RECENZIA: Valerie Bowman - Skrotený vikomt

Žáner: romantický historický román
Séria: Klub lokajov
Diel: #4
Počet strán: 248 strán
Originálny názov: Save a Horse, Ride a Viscount

Vikomt Clayton presne vie, čo chce dosiahnuť a darí sa mu to. Stať sa vychádzajúcou hviezdou v parlamente? Vybavené. Nájsť dámu, s ktorou by sa oženil? Vybavené. Mať stajne, ktoré mu budú závidieť všetci muži v Londýne? Vďaka arabskému plnokrvníkovi, ktorého vyhral v dražbe, je na dobrej ceste, aby si splnil aj tento sen. Nič na tom nezmení ani krásna mladá žena zo susedstva. Pompézne plesy, večierky a soirée sú lady Theodore Ballardovej ukradnuté. Stará sa o chorú matku, ale keď jej otec predá milovaného koňa, pretečie posledná kvapka. Nič They nezabráni v tom, aby ho získala späť. Dokonca ani nový majiteľ, čertovsky pekný vikomt. Nanešťastie si Thea pri pokuse navštíviť koňa zlomí nohu a musí zostať u Claytona ako nezvaný hosť, ktorý naruší jeho usporiadaný život. Medzi Claytonom a Theou to nepopierateľne iskrí, ale obaja majú priveľa tajomstiev a škandálov. Na ich záchranu bude treba viac než len trochu lásky.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Pri hľadaní nových autorov, ktorí píšu práve tento žáner som vždy opatrná a skeptická, pretože moje nároky a očakávanie sú príliš vysoké. A to všetko len preto, že prvá kniha z tohto žánru ktorú som čítala bola od J. Lindsey a jej knihy vždy ponúknu aj niečo viac ako len romantický príbeh. No a doposiaľ som nenašla žiadneho iného autorka, ktorý by sa kvalitou svojich kníh priblížil k J. Lindsey. Až doteraz. A ja som si čítanie tohto príbehu užila od prvej až po poslednú stranu a už teraz viem s istotou povedať, že toto nie je posledná kniha, ktorú od autorky prečítam.
    Už prvá kapitola nás dostane doprostred deja bez zbytočných opisov alebo predstavovania prostredia či postáv. To autorka perfektne zakomponovala do príbehu a tak ako postupne čítame príbeh dozvedáme sa viac a viac o postavách bez toho aby sme museli čítať nudné a zdĺhavé opisy, s ktorými sa ja moc nepriatelím. Na moju obrovskú radosť, príbeh je písaný v tretej osobe a zameriava sa na obe hlavné postavy - Theu a Ewana - vikomta Claytona. A čo sa môže pokaziť, keď sa tvrdohlavé dievča stretne s konvenčným mužom? Jednoznačne všetko...
    Lady Theodora - Thea je vo svojom veku 22 rokov považovaná za starú dievku, no viac ako plesy a hľadanie si manžela ju zaujíma len to, aby získala späť svojho milovaného koňa, ktorého predaj jej otec v čase keď sa ona starala o svoju chorú matku. A keď už prišla o mamu, tak práve tento kôň je to posledné čo jej po nej ostalo. Keďže je tvrdohlavá, rozhodne sa získať ho späť, nakoľko sa to nepodarilo jej bratovi v aukcii. Tú totiž vyhral vikomt Clayton - Ewan so svojou najvyššou ponukou, ktorá bola až neprimerane vysoká. Thea v snahe získať koňa späť napíše vikomtovi list, v ktorom mu ponúkne dvojnásobok sumy, ktorú on za koňa zaplatil. No ten ju odmietne a aj v ďalšom a ďalšom liste. Tak keď nezabrali listy rozhodne sa ísť za ním osobne aby ho presvedčila. Avšak výsledok je taký, že so svojou tvrdohlavou a panovačnou povahou dosiahla len  a len to, že nielenže jej ho nepredá späť, ale ani jej ho nedovolí vidieť. A práve toto jeho rozhodnutie prinútilo Theu sa uprostred noci zakrádať Ewanovych stajniach, aby aspoň na chvíľu mohla byť so svojím koňom. A áno samozrejme, že bola prezlečená za chlapca. Avšak tieto jej nočné výlety sa nakoniec skončia jej zlomenou nohou, a pre veľké riziko trvalých následkov, sa z They stane nezvaný hosť a aby toho nebolo málo, musí po celý čas ostať v tajnosti aby si nepošpinila svoju povesť. No ukáže sa, že Thea nie je jediný tajný hosť, o ktorom sa nesmie nikto dozvedieť jeho pravú totožnosť.
    Thea a Ewan boli povahovo úplne protiklady. On presne vie čo chce dosiahnuť a podľa toho si aj zariadil život a dokonca aj predbežne dohodol manželstvo, ktoré mu má pomôcť v jeho politickej kariére a v jeho cieľoch. Avšak všetko sa naruší keď mu do života vtrhne Thea, ktorá zo začiatku vyzerala ako panovačná a rozmaznaná. Autroka Theu vykreslila s istými nedostatkami, ohľadom jej panovačnosti, no na druhej strane, vždy si vedela uznať chybu a za svoje činy sa ospravedlniť a niesť za ne aj zodpovednosť. No nakoniec sa ukáže jej skutočná, dobrosrdečná povaha. A práve vďaka tejto jej vlastnosti žačne Ewanovi pomáhať s jeho tajomstvom a jeho ďalším záhadným hosťom.
    Počas celého príbehu sa neustále niečo dialo a tak si udrží vašu pozornosť od samého začiatku až po koniec. Koniec príbehu mohol byť podľa mňa natiahnutý na viac kapitol, vôbec by som sa tomu nenahnevala. Celý príbeh mal dej ktorý sa pekne plynulo rozvíjal a práve záver knihy mi v porovnaní so zvyškom prišiel málinko uponáhľaný. Ale ani táto skutočnosť ma nepripravila o skvelý čitateľský zážitok. A keďže som zistila, že sa jedná o štvrtý diel série, tak viem presne čo musím dobehnúť. Ak máte radi historické ľúbostné romány, tak určite siahnite práve po tejto knihe. Alebo po akejkoľvek od tejto autorky, pretože verím, že budú rovnako skvelé ako táto.