streda 1. júna 2022

RECENZIA: Erin Watt - Keď je to naozaj

Žáner: YA
Vydavateľstvo: YOLi
Počet strán: 408 strán
Väzba: paperback
Originálny názov: When It’s Real

Anotácia:
  Za bežných okolností by sa cesty Oakleyho a Vaughn nikdy neskrížili. Oakley nie je obyčajný smrteľník. Tento slávny popový spevák sa môže pochváliť cenami Grammy, miliónmi fanúšičiek a povesťou šarmantného rebela. Problémovej hviezde sa však časom začne rozpadať rodinný život, s jeho hudobnou kariérou to ide dolu kopcom a bulvárne plátky si len mädlia ruky pri jeho škandalóznych výčinoch. Oakley potrebuje svetu ukázať, že konečne dospel. Nuž a kto by mu s tým pomohol lepšie ako Vaugh, čašníčka na čiastočný úväzok, ktorá musí prispievať do rodinného rozpočtu, aby sa uživili? Obyčajnejšie dievča by ste nenaši.
  Vaughn prijme ponuku, aby predstierala, že je Oakleyho frajerka, a pokúsi sa zmeniť jeho imidž výtržníka na seriózneho hudobníka. Pre peniaze, za ktoré si jej bratia môžu dovoliť štúdium na vysokej škole, pretrpí aj divoké hollywoodske večierky, aj fiktívne správy na sociálnych sieťach. Zaumieni si, že oklame novinárov i fanúšikov. Skrátka, obetuje sa pre dobro veci. Lenže časom začne klamať aj seba. Veď ona by sa predsa nezamilovala do nafúkaného kreténa, čo sa nevie zmestiť do kože!

     Spracovanie podobných príbehov, kedy sa slávna svetová hviezda zaľúbi ( či už naozaj alebo spočiatku len na oko, aby uspokojila bulvár) som čítala už veľa a tak som bola zvedavá, čím bude práve toto spracovanie príbehu také zaujímavé. Áno, knihe som dala hlavne šancu, pretože od tejto "autorky" (alebo teda pseudonymom, pod ktorým píšu práve Elle Kennedy a Jen Frederick) som čítala zatiaľ všetky knihy a každá jedna ma veľmi milo prekvapila a jej čítanie som si vždy naplno užila a tak som dúfala, že pri tejto knihe to bude tak isto. 
    Ak som mala v niečom istotu, tak v tom, že určite nebudem sklamaná z toho, ako je kniha napísaná. Toto treba autorkám nechať, jednoducho vedia ako skvelo napísať príbeh, ktorý sa číta priam sám. Žiadne zbytočné hluché miesta, zatrepané množstvom zbytočného opisu, ktorý by celý rýchli priebeh deja len a len spomaľoval, alebo by naháňal prázdne strany, len preto aby bola kniha o čosi hrubšia. Takže tohto sa tu určite nemusíte báť - žiaden zbytočný opis čohokoľvek, žiadne hluché miesta. Zato sa môžete tešiť na perfektné dialógy medzi postavami, silnú chémiu medzi hlavnými postavami a samozrejme veľa veľa ďalšieho. Z čoho som bola tiež ešte veľmi milo potešená, je to, že kniha je písaná v prvej osobe ale z pohľadu oboch hlavných hrdinov. To proste milujem. Vždy viem, čo sa odohráva tomu druhému v hlave a moje zvedavé ja je maximálne uspokojené. A na druhej strane, milujem kapitoly písané z mužského pohľadu. 
    Príbeh sa sústreďuje na „falošný“ romantický vzťah medzi Vaughn a Oakleyom, ktorý je známi popový spevák. Ich vzťah je v podstate reklamným kúskom, ktorý vymyslel Oakleyho manažérsky tím, aby zmenil jeho imidž rebela. A aj napriek tomu, že jeho život sa zdá byť ideálny, nie je to tak. Nepochybuje o tom, že ak by jeho sláva zmizla, zmizli by aj všetci ľudia, ktorý ho momentálne obklopujú a to je tiež jeden z dôvodov prečo sa cíti sám a úplne vyhorený. Jeho tvorba momentálne nestojí za veľa a už dávno sa mu nepodarilo napísať niečo, s čím by bol spokojný. A aby toho nebolo málo, svojím imidžom rebela si zbúral všetky mosty na to, aby spolupracoval o slávnym producentom, ktorý je známy svojou schopnosťou produkovať tie najlepšie hity. A práve preto na scénu nastupuje Vaughn, ktorá je obyčajné dievča, pracujúce ako čašníčka na polovičný úväzok, aby finančne pomohla svojej rodine. A keďže peniaze, ktoré jej za tento falošný vzťah ponúkli by v živote nezarobila, tak s tým súhlasí s vedomím, že jej bratia budú mať dostatočné finančné prostriedky na to, aby mohli ísť na vysokú školu. A tak je odhodlaná prekonať všetku to pozornosť bulváru a perfektne stvárniť zaľúbenú frajerku Oakleyho. Avšak do začiatku ich falošného vzťahu vykročia zlou nohou a ich vzťah sa začína zdravou rivalitou, čo je sľubný začiatok zaujímavého čítania. Samozrejme, čím viac času títo dvaja strávia spolu, tým viac sa začnú navzájom rozvíjať skutočné city, veď ako inak by sa to asi tak malo skončiť. 
     Táto kniha bola všetkým, čo som chcela. Bolo to také ľahké a ničím nenáročné čítanie, ktoré vám vyčarí úsmev na tvári a zanechá vo vás pocit spokojnosti. Aj keď to bolo predvídateľné a nijako zvlášť originálne, aj tak to bolo veľmi zábavné a milé čítanie, ktoré som si užila od prvej až po poslednú stranu. Ideálne oddychové čítanie, po ktorom som vždy siahla, keď som prišla po celom dni z práce a potrebovala si pri niečom vyčistiť hlavu. 
~𝓝

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)