RECENZIA: Michaela Brnková - Konflikt

Počet strán: 385 strán

Nenávidím, keď sa musím podriadiť, ale rodina a jej postavenie sú desiatky rokov u nás nadradené osobným preferenciám a pocitom jednotlivca.
„Pôjdeš do Ameriky a zoberieš si dcéru nášho najlepšieho priateľa."
Dohodnutá svadba v dvadsiatom prvom storočí?
Sme brutálne zaostalá mafia.
Náš najlepší priateľ je v preklade otcov významný obchodný partner.
A ja? Ja som synom talianskeho mafiánskeho bossa. Nemám nárok žiť tak, ako to sám chcem. Preto sedím v súkromnom lietadle rodiny Brusových, na ceste do zeme, z ktorej si mám priviezť manželku, ktorú ani nepoznám.
Moja predstava je jasná. Bude krásna, bude kultivovaná, bude sa mi vedieť podriadiť a nebude jej vadiť, keď v mojom živote a v posteli nebude jediná.
Riadim sa pravidlami.
Na vzťahy sa nehrám.
Kompromisy nevyhľadávam.
Aspoň doteraz tomu tak bolo...

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Moderné romány.

Po čítaní knihy 365 dní, ktorej dej je zameraný na mafiánske prostredie, mala som isté obavy, aby táto kniha pre mňa nebola rovnakým sklamaním, ako práve vyššie spomenutá kniha. A našťastie opak bol pravdou. Čo ma privádza k jednej otázke a to: Prečo táto kniha na mňa nevyskakuje zo všade? Myslím si, že kniha si zaslúžia oveľa viac pozornosti ako jej je momentálne dopriatej. Keď si spomeniem aké obrovské "bom" bolo okolo knihy 365 dní a pritom išlo pre mňa o úplne podpriemerný román, ktorý sa vymykal logike a okrem toho sa tam okrem sexu, veľmi veľa sexu, nachádzal slabý dej. Ale nechcem zachádzať do hĺbky a postaviť recenziu na porovnávaní dvoch kníh. Myslím, že bude úplne stačiť keď to zhrniem nasledovne -  Nemá zmysel porovnávať neporovnateľné.

Autorka nás hneď v úvode vtiahne doprostred deja a postupne na tento skok do deja nabaľujeme potrebné informácie. Skvelo čitateľný dynamický dej bez akýchkoľvek hluchých miest, čo viac si priať. Kniha sa priam sama číta a ja sama som ju zhltla za jedno doobedie, až mi bolo ľúto, že kniha nie je hrubšia. V knihe sa stretáme s kapitolami, ktoré sú napísané z dvoch pohľadov a to z pohľadu Nera a Elisy. Toto som ja osobne neskutočne ocenila, pretože milujem, keď mám možnosť nazrieť obom hlavným hrdinom do hlavy a viem čo si myslia a hlavne keď mám oba pohľady na niektoré situácie. Ako som už vyššie spomenula, tak príbeh bol neskutočne dynamický a neustále sa tu niečo odohrávalo, takže nemôže nastať okamih, kedy by sa čitateľ počas čítania začal nudiť. Na také niečo ako nuda, tu jednoducho nie je priestor.

Ale... Predsa len som našla jedno ale. Isto viete, že nie som nejaký veľký milovník dlhých opisov. No v tejto knihe sa i na môj vkus nachádzalo o čosi menej opisov. Kľudne by som ich v knihe uvítala a práve tieto opisy na správnych miestach by vytvorili úplne komplexný a neprekonateľný čitateľský zážitok. No množstvo jedinečných a neotrepaných scén a momentov patrične kompenzuje nedostatok opisov. Miška neskutočne perfektne využila potenciál mafiánskeho prostredia, prekrásne sa s ním vyhrala - až do takej miery, že všetko pôsobilo realisticky.
     A tak máme pred sebou príbeh z mafiánskeho prostredia, ktorý spojí dvoch ľudí. Jeden je na čele tohto všetkého a ten druhý sa snaží zabudnúť na svoju minulosť a nechce mať nič spoločné s čímkoľvek a s kýmkoľvek, čo/kto i len prešiel okolo niečoho mafiánskeho. A ako to asi tak môže dopadnúť, keď si princ mafie zaumieni, že jeho manželkou sa stane práve táto osoba, ktorá sa snaží zabudnúť na svoju mafiánsku rodinu a minulosť? Samozrejme, že len skvelým príbehom plnom nenávisti, ktorá postupne mizne až z nej vznikne práva a jedinečná láska.
    Maurizio Neraho Brusov, alebo skrátene aj Nero, ktorý úplne dostal svojej povesti nekompromisného mafiána, ktorý očakáva a vyžaduje, že všetko bude podľa jeho predstáv. Miestami ma neskutočne vytáčala jeho panovačnosť, ale tak čo očakávať od princa mafiánov, že? No na druhej strane, nám autorka ukázala aj jeho "ľudskú" stránku, ktorá sa prejavovala napríklad keď bol v prítomnosti Brigidy  a časom aj v prítomnosti Elisy. A práve Elisa je tá žena, ktorá sa má stať Nerovou manželkou a ktorú sa snaží Nero skrotiť. No v jednom sa prerátal. Elisa nie je žiadna krotká, tichá a pokorná žena, ktorá čaká na ich sobáš. Je plná energie, odhodlania a drzá. Práve tú jej drzosť spolu zo vzdorovitosťou som na nej milovala najviac. A práva vďaka týmto dvom vlastnosťami sme si v knihe užili nejednu slovnú prestrelku, plnú sexuálneho napätia, ktoré sa medzi nimi nachádzalo, aj keď si to nechceli spočiatku pripustiť.
    Ešte je tu jedna vec, ktorá ma úplne dostala. A to koniec knihy. Ten vo mne pekne dlho rezonoval a nútil ma nad tým všetkým premýšľať. Takže nebojte sa, kniha v sebe skrýva prekvapenie a parádny zvrat. Takže sa tešte na príbeh plný napätia, intríg, zvratov, lásky a odhodlania. Verím, že keď sa do príbehu začítate, pohltí vás minimálne tak ako mňa a nebudete ľutovať, že ste si knihu prečítali.

~𝓝