piatok 13. júna 2014

RECENZIA: Courtney Coleová: Ak ostaneš

Žáner: New adult
Séria: Beautifully Broken
Diel: prvý
Vydavateľstvo: Ikar (SK)
Počet strán: 277
Väzba: Pevná s preobalom
Originál názov: If You Stay

Anotácia:

Dvadsaťštyriročný Pax s obľubou vyhľadáva spoločnosť pochybných žien, zvyčajne otupený drogami a alkoholom. 
Pax nebol takýto vždy. Po maminej smrti sa snažil byť vzorným chlapcom, akého si otec prial. Bolesť a smútok zo straty milovanej mamy však medzi otcom a synom vytvorili neprekonateľnú priepasť. Len on vie, s akou prázdnotou v duši každý deň bojuje. V noci ho budia nočné mory, a hoci otec pozná ich príčinu, mlčí.
Jedného dňa ale do Paxovho života vstúpi umelkyňa Mila. 

Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark. 


Pax Tate a Mila Hillová. Dvaja cudzí ľudia, ktorých spája maximálne to, že sa v rovnaký čas ocitli na rovnakom mieste. Náhoda alebo osud? 

Čítať viac...




                                                      !Môj názor môže obsahovať spoilery! 
Príbeh sa začína z pohľadu Paxa, kde sa pomocou jeho myšlienok ponárame do sveta drogových oparov. Nie je tomu prvýkrát, čo sa vybral na Goose Beach, aby si vychutnal pohľad na hladinu jazera spolu so ženskou spoločnosťou, ktorá pre dávku urobí čokoľvek. 
Mila, prechádzajúca sa niekoľko metrov od Paxa, si prišla k jazeru ukojiť svoju umeleckú dušičku. 
Čo čert nechcel, po chvíli narazí na čierne nablýskané auto s otvorenými dverami, z ktorých trčí pár nôh a keď sa prizre bližšie, srdce jej vynechá zopár úderov. Pohľad, ktorý sa jej naskytne ju donúti konať inštinktívne a prvýkrát v svojom živote poskytne prvú pomoc.

Osud jej "pacienta" jej nie je ukradnutý a po návšteve v nemocnici je jasné, že preskočila iskra. Pax si aj napriek svojej arogantnosti uvedomí, že Mila nie je len ďalší človek, ktorý sa mihne jeho životom a zmizne. A tak sa rozhodne zmeniť. 


Zmeniť život od základov potrebuje veľa času, avšak v tejto knihe tomu tak nie je. Pax si hneď na druhý deň povie, že s drogami končí a čuduj sa svete, on to aj dodržiava. Nie je to reálne a je to moc pritiahnuté za uši. Od daného momentu bolo jasné, v akom duchu sa bude príbeh niesť. Najhorší chlap v meste prejde obrovskou zmenou, ktorá ho však nestojí toľko úsilia, ako by asi čitateľ očakával. Aspoň ja som očakávala samé problémy a zlyhania a absťáky a podobne.

Áno, zaľúbenie dokáže robiť divy, avšak nie som si istá, či až také veľké. 

"...a ja viem, že stelesňuje dobro, opak temnoty, ktorá mi doteraz ničila život." (Pax)


PAX & MILA
Vzťah, ktorý vznikol na základe Milinho pudu ochrany nemá žiadnu iskru a nebyť toho, že spolu spia, tento vzťah by sa dal považovať skôr za súrodenecký. 

Na knižku som sa tešila kvôli anotácií, ktorá znie vážne skvelo a presne podľa mojej chuti. Zlý chalan, dobré dievčatko. 

Bohužial príbeh obsahuje len dobré dievčatko a chlapca, nahnevaného na celý svet. Žiadny sľubovaný BAD BOY, pri ktorom dievčatá vzdychajú a padajú mu k nohám. Žiadny neslušný slovník (čo k takým chlapcom patrí) a žiadne životné preklepy.
Pax je proste len chudák, čo od problémov uteká k alkoholu a k drogám. Je mu všetko jedno, lebo celý svet je proti nemu a nemá zmysel života. Namiesto toho, aby sa snažil si život zlepšiť, tak sa bezvýznamne ešte viac ničí.
A zlatíčko Mila chce Paxa zachrániť, aj keby bral koks, LSD a extázu naraz.
Žije len pre neho a neviem si predstaviť jej život pred tým, ako ho stretla, pretože nemá priateľov, iba sestru. 
Vo všetkom a vo všetkých hľadá len to dobré a pochybnosti jej ničia život. Pri náznaku závažnejšieho problému stiahne chvost a vzdá sa. 

Ešte dve veci mi vŕtajú v hlave. Ako je možné, aby chalan, ktorý už nejaký ten piatok šňupe koks mal neskutočné svaly? 

A druhá vec sa týka obálky. Neviem, či sa to zdá len mne, ale tie dve postavy vyzerajú ako ženy. Obe. 

Ak ostaneš je výtvor modernej doby. Po čom je dopyt, to autori píšu. Nápad tejto knihy je skvelý a miestami odlišný od kníh rovnakého žánru, avšak niečo mu chýba. 

Autorka píše veľmi jednoducho, vie navodiť správnu atmosféru a opisy sú tam, kde ich treba.
Kniha však rozhodne nepatrí medzi najhoršie knihy, čo som kedy prečítala, aj keď moje hodnotenie nie je najlepšie.


HODNOTENIE: 2,5/5





8 komentárov:

  1. Už som sa čudovala, čo sa to s ľuďmi deje, že všetci píšu iba kladné recenzie na túto knihu. Lebo jedna moja kamoška to dosť zdrbala a ani sa nečudujem :D podľa toho, čo mi o tom rozprávala.
    Ani ma to moc neláka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja som na knižku videla samé pochvaly a podľa anotácie sa mi to zdalo ako skvelá knižka. :) Ale nie, nie je skvelá :D

      Odstrániť
  2. Není to můj styl, myslím si že by mne nenadchla :) Ale hezky zpracovaná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si myslela, že bude môj štýl, ale nie nebola :D
      Ďakujem :)

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Presne to si hovorím neustále aj ja.. mohlo to byť super, avšak nevyužila potenciál príbehu :/ :)

      Odstrániť
  4. No, už som sa bála, že len ja mám na to negatívny názor.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Heh, keď som písala recenziu, hovorila som si, že som som asi jedna z mála, čo knihu hodnotí negatívne :)

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)