RECENZIA: Harry Whittaker, Lucinda Riley - Atlas Príbeh Tatka Slaného

Žáner: romanca
Séria: The Seven Sisters
Diel: #8
Počet strán: 600

Nezabudnuteľný záver čitateľsky mimoriadne obľúbenej série Sedem sestier – príbeh záhadného tatka Slaného.
V roku 1928 sa ujala chlapca na pokraji smrti láskavá rodina. Skromný, predčasne vyspelý a talentovaný chlapec vyrastá v mladého muža, navštevuje prestížne konzervatórium v Paríži, zaľúbi sa a takmer zabudne na hrôzy prežité v detstve, o ktorom nikdy nehovoril. Dal však sľub, ktorý musí dodržať. Nad Európou sa hromadia mraky, nik nie je v bezpečí. A on vie, že prichádza čas konať.
V roku 2008 sa sedem sestier prvý raz stretáva, aby sa naposledy rozlúčili so svojím tatkom. Práve chýbajúca siedma sestra má kľúč k jeho záhadnej minulosti. Sestry zisťujú, že tatka Slaného takmer nepoznali a jeho skrývané tajomstvá ich všetky ovplyvnia.
Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran
Najočakávanejšia kniha pre všetkých fanúšikov Lucindy Riley je konečne tu. Všetci sme nedočkavo čakali na odhalenie tajov, ktorými bola postava Tatka Slaného zahalená. A aj keď Lucinda nemala možnosť svoje veľdielo dopísať, jej syn Harry Whittaker prijal túto výzvu odvážne a zvládol odkaz svojej mamy dotiahnuť do bravúrneho konca.
Atlas alebo Príbeh Tatka Slaného je dokonalým ukončením série, ktorá každým dielom stupňovala zvedavosť svojich čitateľov. Naprieč niekoľkými knihami sme mali možnosť nazrieť do rôznych kútov sveta a zároveň spoznať rozvetvené generácie, ktoré postretli rôznorodé osudy. Niekedy išlo o tragédie, inokedy zas o náhody a v konečnom dôsledku viedli k adopciám Siedmich sestier. Chýbal už len jeden jediný kúsok skladačky a to spoznať ako do toho všetkého zapadá Tatko Slaný.
Kto bol Tatko Slaný? Čo ho viedlo k adopcii siedmich dcér? Prečo je jeho úmrtie obalené toľkými tajomstvami? Záverečný diel prináša odpovede nielen na tieto otázky. Dozviete sa oveľa viac. To, že bol Tatko Slaný scestovaným mužom bolo jasné ihneď a byť súčasťou jeho ciest po svete bolo skutočne pohlcujúce a záživné. Žiadna monotónnosť a to vďaka malým tajomstvám, ktoré sa s postavou vlečú až do úplného záveru. Ako bolo zvykom u Siedmich sestier, ani tu sa nemení rozdelenie príbehu na linku minulosti a súčasnosti. Minulosťou nás sprevádza Atlasov denník, ktorý sestry čítajú, aby dopodrobna spoznali svojho adoptívneho otca. A ten teda rozhodne neviedol kľudný život. Jeho dejová linka je neraz plná napätia, strastiplných situácií, smútku, bolesti, nádeje, rýchlych rozhodnutí a emócie vás zaplavia ako vlna tsunnami. Tým sa vám príbeh dostane pod kožu a budete naň myslieť ešte dlhú dobu po dočítaní poslednej stránky. Zároveň sa dozviete šokujúce odhalenia, ktoré vás nenechajú chladnými.
Súčasná dejová linka však tiež má svoje esá v rukáve. Síce sa v nej neodohrá až toľko veľa udalostí, ale objavia sa tu drobné prekvapenia a zvraty, ktoré dokreslia celkový obraz príbehu. V knihe dominuje myšlienka silných rodinných pút. Poukazuje na silu, ktorú rodina ako celok môže mať a akou oporou dokáže byť aj v tých najťažších chvíľach.
Verte mi, tak rada by som vám opísala dojmy z niektorých situácií, no to vám nemôžem urobiť. Detaily tohto príbehu musíte objaviť sami. Pretože len vtedy si ho najlepšie užijete. Rozlúčiť sa so sériou Sedem sestier mi láme srdce, a to nie v negatívnom zmysle. Atlas - Príbeh Tatka Slaného ale aj všetky Sestry mi spríjemňovali život niekoľko rokov. Radovala som sa s nimi, smútila som s nimi, mala nádej a v závere ma donútili vyroniť aj slzu na rozlúčku s týmto fantastickým príbehom. Neprestáva ma udivovať do akej hĺbky si Lucinda svoj príbeh premyslela. Pretože naplánovať si niečo takéto veľké tak, aby to všetko do seba zapadalo - to chce talent a lásku ku svojim postavám. A aj keď sama toto finále nemohla dopísať, som vďačná, že sa Harry Whittaker chytil jej osnovy a predstáv a dotiahol pre nás všetkých tento príbeh do finále.