streda 30. augusta 2023

RECENZIA: Ali Hazelwood - Hypotéza lásky

Žáner: YA
Vydavateľstvo: Lindeni
Počet strán: 368

Olive Smithová, tretiačka na doktorandskom štúdiu, neverí na dlhotrvajúce romantické vzťahy. Ale jej najlepšia priateľka áno – a práve preto sa dostane do tejto šlamastiky. Dokázať, že naozaj randí, však nebude ľahké – vedci totiž potrebujú dôkaz. Preto spanikári a pobozká prvého muža, ktorého zbadá: Adama Carlsena, ich mladého a nadaného vyučujúceho… a všeobecne známeho kreténa. Olive nedokáže uveriť, keď súhlasí, že bude hrať jej falošného priateľa. Ich experimentu však hrozí poriadny výbuch…

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Panta Rhei.

Hypotéza lásky svojho času mala na sociálnych sieťach veľký boom. Bol jej doslova plný internet a ja som nerozumela prečo. Dnes už tomu rozumiem.

Leto je tu a Hypotéza lásky je ideálnou voľbou na tieto horúce letné dni. Olive Smithová a Adam Carlsen sú totiž dvojicou, ktorá vás očarí. Všetko začína nepremysleným bozkom, pokračuje to falošným randením a končí to (ako inak) pri veľkej láske. A to vôbec nie je žiadny spoiler, nakoľko ak ste čítali anotáciu, k čomu by toto všetko asi tak mohlo viesť ak nie ku skutočnej láske.

Ali Hazelwood dokáže očariť už v úvode. Jej štýl písania je jednoduchý a pritom natoľko pútavý, že sa ani nenazdáte a budete v polovici príbehu. Ide hneď k veci a nevytvára žiadne hluché miesta. Príbeh napreduje hladko a s ľahkosťou, ktorá ponúkne dokonalý relax.
Dvojica nás vťahuje do úsmevných situácií, ktoré sú niekedy naozaj absurdné, no ako čitateľ im uveríte a vôbec sa nepozastavíte nad ich prehnanosťou. Dalo by sa povedať, že k obom hlavným postavám absurdnosť akosi patrí a bez toho by to nebolo ono. Adama s Olive si zamilujete a hlavne teda chémiu, ktorá medzi nimi funguje už od prvej chvíle. Neustále podpichovanie a lamentovanie vyvolávajú úsmev na tvári. Ich falošný vzťah vás presvedčí, že falošné randenie je v skutočnosti ešte väčšia drina akoby ste s niekým skutočne chodili. Mne osobne sa na knihe páčilo, že som mohla sledovať vyvíjajúcu sa lásku, o ktorej postavy ani netušili, že vzniká. Človek už len čakal na ten moment, kedy si to uvedomia aj hlavné postavy. Príťažlivosť medzi postavami sa buduje malými krôčikmi, čo dodáva knihe na pútavosti a predovšetkým udržuje pozornosť.
Hypotéza lásky neodkrýva žiadne hlboké tajomstvá postáv a neobsahuje ani veľké prekvapenia, čo v tomto prípade vôbec nie je na škodu. Autorka v závere prináša drobné zdramatizovanie udalostí, ktoré príbehovú linku spestruje.

Čo dodať k Hypotéze lásky? Milá a predovšetkým veľmi oddychová romantická knižka so sympatickými postavami, ktorá si udrží vašu pozornosť.