RECENZIA: Elle Kennedy - Lov

Žáner: NA
Vydavateľstvo: YOLi
Séria: Briar U
Počet strán: 328 strán
Väzba: tvrdá väzba
Originálny názov: The Chase

Vraví sa, že protiklady sa priťahujú. Nuž, niečo pravdy na tom bude, pretože neexistuje jediný logický dôvod, prečo Summer priťahuje práve Colin Fitzgerald. Potetovaných hokejistov zbláznených do počítačových hier, ktorí ju považujú za prelietavú a povrchnú, si väčšinou ani nevšimne. Za svoj názor na Summer si hneď vyslúžil prvé mínus. Skutočnosť, že sa kamaráti s jej bratom, mu tiež nehralo do karát, rovnako ako fakt, že aj jeho najlepší kamoš má na ňu zálusk. A to najhoršie, sú spolubývajúci.
V konečnom dôsledku na tom vlastne nezáleží. Fitz dal jasne najavo, že o Summer nemá záujem, aj keď to medzi nimi iskrilo, dobreže dom nezhorel. No Summer nepatrí k dievčatám, ktoré chlapov lovia, a ani to nehodlá zmeniť. Aj tak mám kopu iných starostí s novou školou, úlisným profesorom a neistou budúcnosťou. Takže ak jej mlčanlivý spolubývajúci konečne pochopí, o čo prichádza, vie, kde ju nájde.

Toto slovenské vydanie mi urobilo neskutočnú radosť. Akosi sa mi do pozornosti nedostalo, že Elle Kennedy má ďalšiu sériu z hokejového prostredia. A kým som sa spamätala, tak prvý a aj druhý diel v českom vydaní bol vypredaný. A viackrát som dávala inzerát, či to náhodou niekto nepredáva, no žiaľ neúspešne. A tak som sa začala pomaly ale isto zmierovať s tým, že túto sériu nebudem čítať. A v tom prišlo slovenské vydanie ako spása pre mňa.

Tým že som čítala sériu Off-Campus, ktorá bola mimochodom skvelá, bolo mi jasné, že táto séria bude rovnako skvelá ako predchádzajúca. A nakoniec som rada, že sa mi dostalo do rúk slovenské vydanie, pretože naša obálka je oveľa krajšia ako tá na českom vydaní, takže som viac než spokojná. Ale teraz poďme sa venovať knihe. Autorka rozhodne vie ako napísať príbeh pútavo. Darmo, zo slovami to vie. V príbehu máme možnosť stretnúť sa s kapitolami, ktoré sú napísané z pohľadu Summer ale taktiež aj z pohľadu Fitza. Pohľad ženského a mužského hlavného hrdinu ja vždy veľmi ocením a som z toho nadšená, pretože viem čo sa odohráva v hlave druhého hlavného hrdinu. A musím povedať, že autorka vie ako napísať príbeh z mužského pohľadu. Ja toto prostredie hokejistov žeriem asi viac ako to ženské prostredie. Nepomôžem si. Skvelé dialógy medzi postavami, či už medzi hlavnými alebo vedľajšími. Chémia, ktorá bola neprehliadnuteľná medzi Summer a Fitzom. A humor. Veľa humoru a doberanie sa navzájom. Celé to je napísanie veľmi sviežo a svižne, takže si autorka dokáže udržať vašu plnú pozornosť od prvej až po poslednú stranu. V príbehu sa stretávame zo staro-novými postavami, ktoré sme doteraz mali možnosť spoznať len okrajovo.
    Ako je napísane už v samotnej anotácií, tak protiklady sa priťahujú. A toto je presne aj prípad Summer a Colina, alebo aj Fitza ako ho skoro všetci prezývajú. Summer je ako prvý letný lúč slnka, ktorý sa vám pomaly, ale isto dostane do srdca. Krásna, veselá, energická a skoro vždy stredobodom pozornosti, či už želanej alebo neželanej. Summer pochádza z bohatej rodiny právnikov a tak jej v detstve nikdy nič nechýbalo. Má milujúcich rodičov a brata, ktorý ju vždy podporovali a dávali jej najavo, že aj keď má ADHD dokáže všetko čo chce.
     Fitz, tak ten je jej úplný protiklad. Aj keď je úspešný hokejista, napriek tomu je skôr introvert a nemá rád pozornosť. Voľný čas rád trávi vytváraním počítačových hier a kreslením. A aj keď ho Summer neskutočne priťahuje, vie že v jej spoločnosti sa vždy udeje nejaká dráma a ak bude s ňou, tak sa bohužiaľ stane súčasťou tej drámy, čo on nechce. Jeho detstvo nebolo také dokonalé ako to, čo prežila Summer. Rodičia sa rozviedli a až do súčasnosti ho zaťahujú do svojich sporov. A aby to nebolo také jednoduché, tak okrem príťažlivosti čo medzi sebou majú sú aj spolubývajúci. Summer totiž začína semester v ďalšom ročníku na inej univerzite, pretože ju z predošlej školy vyhodili. A uprostred školského roka nájsť vhodné bývanie je nemožné. Tak jej brat vybaví bývanie u svojich kamarátov a bývalých spoluhráčov. Na to všetko, aby to nebolo také jednotvárne, tak jedným zo spolubývajúcich je aj Hunter, ktorého tiež Summer očarila a s ktorým sa Summer cíti výborne.
    Okrem romantickej línie, nám tu autorka predostrela aj o čosi vážnejšiu tému a to nevhodné správanie profesora, ktorý očakával, že ak študentky ohodnotí dobrými známkami, tak na oplátku od nich tiež niečo dostane. Skúšal to aj na Summer, ktorá mu jasne ukázala, kde začína a kde aj končí ich vzťah študent-profesor a práve preto pred celou triedou zosmiešnil jej prácu, na ktorej sa veľmi nadrela, keďže písanie rozsiahlejších prác pre ňu, ako pre človeka trpiaceho ADHD je veľmi namáhavé.
    Počas celého príbehu sa dej pomaly rozvíjal, vzťah medzi Summer a Fitzom sa pomaly prehlboval, postavy sa navzájom spoznávali a menili. No aj napriek tomuto, som v priebehu čítania stále očakávala, kedy príde nejaká skvelá zápletka, ktorá toto všetko okorení a vďaka čomu by príbeh nabral na obrátkach. No také niečo sa bohužiaľ nestalo, no i napriek tomu to bolo skvelé čítanie, ktoré je úplne ideálne na víkendové poobedia, keď je vonku studené a sychravé počasie.