RECENZIA: Estelle Maskame - Ako som sa stala Milou

Žáner: YA
Vydavateľstvo: CooBoo
Séria: Mila
Počet strán: 296
Originálny názov: Becoming Mila

Život šestnásťročnej Mily sa zdá ako splnený sen. Meno slávneho otca ju dostane na každý večierok. No urobila chybu, ktorú jej médiá nevedia odpustiť. Aby si schladila hlavu, rodičia ju pošlú na druhý koniec krajiny za starým otcom. No po prílete jej plány na pokojné leto skríži Blake. Ten totiž vie, aké je žiť pod drobnohľadom verejnosti. Možno majú Mila a Blake spoločného oveľa viac ako hádky a nevraživosť na prvý pohľad. Možno by sa tej narastajúcej náklonnosti a vzrušeniu Mila nemala vyhýbať.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem AlbatrosMedia.

Od Estelle Maskame som čítala jej sériu DIMLY, ktorá vo mne zanechala búrku pocitov a dojmov, ktoré boli úplne protichodné. V sérií sa nachádzali veci, ktoré ma neskutočne dojali a chytili za srdce, no aj také, ktoré ma neskutočne vytočili a prišli mi úplne nelogické, až som sa musela chytať za hlavu. A aj z tohto dôvodu som bola veľmi zvedavá na to, aká bude jej ďalšia knižná séria.

Taktiež tomu dopomohlo, že autorka má skvelý štýl písania, ktorý vás pohltí od prvej strany až po samotný koniec príbehu. Výstižné opisy prostredia, postáv, pocitov a udalostí, do toho výstižné a skvelo prepracované dialógy sú presne to, čo od knihy vyžadujem. A čo som ocenila úplne najviac, bolo to, že počas celého príbehu sa nestalo, že by som našla nejaké hluché miesto alebo zbytočný opis. Všetky kapitoly sú písané z pohľadu hlavnej hrdinky Mily. Jediná vec, ktorá na mňa zo začiatku pôsobila rušivo bolo to, že príbeh je písaný v prítomnom čase. Akosi som viac zvyknutá na minulý čas v knihách. Ale po prečítaní pár kapitol som to prestala úplne vnímať.
      Mila má šestnásť rokov a jej otec je slávna hollywoodska hviezda a Milyn život je splnený sen. Teda aspoň na prvý pohľad sa to tak môže zdať. No opak je pravdou. Jediné čo chce je sloboda od slávy svojho otca, od Hollywoodu a od otcovho neskutočne otravného manažéra. To že jej otec je slávny znamená, že všetky dvere sú jej otvorené, až si ich sama svojou chybou úplne zavrela a ocitla sa na úplnom konci krajiny - v Nashville u svojho starého otca a tety Sheri. Práve tu sa má na pár týždňov počas leta skryť a nevyvolať už žiaden škandál. A tak sa ocitá na mieste, kde kedysi vyrastala a mala priateľov.
    Milin život je oveľa komplikovanejší, keďže celá jej rodina je v centre pozornosti a musí žiť v tieni slávy svojho otca. Toto sú veci, ktoré jej rovesníci nevedia pochopiť, lebo to nikdy nezažili. Až kým nestretne Blakea, ktorého všetci poznajú ako starostkinho syna. Musím sa priznať, že Blake zo začiatku bol neskutočne toxická postava, a pôsobil na mňa dosť nevyrovnane s množstvom potláčaného a nespracovaného hnevu - inak povedané, správal sa ako totálny idiot a keby som ho mohla cez stránky kníh poslať kadeľahšie, tak by som na neho nakričala, aby sa spamätal.  Našťastie vývoj jeho postavy počas príbehu bol dosť výrazný a nakoniec si ma získal svojím šarmom.
     V tomto príbehu je pre Milu veľa priestoru na jej osobnostný rast a naozaj to robí a počas príbehu dospieva. Vzťahy, ktoré má so svojou tetou Sheri a najmä so svojím starým otcom, ktorého volá Pepek, sú také milé, že si nemôžete pomôcť, ale Mila sa vám páči a želáte si, aby si stála za svojím. Taktiež kamarátstva či už tie staré alebo nové, ktoré si tam vytvorila boli každou stranou silnejšie a silnejšie.  Zato jej otec a otcov manažér sú úplne sebecké a do seba zahľadené postavy, ktoré ma neskutočne rozčuľovali. A taktiež aj starostka Nashvillu - LeAnne, sa správala ako rozmaznané pomstychtivé decko, ktorému niekto ukradol jeho obľúbenú hračku -
v tomto prípade Milinho otca - Everetta Hardinga. Niekedy som mala pocit, že niektorí dospelí sa správajú ako malé deti, ktoré treba poriadne prevychovať. Aspoň na mňa tak pôsobili.
     Kniha má všetky prvky ľahkého letného čítania, ktoré prečítate behom pár hodín. Je tu rodinná dráma, priateľstvá a letná romantika. A samozrejme aj nejaké to tajomstvo. Musím sa priznať, že z tohto žánru som už vyrástla a ja osobne by som ho odporúčala vekovej kategórií 15+.