štvrtok 30. novembra 2023

RECENZIA: Jennifer Lynn Barnes - Hry o dedičstvo

Žáner: detektívka
Vydavateľstvo: YOLi
Séria: Hry o dedičstvo
Diel: #1
Počet strán: 408 strán
Väzba: brožovaná väzba
Originálny názov: The Inheritance Games

Anotácia:
Avery Grambsová verí v lepšiu budúcnosť – stačí, ak prežije strednú školu, získa štipendium a vypadne niekam ďaleko. Tieto plány však neruší nečakaná udalosť. Tobias Hawthorne jej po smrti odkáže takmer celý svoj majetok. Avery netuší, prečo to urobil, a kto Tobias Hawthorne vlastne je.
Ak chce získať, čo jej patrí, musí sa presťahovať do rozľahlého a tajuplného sídla Hawthornovcov. V sídle však stále býva rodina, ktorú Tobias vydedil. Do nej patria i jeho štyria vnuci – nebezpeční, príťažliví a nadaní mladíci, ktorí vyrastali s vedomím, že jedného dňa zdedia miliardy. Právoplatný dedič Grayson Hawthorne považuje Avery za podvodníčku a jeho brat Jameson ju vníma ako rébus, ktorý treba rozlúštiť. Avery uviazne vo svete bohatstva a privilégií, kde nebezpečenstvo striehne za každým rohom. Je to hra, v ktorej musí zvíťaziť, aby prežila.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
    To že je obálka priam dokonalá, myslím že netreba vôbec spomínať, keďže to je fakt. A práve obálka upútala moju pozornosť. A po prečítaní anotácie som sa nevedela dočkať kedy sa do príbehu budem môcť začítať. Na prvý dojem sa kniha javí ako ďalšia YA, no po prečítaní som zostala milo prekvapená, čo všetko v sebe príbeh a jednotlivé postavy skrývajú. Takže ak si myslíte, že pôjde o ďalšiu predvídateľnú YA ste na obrovskom omyle.
    Samotný príbeh je perfektne spracovaný a skvelo napísaný. Jednotlivé kapitoly sú napísaná v prvej osobe z pohľadu hlavnej hrdinky Avery. A poviem vám, tie kapitoly sa čítali priam samé. Stále som mala potrebu prečítať ďalšiu a ďalšiu až som sa zrazu ocitla na konci knihy a ja som chcela hneď ďalšie pokračovanie. Skvelý napínavý dej, nejasnosti, neskutočne veľa záhadných otázok a keď som mala dojem že sa veľká časť už vyjasnila tak prišiel ďalší zvrat, ktorý mi ukázal ako fatálne som sa mýlila. Kniha udrží čitateľovu pozornosť od prvej kapitoly až po tú poslednú. Čomu, podľa mňa, veľmi pomohlo, že dej je plynulý, bez zbytočne veľkého množstva opisu. 
    Príbeh sa zameriava na sedemnásť ročnú Avery, ktorá po smrti svojej matky býva so svojou nevlastnou sestrou. Je mladá, múdra a vie čo chce - získať štipendium, aby mohla študovať. Pochádza z chudobnejších pomerov, no všetko sa zmení, keď jej jeden deň oznámia, aby sa zbalila a dostavila sa na čítanie závetu neznámeho miliardára Tobiasa Hawthorna. A ešte väčšie prekvapenie a šok nastane, keď sa dozvie že zdedila takmer celý jeho majetok, pod podmienkou, že rok bude bývať v dome Tobiasa spolu s jeho štyrmi vnukmi. 
A tak sa Avery ocitá v tajuplnom sídle Hawthornovcov, ktorý je plný skrytých chodieb a plný temných tajomstiev. A samozrejme bratov Hawthornovcov - Nash, Grayson, Jameson a Alexander. A každý z nich má úplne inú povahu (rovnako ako otca)
Nash, najstarší z bratov a záhada sama o sebe, ktorý má neustále potrebu niekoho zachraňovať. Najčastejšie sa v knihe objavoval práve po boku Averynej staršej sestry Libby. Takže som veľmi zvedavá čo s tým autorka v ďalších dieloch spraví. 
Grayson, asi ešte o čosi viac záhadnejší ako Nash. Zo začiatku vystupoval povýšenecký, odmerane, no aj tajuplne. Musím povedať, že z bratov ma zaujal najviac a mám pocit, že práve okolo neho je ešte nesmierne veľa nezodpovedaných otázok. Ku koncu príbehu nám autorka ukázala okrem jeho odmeranosti aj jeho prívetivú stránku povahy. 
Jameson. Dobrodružný rebel, ktorý za všetkým videl hádanku, ktorú treba vyriešiť. A práve Jameson trávil s Avery najviac času a spolu hľadali odpovede na záhadu okolo  dedičstva. 
Alexander. Ten na mňa spočiatku pôsobil ako taký hlúpučký najmladší brat, ktorý sa zaujíma len o koláčiky. A sem tam sa objaví na scéne. No v závere príbehu zohral svoju úlohu. Verím, že autorka jeho potenciál ešte len využije. 
     A samozrejme, že kniha obsahuje ešte veľa vedľajších postáv, ktoré perfektne dotvárali atmosféru. Taktiež do príbehu priniesli vedľajšie zápletky, ktoré sa preplietli s hlavnou líniou deja a tak ho skvele doplnili. 
Ak vás hneď na prvý pohľad nezlákala obálka, tak verím že obsah knihy vás zaujme a prečítate si tento príbeh. Ja osobne sa veľmi teším na ďalší diel, pretože v príbehu stále ostalo tak veľmi veľa nezodpovedaných otázok a tiež som zvedavá ako autorka bude pracovať s charaktermi postáv. Takže ak máte chuť na YA s trošku detektívnou zápletkou, určite siahnite po tejto knihe.
~𝓝

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)