RECENZIA: Baja Dolce - Placebo My

Baja Dolce: Placebo MyŽáner: Ľúbostný, erotický román
Séria: Placebo
Diel: #3
Vydavateľstvo: Art Floyd
Počet strán: 376 strán

Scenárista menom Život podrobil lásku Emy a Chrisa rôznym skúškam v podobe nedorozumení, klamstiev a tajomstiev, avšak oni sa nevzdali a konečne si vyslúžili status MY.
Po všetkých útrapách nadobudli pocit, že nastal čas, kedy si môžu užívať jeden druhého a krásu prítomného okamihu. Lenže čo ak všetky skúšky, ktorými si prešli, boli len predzvesťou niečoho omnoho horšieho?
Stačil jeden záhadný telefonát a všetko, na čom Eme záležalo, sa začalo rúcať ako domček z karát. Slnečnú oblohu zastreli tiene minulosti ožívajúce z najhorších nočných môr a rozohrali nebezpečnú hru, ktorá sa neobíde bez následkov.
Veľké finále knižnej trilógie Placebo preverí hĺbku citov i silu priateľstva, vypýta si poriadnu dávku odvahy a podrobí vzťah dvoch milencov najnáročnejšej skúške zo všetkých. Len čas ukáže, či sa klamlivé placebo mohlo zmeniť na skutočnú medicínu.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem autorke Baja Dolce.

Finále série Placebo svojich čitateľov opäť vtiahne do šialeného víru emócií, prevedie vás celou knihou a na konci vás vyhodí z tohto víru a vám neostane vám nič iné len pozerať sa do priestoru.

Aspoň u mňa to tak bolo. Tentokrát by som knihu žánrovo zaradila aj medzi thriller, kedže pri čítaní posledného dielu som mala pocit ako keby sa romantický príbeh utiahol do úzadia a prevládali tu klamstvá, manipulácie a intrigy.

Asi akýmkoľvek spôsobom vyjadrovať sa k tomu, že štýl akým je kniha napísaná je to pravé pre mňa už nemá zmysel, keďže v recenziách na prechádzajúce dva diely som tu skladala ódy. Čo by som ja osobne veľmi ocenila, tak keby boli aspoň niektoré kapitoly aj z pohľadu Chrisa, a myslím, že som to spomínala aj v minulých recenziách a tak som tajne dúfala, že v záverečnom diely budem mať možnosť začítať sa aj do Chrisovho pohľadu.

Intimate wedding of Caruso Ravello, Lost In Love Photography  #Caruso #Intimate #Lost #Love #photography #ravello #wedding     Po závere 2. dielu už vyzeralo všetko tak ružovo a dokonalo. Chris a Ema konečne medzi sebou nemali žiadne tajnosti, nikto im nestál v ich strastiplnej ceste ku vzájomnej láske a konečne si mohli užívať spoločnosť milovanej osoby. Avšak to by bola asi trošku predvídateľná a možno aj nudná časť série.  Lenže nič také sa nestalo, pretože do vzťahu sa začali prebíjať tiene minulosti. Za všetko mohol jeden jediný záhadný telefonát, ktorý začal všetko pomaly, ale isto ničiť.
      Práve od tohto telefonátu sa mi prestávalo páčiť Emino správanie a konanie. Zas som mala dojem, že sa jej správanie vymyká - ale že absolútne vymyká, logickému a hlavne zdravému rozumu a jednoducho mi to hlava nebrala. A tento pocit ma, bohužiaľ, sprevádzal až do záveru knihy a každé jedno rozhodnutie, ktoré Ema spravila ma v tom utvrdzoval. Miestami som mala sto chutí Emou zatriasť a nakričať na ňu aby sa konečne začala správať logicky a povedala čo sa deje, veď má vôkol seba milujúcich ľudí a dokonca aj vlastného otca.

Ako som už vyššie spomenula tak knihe by sa skôr hodila nálepka thriller a nie romanticko-erotický román. Autorka sa neskutočne vyhrala so zápornou postavou, ktorá ma neskutočne vytáčala a taktiež aj so všetkými jeho intrigami, ktorých bolo neskutočne veľa. Vždy keď som mala pocit, že už to hádam ani len nemôže byť horšie, a už to predsa musí skončiť, tak som sa utvrdila len v tom, že som sa neskutočne mýlila a predsa to len môže byť horšie. Pomaly v každej jednej kapitole na mňa číhal ďalší a horší zvrat ako ten, ktorý bol v predchádzajúcej kapitole. Miestami som mala pocit, že už je toho predsa len priveľa na jeden diel a možno by som uvítala, keby sa niektoré tieto zvraty zapracovali do série skôr, napríklad v 2.diely.

Celú sériu hodnotím veľmi pozitívne a myslím, že pri jej čítaní nezostane ani jeden čitateľ v emotívnej pohode, pretože podľa mňa to je jednoducho nemožné. Mám určité výhrady na celkový príbeh, ktoré mne osobne až tak nesadli, ale mám pocit, že som asi len jedna z mála.