sobota 17. februára 2024

RECENZIA: V.E.Schwab - Tmavší odtieň mágie

Žáner: fantasy
Vydavateľstvo: Slovart
Séria: Odtiene mágie
Diel: #1
Počet strán: 392
Väzba: pevná väzba s prebalom

Anotácia:
Štyri farby mágie, jej odvrátená tvár a hrdinovia, ktorí si svojou nedokonalosťou okamžite získajú vaše srdcia - to všetko vás čaká vo fantasy sérii od autorky bestsellerov Neviditeľný život Addie LaRueovej a Gallant!
Kell patrí k posledným Antariom - mágom so vzácnou a vyhľadávanou schopnosťou cestovať medzi paralelnými Londýnmi: Červeným, Sivým, Bielym a kedysi dávno aj Čiernym.
Oficiálne je Kell veľvyslancom ríše Arnes - Červeného Londýna -, kde vyrastal ako člen kráľovskej rodiny Mareshovcov, cestujúcim medzi Bielym Londýnom, v ktorom si panovníci vždy uzurpujú trón krvavou cestou, a dvorom kráľa Juraja III. v najnudnejšom, Sivom Londýne, kde už mágia neexistuje.
Neoficiálne je pašerákom, keďže ľudia sú ochotní zaplatiť aj za kradmý pohľad na svet, kam sa nikdy nedostanú. Nebezpečný koníček má však ďalekosiahle následky a Kell ich pocíti na vlastnej koži.
Po nevydarenej akcii unikne do Sivého Londýna, kde sa zoznámi s Delilah Bardovou, vreckárkou s vysokými ambíciami. Lila ho najprv okradne, potom zachráni pred úhlavným nepriateľom a napokon ho prinúti prepašovať ju do iného sveta, aby zažila skutočné dobrodružstvo.
Nebezpečná mágia im je však v pätách a na každom kroku číha zrada. Ak chcú zachrániť všetky svety, budú musieť najprv ostať nažive.


Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Veľmi rada sa púšťam do každej novinky z pera spisovateľky V.E.Schwab. Jej príbehy ma vždy dokážu zaujať, pretože v sebe nesú čosi kúzelné, čo ma ihneď opantá a pohltí moju pozornosť a zvedavosť. 

Tmavší odtieň mágie je o mágoch, paralelných svetoch a kráľovstvách. Sprevádza nás nimi hlavný hrdina Kell, ktorý patrí k Antariom - mágom, ktorí dokážu medzi svetmi cestovať a ktorých na svete už veľa neexistuje. Ako posol sprostredkúva kontakt medzi jednotlivými panovníkmi každého Londýna, má však zlozvyk odnášať si z každého sveta nejakú drobnosť a práve to mu spôsobí nemalé ťažkosti. 

Zo začiatku som bola z príbehu mierne zmätená. Ničomu som nerozumela a autorka nemala snahu mi pomôcť pochopiť, prečo sú veci tak ako sú. Bola som hodená do deja, v ktorom som nemala žiadnu informáciu o tom, ako funguje svet, prečo je Kell taký výnimočný a vlastne som nemala najmenšieho tušenia, prečo robí veci, ktoré robí a aký majú význam. Jediné čo mi zostávalo, bolo čítať ďalej a čakať. Postupne som si zvykla na postavy a dostala sa aj do deja. Príbeh ma teda chytil až od polovice a naozaj ma bavil, aj keď mi stále chýbali informácie. Postavy sa dostávali do problémov, bola tu prítomná akcia, dej nabral tempo a príbeh sa tak posunul. Objavovali sa drobné prekvapenia, tajomstvá a zvyšovalo sa napätie. Užívala som si boje a celkovú atmosféru príbehu, ktorý pôsobil temne a tajuplne. Atmosféru jednoducho autorke nikdy vytknúť nemôžem, pretože tá je vždy dotiahnutá do dokonalosti. 
Záver priniesol vyvrcholenie, ktoré síce malo svoju parádu, no tiež sa na ňom našli drobnosti, ktoré až také pútavé či záživné neboli. 

Kniha je útla a jej čítanie nezaberie veľa času. Vzhľadom na to sa nemožno čudovať, že kniha neponúka nejaké hlbšie vysvetlenia či detaily. Veľmi mi tu chýbalo hlbšie poňatie sveta, jeho usporiadania, taktiež ako v ňom funguje mágia, kto je jej nositeľom, prečo Antariovia pomaly už vyhunuli atď. Je tu toho veľa, čo zostalo nevypovedaného. 
Tmavší odtieň mágie bude vyhovovať asi skôr menej náročným čitateľom. Má svoje čaro aj zaujme, no nie je to nič prevratné. Pokračovanie si rada prečítam. 

@terezickka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)