štvrtok 22. júna 2023

RECENZIA: Stephanie Garber - Bolo raz jedno zlomené srdce

Žáner: young adult
Vydavateľstvo: Yoli 
Séria: Once Upon a Broken Heart
Diel: #1
Počet strán: 328
Väzba: paperback

Anotácia:
Evangeline Foxová odjakživa verila v pravú lásku a šťastné konce... až kým nezistila, že sa láska jej života chystá oženiť s inou. V zúfalej nádeji, že svadbu zastaví a vylieči svoje ranené srdce, uzavrie dohodu s charizmatickým, no podlým Princom sŕdc. Ten od nej na revanš za svoju pomoc žiada tri bozky. No už po prvom bozku Evangeline pochopí, že vyjednávanie s nesmrteľnými je veľmi nebezpečná hra a Princ sŕdc chce v skutočnosti oveľa viac, než mu sľúbila. Princ sŕdc má s Evangeline veľké plány, ktoré ju buď privedú k jej vysnívanému šťastnému koncu, alebo do záhuby.



Stephanie Garber možno poznáte vďaka jej sérii Caraval. Z tej som už dávnejšie čítala prvý diel, ktorý ma bohužiaľ až natoľko neoslovil. Rozhodla som sa ale autorke dať druhú šancu a anotácia na Bolo raz jedno zlomené srdce ma ihneď zaujala. 

Zúfalá Evangeline nutne potrebuje prerušiť svadbu jej lásky s jej nevlastnou sestrou. Je preto ochotná zájsť tak ďaleko, že uzatvorí zmluvu s Osudom, v tomto prípade s Princom sŕdc. S Osudmi sa ale neradno zahrávať a Evangeline to veľmi rýchlo okúsi na vlastnej koži. Jej pakt s Princom sŕdc odštartuje sled udalostí, o ktorých sa jej ani len nesnívalo. Ale ako sa hovorí, je neskoro plakať nad rozliatym mliekom. Evangeline tak musí za svoje činy prevziať zodpovednosť a popasovať sa a každou výzvou, ktorá jej vstúpi do života. 

Stephanie Garber dokáže vo svojich knihách navodiť priam kúzelnú rozprávkovú atmosféru, o čom sa presvedčila už pri Caravale. Som rada, že aj v knihe Bolo raz jedno zlomené srdce sme obklopení mágiou na každom kroku a príbeh svojou čarovnosťou opantá. Mágia s kúzlami dýcha z každej stránky a udržuje pozornosť. 
Veľkým plusom je aj svižné napredovanie deja. S postavami sa neustále presúvame na nové miesta a dostávame sa do rôznych situácií, čím sa príbeh neustále spestruje a neupadá do monotónnosti. Zároveň sa autorka s postavami mierne zahráva a tým nedovoľuje si o ich charaktere vytvoriť pevný názor, čo burcuje zase zvedavosť.    
S kúzlami sú späté aj tajomstvá a tými je príbeh pretkaný. Dej sa tak neustále zauzľuje až je ťažké povedať, o čo komu v skutočnosti ide. A práve to dodáva knihe na pútavosti. 

Som názoru, že pri Stephanie Garber asi nemám veľmi šťastie na hlavné postavy. Hlavná hrdinka Evangeline síce spočiatku moje sympatie mala, no postupom času mi prišlo, že vlastne ani sama nevie čo chce. Evangeline si v príbehu stále viac a viac odporuje a jej nestálosť v názore miestami ubíja, nakoľko sa jej názor mení zo sekundy na sekundu. Hádam som ešte nezažila postavu, ktorá by si natoľko odporovala. Jej prehnaná starostlivosť o nevlastnú sestru jej taktiež nepridáva k dobru, pretože to miestami hraničí až s obsesiou. 
Princ sŕdc ma na druhú stranu zase očaril a pre mňa je to asi najpútavejšia postava. Má mnoho tajomstiev a odkrýva ich skutočne málo, čiže aj do budúcnosti má ešte čo v sérii ponúknuť. Z hľadiska spracovania je to pravdepodobne autorkina najlepšie zvládnutá postava knihy. 
Vedľajších postáv je tu niekoľko, snažia sa dej ovplyvňovať, no o pôsobení niektorých z nich ma autorka vôbec nepresvedčila.
 
Ťažké srdce mám ohľadom vyvrcholenia príbehu. Tak ako veľmi sa mi páčilo zamotávanie príbehu v priebehu knihy, tak veľmi sa mi nepáčilo v jeho závere. Došlo k toľkým udalostiam a toľkým zvratom, až to nebolo uveriteľné. Na mňa záverečné udalosti pôsobili príliš prekombinovane. Na jednu stranu rozumiem autorkinmu zámeru priniesť do príbehu obrovské zvraty a svižnosť, no na druhú stranu tam toho bolo na môj vkus až priveľa. Vytvorilo sa tam toľko zadných vrátok a ja som nedokázala uveriť ani jednej možnosti. Isté momenty mi zase prišli nedotiahnuté do zdarného konca a v celkovom ponímaní zbytočné. 
Nič to ale nemení na fakte, že som si čítanie knihy Bolo raz jedno zlomené srdce neskutočne užívala.  Neviem sa dočkať pokračovania a naozaj ma úprimne zaujíma, ako autorka pojme pokračovanie dejovej linky, ktorú v závere vymyslela.  

@terezickka

2 komentáre:

  1. Ja som len mala na konci pocit, že ak okamžite nedostanem do ruky ďalší diel, tak knihu vyhodím von oknom. Strašne som zvedavá, čo bude ďalej :D!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to sa ti vôbec nečudujem :D A síce mám už pokračovanie doma, stále som sa k nemu nedostala :(

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)