pondelok 7. februára 2022

RECENZIA: Laura Daveová - Posledná vec, čo mi povedal

Žáner: krimi, triler
Vydavateľstvo: Tatran
Počet strán: 264
Originálny názov: The Last Thing He Told Me

Strhujúci príbeh o napätí a rodinnej dráme so ženskými postavami, ktoré postupne odkrývajú jednotlivé vrstvy hádanky.Skôr ako Owen Michaels zmizol, zanechal svojej milovanej žene odkaz: Ochráň ju! Hannah Hall je Owenova druhá manželka, ktorá sa stará o jeho šestnásťročnú dcéru Baily. Vzťah Hannah a Baily nie je práve priateľský. Baily, ktorá v detstve prišla o vlastnú matku, macochu nikdy neprijala. Po zmiznutí Owena sa začnú diať neuveriteľné veci. Môže byť Baily kľúčom k zisteniu Owenovej skutočnej identity?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran.

Posledná vec, čo mi povedal. Kniha, ktorá tak úplne nespadá do mojich najčastejších žánrov, no ktorá ma svojou anotáciou zaujala natoľko, že som sa rozhodla urobiť výnimku a obohatiť si čitateľské spektrum.

Laura Daveová čitateľa uvádza rovno do stredu diania a ukazuje ako sa idylický život môže behom niekoľkých minút zmeniť na nepoznanie. Owen svojej manželke nechá poslať iba odkaz s nápisom Ochráň ju, ktorý sa týka jeho dcéry. Hannah nie je Bailynou biologickou matkou a ich vzťah nie je práve ideálny. No napriek tomu je jasné, že rodine niečo hrozí a tak Hannah podniká všetko potrebné na ochranu nevlastnej dcéry.

Tento príbeh sa už od začiatku drží v napätej atmosfére, ktorá sa postupom času stále viac a viac hrotí. Gradovanie deja dodáva na pútavosti. Dalo by sa povedať, že autorka čitateľovi nedáva vydýchnuť. Hannah spolu s Baily odhaľujú tajomstvá minulosti a spájajú jednotlivé nezrovnalosti. Čitateľ v tomto prípade nie je o nič múdrejší a na jednotlivé dieliky skladačky prichádza spoločne s postavami, čo sa mi vždy pri knihách páči, pretože to pomáha udržiavať napätie a zároveň akúsi mystickosť.
Vďaka atmosfére a vďaka plynulému štýlu písania príbeh ubieha rýchlo. Autorka nezachádza do nepodstatných detailov či opisov a všetko servíruje s dávkou pozornosti a presnosti. Príbeh ako taký nie je úplne predvídateľný, má svoje temné zákutia.

Celé veľké odhalenie príbehu je podľa môjho názoru originálne a nápadité. Zároveň kniha ukrýva v sebe dôležité hodnoty, na ktorých v živote skutočne záleží. Láska, oddanosť, loajalita a niekedy dokonca aj obeta.