štvrtok 2. novembra 2023

RECENZIA: Vi Keeland - Projekt šéf

Žáner: romantika
Počet strán: 344

Merricka som spoznala na pracovnom pohovore. Vlastne nie, stalo sa to o dvadsať minút skôr, keď mi vtrhol do kabínky na prezliekanie v jednom butiku. Polonahá som sa naňho osopila a potom mu zabuchla dvere pred nosom. Preto si určite viete predstaviť, ako som zamrzla, keď som zistila, že ten grobian je môj potenciálny šéf.Zdalo sa mi, že ma nespoznal. Omyl! Pohovor sa skončil hádkou, po ktorej ma vyprevadil so slovami, aby som si šla ovoniavať podpazušie. Viete, v kabínke ma prekvapil v chúlostivej situácii. Na svoju obranu však musím povedať, že som dve hodiny trčala v rozhorúčenom metre, a tak som si chcela byť istá, že to zo mňa necítiť. S touto prácou som sa teda v duchu rozlúčila, až kým som si v mailovej schránke nenašla pozvánku na druhé kolo pohovoru. Prečo mi po takom fiasku dali šancu? Vysvitlo, že Merrick ma chce zamestnať iba preto, lebo ma považuje za najmenej schopnú kandidátku. Predstavenstvo firmy ho totiž núti vytvoriť pozíciu firemného terapeuta, o ktorého on nestojí. Nemienila som pracovať v spoločnosti, kde sa očakáva moje zlyhanie. No rozmyslela som si to, pretože by som rada dokázala opak. Svoj pokus som nazvala Projekt šéf.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Každá novinka od Vi Keeland je pre mňa takými malými Vianocami. Vždy sa môžem spoľahnúť, že mi poskytnú prepotrebný oddych a doprajú mojej mysli reset.

Projekt šéf začína rušným dňom Evie, ktorá chodí z pohovoru na pohovor a jej nešikovnosť počas tohto dňa nemá konca. Pred posledným pohovorom má na bielej blúzke škvrny od čerešní, v metre zostala trčať zavretá kvôli poruche a pri kúpe novej košele jej do kabínky vtrhne muž, ktorý ju prichytí pri kontrole svojho podpazušia. Môže sa to ešte viac pokaziť? Samozrejme, pretože muž z kabínky je jej posledný možný zamestnávateľ, o čom ešte ale netuší.

Úprimne, milujem Keelandovej vtiahnutia do deja. Všetko sa začína nevinne, hlavná hrdinka žije obyčajný život a jej deň narušia drobné nezrovnalosti. Niektoré situácie síce pôsobia absurdne či prehnane, no povedzme si, v realite sa môže stať naozaj všeličo a dokonca aj to, že vás v obchodnej kabínke vyruší váš potenciálny šéf. Prvý skutočný stret postáv sa nasledne nesie v rozpačitosti, pri ktorej mi bolo ihneď jasné, že toto bude čítanie, ktoré ma bude opäť baviť.

Opäť originálne stretnutie, ktoré ústi do akéhosi enemies to lovers vzťahu. Každá z postáv si chce dokázať svoje a každá pri tom používa svoje kvality. Merricka a Evie som si zamilovala od prvých momentov a čakala som na ich neustále súperenie a doťahovanie, ktoré prerastie v niečo viac. Bola som mierne zmätená, keď som sa skoro žiadnych hádok či konfliktov nedočkala. Čakala som, že si pôjdu po krku, nakoľko sa Merrick rozhodol Evie zamestnať len z vypočítavosti, o čom Evie aj povedal. Až na pár slovných výmien sa ale nič veľkolepé nekonalo. Aj napriek tomu to ale medzi postavami funguje skvelo a ich chémia sa prirodzene stupňuje, vďaka čomu toto čítanie naozaj baví.

Kto už Vi poznáte, viete čo môžete očakávať. Úplne basic príbeh, ktorý ale má svoje čaro a to práve tou svojou jednoduchosťou. Sympatické postavy dopomáhajú k tomu, že sa kniha rýchlo číta. Merrick aj Evie majú dobrý zmysel pre humor a ich dialógy neraz vyvolávajú úsmev na tvári. V závere môžete čakať trošku drámy a autorkine prekvapenia, ktoré sa časom objasnia a dopomôžu postavám vyspieť a vyvíjať sa.