RECENZIA: Elle Kennedy - Riziko

Žáner: NA
Vydavateľstvo: YOLi
Séria: Briar U
Diel: #2
Počet strán: 368 strán
Originálny názov: The Risk

Brenna je ostré dievča, aspoň to všetci tvrdia. Nepoddáva sa strachu a názor druhých je jej ukradnutý. Drží sa však jedného pravidla. Nikdy nespí so súpermi. Ako dcéra trénera briarského hokejového tímu by sa s rivalom nezaplietla za žiadnu cenu. Žiaľ, osud vie byť krutý a Jake Connelly je presne ten prípad. Brenna ho však zúfalo potrebuje, aby jej pomohol získať vysnívanú stáž, a ten nafúkanec jej to vôbec neuľahčuje. Arogantný, otravný, aj keď výnimočne príťažlivý harvardský útočník Connelly má predstierať, že je jej frajer. A za každé falošné rande požaduje jedno skutočné. Z chodenia s Jakom Connellym nemôže vzísť nič dobré. Otec by ju pretrhol a kamaráti zatratili, ibaže v stávke je Brennina budúcnosť. No určite sa doňho nezaľúbi. Také riziko nepodstúpi!

Knihy od Elle Kennedy sú u mňa "must have" a po pravde je to u mňa akási stávka na istotu dobrého čítania. Kedy viem, že nemusím si prečítať ani anotáciu a hneď po knihe siaham. No po pravde, mala som mierne obavy, nakoľko to je už šiesta kniha napísaná z rovnakého prostredia a niektoré vedľajšie postavy sa tu objavujú častejšie, tak som sa bála, či tie knihy pomaly ale isto neupadajú do stereotypu. Ale opak je pravdou.
Ak ste už čítali niečo od Elle Kennedy, tak potom viete, že jej knihy sú famózne napísané. Perfektne vystihnuté charaktery postáv- s ktorými neustále narába, vzťahy - niektoré komplikovanejšie, iné zas menej a celkové prostredie, v ktorom je zasadený dej.
Čo ja osobne veľmi obľubujem je to, že kapitoly sú vždy napísané z dvoch pohľadov a teda z pohľadu oboch hlavných hrdinov. Vďaka za to! Tým pádom vždy viem, čo sa odohráva v hlave oboch hrdinov a nemusím nič dohadovať. A priznávam, čítať kapitoly z mužského pohľadu milujem! Autorka skvelo píše a to mužské doťahovanie medzi spoluhráčmi a kamarátmi je prirodzené a jednoducho to funguje.        K tomu všetkému autorka vie presne vystihnúť podstatu a vtiahnuť nás do deja aj bez toho, aby siahodlho opisovala niektoré veci. Takže určite tu nenájdete žiadne dlhé a nudné opisy. Práve naopak, dej je dynamický a neustále sa tu niečo odohráva. Vedľajšie postavy tiež skvelo dotvárajú celkový výborný dojem z knihy.

Na tento diel som sa veľmi tešila hlavne kvôli hlavnej hrdinke, ktorá sa nám objavila už v prvom diely tejto série - Lov. Brena bola skvelá. Žiadna krehká, melancholická duša, ktorá je neistá a ustráchaná, práve naopak! Divoká, veselá, priateľská, neskrotná, nespútaná a neskutočne drzá. Je dcéra Briarovho hlavného hokejového trénera a tak trochu zlé dievča. A aj keď sa jej v minulosti stalo niekoľko hrozných vecí, stále ostala silná, sebavedomá a nenechá nikoho, aby ju ovládol. Okrem toho sa sústreďuje na to, aby začala s hokejovou spravodajskou stážou, čo sa ukáže asi nie až tak jednoduché ako si myslela. Predsa len chce preraziť v oblasti ktorá je plná mužov s predsudkami.
      A Jake Connely ako hlavný hrdina nezostal v hanbe a vôbec za ňou nezaostával. Jake bol nielen veľmi fešný a sexi, ale aj neskutočne sympatický. Je kapitán harvardského hokejového tímu. Podpísal zmluvu s Oilers na ďalšiu sezónu, ale snaží sa vyhrať celý svoj posledný rok na vysokej škole a nemôže riskovať žiadne rozptýlenie pre neho alebo jeho tím. Avšak nakoniec Brenna sa stane jeho nežiadúcim rozptýlením.
   Chémia medzi Brennou a Jakeom bola neskutočná, pod chvíľou lietali medzi nimi iskry. Títo dvaja naplnili všetky moje očakávania, ak ich aj mierne nepresiahli. Príbeh nebol len plný chémie a ich vzájomnej príťažlivosti, ale aj plná humoru a žartovania medzi nimi. A práve pri žartovaní sa autorka určite našla, tieto pasáže sú úplne prirodzené a nenásilné, takže ja tým postavám "žerem" každé jedno slovo. A nielen medzi Brennou a Jakeom, ale aj medzi vedľajšími postavami, ktoré som si tak obľúbila, že by som si najradšej o každej jednej prečítala ich vlastný príbeh.
    A keď som už pri tých postavách, autorka nám tu mierne priblížila Hollisa a jeho začínajúci vzťah s Rupi. No práve tento vzťah bol pre mňa rušivý element počas čítania. Rupi bola neskutočný živel, ni na môj vkus akýsi až "príliš". Príliš drzá, príliš emocionálna, príliš násilná a celkovo to na mňa pôsobilo veľmi umelo. Ale to je asi jediné negatívum, ktoré som v knihe našla.

Celkovo nám Elle pripravila ďalší skvelý príbeh, plný romantiky, priateľstva, odhodlania niečo dokázať. Ale taktiež bol plný odpúšťania a aj ťažšej témy ako je napríklad narkomanstvo. Ak ste túto knihu, alebo akúkoľvek od tejto autorky ešte nečítali, určite po nej siahnite a nechajte sa vtiahnuť do sveta hokejistov.