RECENZIA: Gaele Foley - Môj hrdinský džentlmen

Žáner: Historický román
Počet strán: 328 strán
Väzba: pevná väzba
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ

Lord Trevor Montgomery, jeden z najodvážnejších členov Klubu Inferno a vychýrený
zvodca, opustil nebezpečný svet špiónov a zločincov, aby zistil, že ten najťažší zápas ho ešte len čaká: ak sa chce vrátiť do normálneho života, musí sa znova naučiť dôverovať a milovať...
Plachá. dobrosrdečná a obetavá slečna Grace Kenwoodová je pastorova dcéra, ktorá svoj život zasvätila pomoci svojmu otcovi a všetkým ľuďom v núdzi. Nikdy ani len nepomyslela na to, že by sa mohla vydať a založiť si vlastnú rodinu. Náhodné stretnutie s lordom Montgomerym však obráti jej pokojný starodievocký život naruby a prebudí v nej tajné túžby...
Trevor zanevrel na celé ženské pokolenie. A hoci sa mu ženy samy vrhajú, on nemá záujem o žiadnu z nich. Keď počas bálu narazí na Grace, omylom ju pokladá za jednu z vydajachtivých krásavíc, ktorá sa ho pokúša zviesť. On sa jej rozhodne dať príučku v podobe bozku a rýchlo zistil, ako veľmi sa mýlil...

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníh kupectvu

Prečítajte si recenziu v článku. :)

Nevedela som akú knihu si vybrať z toho obrovského množstva kníh, ktoré sa mi ponúkali na stránkenajlacnejšieknihy.sk. Nakoniec som sa rozhodla pre túto knihu hneď z niekoľkých dôvodov. Prvý dôvod bol ten, že od tejto autorky mám doma zatiaľ všetky knihy, ktoré boli do slovenčiny preložené. Chcela som vedieť aký bude ďalší príbeh jedného z členov "skazeného" klubu Inferno. A ten druhý dôvod bol, že na internete som čítala maximálne odlišné názory na túto knihu. A chcela som vedieť, že na ktorú stranu si ma kniha stiahne. Či na tu pozitívnu alebo či na tu negatívnu?

Bohužiaľ, musím sa prikloniť k negatívnemu názoru. Táto kniha je zatiaľ najhoršia z celej série čo mám doma. Sklamala ma hlavne nudným dejom, pri ktorom som skoro zaspávala. A najhoršie na celej knihe je, že nemá žiadny akčný podtón. Všetky knihy z tejto série mali niečo do seba, kvôli čomu som ostala tejto autorke verná. Ale táto kniha sa akosi vymkla autorkiným zabehaným chodníkom, ktoré robili jej knihy skvelé. V tejto knihe sa nenachádzalo žiadne napätie, žiadna záhada, vražda, krádež... Jednoducho nič. Dokonca ani hlavný hrdina alebo hlavná hrdinka sa nenachádzala v ohrození života a aj preto to bolo takmer o ničom.

Ale tak samozrejme, že celá kniha nebola zlá. Myslím si, že taká kniha neexistuje, pretože každá kniha má niečo do seba. A túto knihu zachránil, teda aspoň ja si to myslím, autorkin štýl písania. Ten si našťastie zachovala a bol rovnaký ako v jej druhých knihách. Milujem jej opisy. Čo je pre mňa až prekvapujúce, pretože ja opisy neznášam. Ale tu, v tejto knihe sú na mieste. Čitateľ si vie presne a realisticky predstaviť prostredie, v ktorom sa dej odohráva. Taktiež presne vie, čo postavy prežívajú a čo si myslia, aké sú ich názory a rozhodnutia. A to sa mi páčilo. Pretože čitateľ sa vie v postavách vyznať a vžiť sa do ich situácie.

Celý príbeh sa začína odohrávať v Londýne roku 1816 na  plese, kde sa zíde sama smotánka. Medzi nimi ale vytrčať jedna sivá myška, pastorova dcéra, 25 ročná GraceKenwoodová, ktorá svojím pokročilým vekom sa zaraďuje do skupiny starých dievok. Grace je typická dcéra svojho otca, milá, slušná, láskavá a dobre vychovaná - teda inými slovami nudná. Na plese ju začne obťažovať jej mierne pripitý kamarát a v snahe vyhnúť sa jeho spoločnosti a tancu, sa rozhodne utiahnuť do jednej z opustených miestností v paláci. Zhodou okolnosti sa neskôr do tej istej miestnosti ukryje aj Lord Trevor Montgomery vychýrený krásavec a hlavne bývalý člen tajného rádu Sv. Michala a klubu Inferno. Do tmavej a opustenej miestnosti ho zaženie húf jeho vytrvalých obdivovateliek. Žeby sa naša sivá myška konečne v jeho prítomnosti zmenila na úplne inú osobu? A dokáže sa on, vždy krásny o ženami obháňaný muž zmeniť a po doteraz nebezpečnom živote prispôsobiť sa normálnemu a pokojnému životu po boku jednej ženy? Alebo to bude pre neho príliš zložite?

Ale aj napriek tomuto všetkému musím na záver povedať, že som čítala aj oveľa horšie knihy. A aj napriek tejto mierne negatívnejšej recenzii som rozhodnutá prečítať si všetky knihy od Gaele Foley, pretože to je skvelá autorka.

Hodnotenie: 3/5