ženským a mužským pohľadom pričom ani jeden z nich nevyznieva umelo či neprirodzene. Dej napreduje svižným tempom, posúva sa cez bežné dni postáv. Práve to sa mi pri týchto knihách páči, že jednotlivé situácie sú tak obyčajné a normálne, také aké zažívajú ľudia aj v reálnom živote. Žiadne dramatické zvraty či traumatizujúce minulosti. Práve naopak, na niektrých situáciach sa dá pekne zabaviť.

Medzi postavami to iskrí už od prvej kapitoly. Opäť je k dispozícií love-hate vzťah a napätie stúpa každou minútou, čo sú tí dvaja v jednej miestnosti. Pri charakteroch autorka vsadila na istotu. Gray vystupuje od prvého momentu ako namyslený drzý nevychovanec, no časom čitatelia odkrývajú aj jeho milú stránku. V konečnom dôsledku sa z neho vykľuje verný a správny chlap. Layla predstavuje silnú ženskú osobnosť, pracuje na sebe i svojej kariére, no pri vzťahoch niekedy pôsobí ako vystrašená laň. Obaja majú svoje slabosti a je pekné sledovať, ako sa postupom deja navzájom vyvažujú.
Príbeh zažíva svoje vrcholy i pády, obsahuje malé prekvapenia a zamiešava karty, aby všetko nebolo až príliš jednoduché.

Nahá pravda je dokonalá oddychovka, ostatne ako všetky knihy od Vi Keeland. Ubieha rýchlym tempom, prináša humorné situácie, smútok a niekedy aj dôležité rozhodnutia. Vytkla by som len výber slov pri erotických scénach, ktoré by v reálnom živote asi vyvolali spontánny smiech a nie vzrušenie. Inak nemám čo vytknúť. :)