RECENZIA: Samantha Young - Iskrenie

Žáner: NA
Séria: Dublin Street
Počet strán: 152 strán
Väzba: hardback
Originál názov: On Hart's Boardwalk

Manželia Nate a Liv si zariadili príjemný život, bývajú v peknom dome, majú dve krásne dcéry a zamestnanie, ktoré ich napĺňa. Z ich vzťahu sa však rokmi vytratila spontánnosť a vášeň. Liv je presvedčená, že pre Nata už nie je atraktívna. Zato za ním sa otočí každá. Kedysi Nata rozpálil aj jediný pohľad na svoju lásku, dnes si manželku takmer nevšíma a v nej sa prebudia komplexy, ktoré ju trápili v mladosti.
Na desiate výročie svadby naplánuje Nate výlet do idylického prímorského mestečka Hartwell v americkom štáte Delaware. Dúfa, že tu sa im naskytne príležitosť, po ktorej obaja prahnú. Niekoľko rokov po vydaní knihy Samanthy Youngovej Jamaica Lane sa obľúbené postavy vracajú v úplne novej, vášňou nabitej novele

Mať možnosť znovu sa začítať do príbehu zo série Dublin Street bolo veľmi potešujúce, vzhľadom na to, že táto séria je moja srdcová záležitosť a keď sa ma niekto pýta, či nepoznám nejakú dobrú knihu/knihy s romantickou tématikou, tak Dublin Street je vždy prvá séria ktorú spomeniem, pretože stojí za prečítanie.

description    Čo ma trošku zamrzelo bol fakt, že nešlo o príbeh novej dvojice postáv, no autorka sa prostredníctvom tejto útlej novely opäť vrátila k spolunažívaniu Nata a Olivie - z knihy Jamaica Lane. No rozobratie príbehu si nechajme na neskôr.
    Neviem či má vôbec nejaký význam, sa tu vyjadrovať k spôsobu akým je kniha napísaná, pretože čo sa týka tohto smeru tak autorka ma ešte nikdy nesklamala. Knihy Samanthy Young sú vždy perfektne napísané, bez akejkoľvek chybičky a samozrejme bez zbytočnej a nič nehovoriacej vate. Vždy som si nesmierne užívala čítať jej knihy, pretože boli plné humoru, doťahovania medzi postavami - a teda hlavne medzi tými mužskými, kedy som sa neraz pristihla ako sa prihlúplo nad knihou usmievam a už som sa len uisťovala, že si to nikto z okolia nevšimol.
    No a samotný príbeh? Príbeh sa odohráva približne 14 rokov od udalostí, ktoré sa stali v Jamaica Lane. Nate a Liv sú manželmi už 10 rokov a majú dve dcéry - Lily a January. I keď ich život vyzerá idylicky, nie je tomu úplne tak. Nate rozbehol úspešný podnik, na základe čoho veľa pracoval a už nemal až toľko voľného času a taktiež aj Lily s January si vyžadujú maximálnu pozornosť. Takže koniec koncov obaja moli zaneprázdnení a nemali už na seba toľko času ako kedysi. Toto všetko a plus udalosti posledného roku Liv dopomohli k tomu, aby sa začala obávať, že pre svojho manžela už viac nie je zaujímavá a príťažlivá. Tu sa mi naskytá jedna jediná otázka: To ako vážne? Nate sa po smrti svojho priateľa Peeta do seba uzavrel a tu nastal problém.
Photo from Laput Family 2017 collection by Bonfire Hart Photography    Toto bolo pre mňa veľkým sklamaním. Autorka sa zamerala práve na problémy v manželstve a to ako sa Liv trápi, pretože si myslí, že nie je atraktívna a že ju Nate už naďalej nemiluje.
    Bohužiaľ, to všetko čo som zbožňovala na príbeho od Samanty som akosi v tomto nevedela nájsť. Neustále počas jeho čítania, som mala chuť Liv prefackať, aby sa spamätala, prestala sa ľutovať a vyžívať sa vo svojej sebaľútosti, čo robila celkom často a išla za Natom a normálne sa s ním porozprávala - lenže, to by nebolo až také zaujímavé. A tak čítame erotickú poviedku, ktorá bola pre mňa absolútne nezaujímavá. Viem, že sa nájde veľa čitateľov, ktorí so mnou nebudú súhlasiť, ale čítať štvrť knihy o tom ako sa Liv ľutuje a potom zvyšok knihy čítať udalosti, ktoré sa odohrávajú v Hartwere, kde Nate a Liv išli osláviť svoje výročie. Udalosti na tomto mieste sa netočia okolo ničoho iného, ako sa navzájom priťahujú atď. A v tomto momente som mala pocit, že čítam lacnú erotickú poviedku.
   Možno o čosi logickejšie správanie postáv a iná zápletka by bola podľa mňa oveľa zaujímavejšia a taktiež, keby autorka do príbehu hlbšie zapojila postavy z ostatných kníh bolo by to oveľa zaujímavejšie čítanie, ktoré by čitateľa podľa môjho názoru viacej zaujalo ako táto novela.
    Takže na záver: oceňujem možnosť, že som sa opäť raz mohla počas čítania stretnúť s postavami a s ich príbehom, ktorý sa odohrával po udalostiach Jamaica Lane, no na druhej strane si myslím, že autorka mohla vybrať lepšiu zápletku pre svoju novelu, ktorá by mala hlbší význam. No verím, že je veľa takých, ktorí sa tejto poviedke potešili viacej ako ja. Avšak jedna nevydarená poviedka nič nemení na kvalite kníh a príbehov, ktoré autorka píše pre svojich čitateľov.
Hodnotenie: 3/5