RECENZIA: Elle Kennedy - Výzva

Žáner: NA
Vydavateľstvo: YOLi
Séria: Briar U
Diel: #4
Počet strán: 312 strán
Originálny názov: The Dare

Vysokú školu som považovala za svoju šancu zbaviť sa komplexu škaredého káčatka. Namiesto toho som skončila v spolku Kappa Chi s falošnými dievčatami. Nedarí sa mi medzi ne zapadnúť, preto nemôžem ich výzvu odmietnuť. Tá znie: Zviesť najsexi hokejistu z tretieho ročníka.
Conor Edwards vymetá párty rovnako ako postele v dievčenských spolkoch. Zamilujete sa doňho skôr, než vám dôjde, že chalani ako on o dievča ako ja ani pohľadom nezakopnú. Pán Populárny mi však hodí záchranné koleso – nevysmeje ma a súhlasí s tým, že sa spolu zavrieme do izby a budeme sa tváriť, že si to spolu rozdávame. Lenže na moje prekvapenie chce Conor v divadielku pokračovať. Rád sa totiž zabáva a dráždiť ostatné dievčatá sa mu zdá ako výborný nápad. Odolať jeho šarmu a úžasnému telu si však žiada nadľudský výkon. Navyše, nemôžem sa zbaviť pocitu, že je v ňom viac, než navonok prezentuje. A čím dlhšie tento podvod živíme, tým väčšia je pravdepodobnosť, že to na mne všetci uvidia.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Je tu ešte niekto, kto nepozná knihy od Elle Kennedy a komu ich treba predstaviť. Verím, že nie! A ak by sa tu predsa len niekto našiel, tak odporúčam to rýchlo napraviť a siahnuť na ktorúkoľvek jej knihu, pretože všetky sú úžasné.

Po tom ako skončila séria Off-Campus som sa veľmi potešila, že autorka si pre svojich čitateľov pripravila ďalšie príbehy z tohto hokejového sveta. A ani neviem ako a zrazu držím v rukách 4.diel série Briar U. A aj keď anotácia znie veľmi sľubne, musím priznať, že toto bol pre mňa slabší diel oproti ostatným. Ak aj nie ten najslabší. Pôsobil na mňa mierne rozpačito a miestami som mala pocit, že autorka buď všetky svoje nápady už vyčerpala, alebo tento diel písala úplne nasilu, len aby na ňom niečo zarobila.
  To, čo sa ale nemení a je stále super, je spôsob akým je príbeh napísaný. Autorka vážne skvelo píše a aj keď dej mal pár slabších miest, stále sa príbeh skvelo a rýchlo čítal. Kapitoly sú napísané v prvej osobe a buď z pohľadu Taylor alebo Connora. Túto kombináciu milujem, pretože vždy viem čo sa odohráva v hlave mužského hrdinu. A podľa mňa, by každý jeden príbeh mal obsahovať aspoň pár kapitol z mužského pohľadu. A tu to našťastie je a autorke tieto kapitoly z mužského pohľadu idú skvelo. Vždy sa na nich zabávam, hlavne v momente keď na scénu príde partia hokejistov. Vtedy je vždy o zábavu postarané.
    Autorka sa rozhodla cez hlavnú hrdinku búrať stereotyp dokonalých ženských postáv, ktoré vyzerajú, že si odbehli z prehliadkového móla. Toto ma vážne potešilo. Taylor nemá dokonalú postavu, dokonca je prezentovaná ako žena s plnšími tvarmi. No práve jej postava je dôvodom jej nízkeho sebavedomia. Taylor sa neskutočne podceňuje, čo ma strašne mrzelo. (Na jednej strane nám autorka ukáže, že hlavná hrdinka nemusí mať miery 90-60-90, no na druhej strane nám ukazuje, že tým že nemá Taylor veľkosť XS sa cíti menejcenná a nechce pútať pozornosť.) Dokonca sa s časti kvôli svojej postave stala aj terčom ponižovania. A čo je najhoršie nechala to tak, nemala toľko odvahy, aby sa za seba postavila a spravila s tým rázny koniec. Celkovo Taylor ako postava na mňa pôsobila miestami dosť slabo a nezaujímavo, miestami ma sem tam vytočila a miestami prekvapila. Povedala by som, že to bola postava mnoho tvári, no bohužiaľ najčastejšie vyhrávala jej hanblivá tvár, ktorá sa hanbí za svoju postavu. Ale beriem to tak, že autorka chcela vyzdvihnúť jej vnútornú premenu, ktorá sa počas príbehu udiala.
    A s touto premenou jej do značnej miery pomohol Connor. Connor je viac-menej nováčikom v hokejovom tíme Briar U, keďže prestúpil z Kalifornie. Alebo by bolo výstižnejšie napísať, že uteká pred minulosťou? Napriek tomu je to naozaj milý a pohodový chlap, ktorého nemôžete nemilovať. Conor je podľa môjho názoru doteraz najjemnejší hrdina, no pritom stále má v sebe ostrosť a drsnosť sexy hrdinu. Práve on neustále presviedčal Taylor aká je úžasná, krásna a snažil sa jej zdvihnúť sebavedomie a nadstaviť jej zrkadlo tak, aby sa začala vnímať taká krásna, aká v skutočnosti bola. Taká, ako ju videl on.
    Čo sa týka deja, tak všetko sa začína zamotávať v momente, keď na jednej párty príde za Connorom
Taylor a žiada ho, aby predstieral sex s ňou. A to len pre jednu sprostú večierkovú hru. A keďže Connor je už unavený zo všetkých dievčat, ktoré ho považujú len za trofej, je touto zmenou prekvapený. A tak nám vzniká falošný vzťah medzi Connorom a Taylor a síce je vzťah falošný o to naozajstné je ich priateľstvo, ktoré medzi nimi vzniká a rastie. A samozrejme, že aj chémia medzi nimi. Tá bola priam hmatateľná.
    Keď odhliadnem od vyššie spomenutých vecí, ktoré mi v knihe prekážali, stále môžem povedať, že išlo o dobré oddychové čítanie a neodradilo ma to od toho, aby som si od tejto autorky prečítala ďalšie knihy. Postavy sa počas príbehu veľmi príjemne vyvíjali a pracovali na svojich nedostatkoch. Taylor a Connor boli spolu, či už ako kamaráti, alebo pár úžasní. Na záver vám napíšem len toľko - nenechajte sa odradiť vecami, ktoré mne v príbehu prekážali. Na túto knihu som čítala buď nadšené recenzie alebo také, ktoré sa skôr priblížili k môjmu názor. Takže verím, že si tento príbeh užijete.

~𝓝