RECENZIA: Lucinda Rileyová - Perlová sestra

romanca

Séria: The Seven Sisters
Diel: #4
Počet strán: 496
Väzba: pevná väzba s preobalom
Originálny názov: The Pearl Sister

Štvrtá sestra CeCe D'Aplièse nemala nikdy pocit, že niekam patrí. Po smrti nevlastného otca, tajomného milionára tatka Slaného, sa ocitne na životnej križovatke. V zúfalstve sa rozhodne odísť z Anglicka a pátrať po svojej minulosti. Má jedinú stopu - čiernobielu fotografiu a meno ženy, ktorá žila v Austrálii pred vyše sto rokmi. Cestou do Sydney sa zastaví v Thajsku, kde stretne záhadného a tajuplného Acea, muža rovnako osamelého ako ona.
Dávno predtým dostane mladá Kitty McBridová, dcéra chudobných škótskych rodičov, ponuku vycestovať do Austrálie ako spoločníčka bohatej dámy, pani McCrombieovej. Po príchode do Adelaide sa jej osud dramaticky prepletie s osudom identických dvojčiat – impulzívneho Drummonda a ambiciózneho Andrewa, ktorý je dedičom perlového impéria. Kitty ako jedna z prvých austrálskych podnikateliek dovedie obchod s perlami do netušeného rozkvetu.
   CeCe dorazí do Austrálie a ocitne sa v spaľujúcej horúčave červených planín vnútrozemia. Niečo hlboko v duši rezonuje s energiou tohto kraja a znovu sa jej vráti schopnosť a radosť z maľovania. CeCe uverí, že tento rozľahlý divoký kontinent jej ponúka niečo, čo nikdy nedúfala nájsť: pocit, že niekam patrí, pocit, že má domov...

Štvrtá kniha zo série Sedem sestier láka tentokrát príbehom zvláštnej Cece, ktorá svojich predkov hľadá u protinožcov - v Austrálii. História jej rodinnej línie siaha do sféry obchodovania s perlami a prináša skutočne neobvyklý príbeh presiaknutý silnými emóciami.

Keby ste sa ma ešte pred pár týždňami spýtali na môj názor na postavu Cece, no asi by som bola veľmi negatívna. V predošlých dieloch ma dokázala iba nahnevať a znechutiť svojim egoizmom a diktovaním života iným. Ale ako sa vraví, prvý pohľad môže klamať a pri Cece to platí na 100 percent. Pretože Cece s ktorou máte česť pri Perlovej sestre je úplne inou Cece ako v minulých dieloch série. Dokazujú to už prvé stránky, na ktorých sa ukazuje jej pravý charakter, ktorý je odlišný od toho, ktorý prezentuje. Ako najmenej obľúbená sestra prekvapila. Nahliadnuc do jej vnútra je obrovská zmena v porovnaní s jej vystupovaním v iných častiach. V skutočnosti ide o smutnú, osamelú dušu snažiacu sa nájsť svoj zmysel života.

Po udalostiach v Tieňovej sestre sa Cece musí vyrovnávať so zmenou života a sama sa vydáva hľadať svôj pôvod. Zavíta na mnohé miesta a spozná mnoho ľudí. Práve prostredníctvom spomenutých stretnutí autorka dáva najavo silu okamihu a zároveň poukazuje na fakt, že aj ľudia s ktorými sa veľmi nepoznáme, majú vplyv na náš život. Dokážu poskytnúť útechu v ten správny životný okamih a nasmerujú nás tým správnym smerom. Cece takýto zásah do života rozhodne potrebovala.
Dejová linka zameraná na súčasnosť a cestovanie hlavnej postavy je naozaj pútavá. Autorkine opisovanie krajín do podrobností vás pohltí natoľko, až si budete pripadať akoby ste sa na opisovanom mieste nachádzali. Dalo by sa povedať, že je to dokonalé cestovanie svetom, aj keď nie osobne. Spoznáte nielen krajinu ale aj samotnú kultúru. Každopádne samotné opisy sú reálne a naplno vás vtiahnu do okolia. Miestami ide o dobrodružstvo, pri ktorom zatajíte dych a vychutnávate si čaro okamihu spoločne so Cece.
Všetky udalosti dokresľuje historická dejová linka. V nej sa čitateľ dostáva do obchodovania s perlami a spoznáva osud predkov Cece. Kitty McBrideová, hlavná postava danej dejovej linky, je predstaviteľkou viacerých silných vlastností a daností. Vo svojom mladom veku zobrazuje mladickú naivitu, ktorú vystrieda uvedomie dospelého. Plynutím deja autorka prostredníctvom Kitty ukazuje sil ženského ducha. Príchom do Austrálie sa jej začína nový život, no už od začiatku pobytu ju sprevádza jedna ťažká skúška za druhou, či už v láske alebo pri pohľade do minulosti alebo nejasnej budúcnosti. Strašiakov v skrini nikdy nie je málo. Už začiatok príbehu Kitty naznačuje, že to v živote nebude mať ľahké a skutočne môžem povedať, že príbeh Kitty McBride je do samého záveru ten najtragickejší, s akým som sa pri tejto sérii stretla. Plný emócií, ktoré chytia za srdce a zataja dych.

Príbeh ako celok nesie v sebe priam rozprávkový nádych. Jedná sa o pútavé čítanie, ktoré pôsobí čarovne a to aj napriek svojej tragickosti. Perlová sestra je hádam zo všetkých kníh série zatiaľ najsmutnejšia a najtragickejšia, no napriek tomu okúzľujúca.

-terezickka (Smiley)