sobota 17. októbra 2020

RECENZIA: Estelle Maskame - Viem, že ťa chcem


Žáner: YA, romantická 
Vydavateľstvo: CooBoo 
Séria: DIMILY 
Diel: #4
Počet strán: 448 strán 
Väzba: brožovaná väzba 
Originálny názov: Just Don't Mention It

Anotácia:

    Nový pohľad na príbeh Tylera a Eden, vďaka ktorému konečne spoznáte, kto tento drzý a sebavedomý frajer zo slávnej DIMILY trilógie v skutočnosti je. 
     Navonok má Tyler Bruce dokonalý život. Jazdí v úžasnom športovom audi, jeho priateľka vyzerá ako bohyňa a žiaden poriadny žúr sa bez tohto hviezdneho páru nezaobíde. Vnútri je však Tyler úplná troska. Lenže to sa nikdy nikto nesmie dozvedieť! Potom sa v jeho živote objaví Eden. Je úprimná, všímavá a neskutočne atraktívna. Oveľa viac, než by nevlastná sestra mala byť! Dokáže prekuknúť Tylerovu drsnú fasádu a vidieť za ňou jeho skutočné, starostlivo skrývané ja: chlapca, ktorý dlhé roky mlčky znášal týranie od svojho násilníckeho otca. 
    Tvrdá škrupina začína mať v jej prítomnosti trhliny...

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Albatrosmedia.sk

 
 
Pri čítaní prvých troch dielov boli určité veci, ktoré mi počas čítania dosť prekážali a tak narúšali celý môj dojem z príbehu. No čo mi najviac v prvých troch dielov chýbalo, bol práve Tylerov pohľad na všetky tie udalosti, ktoré sa odohrávali. A tak som bola nesmierne nadšená, že som sa konečne dočkala aj jeho pohľadu.


   Začnem asi s tým pozitívnejším, keďže toho bude bohužiaľ menej. Prvé pozitívum kniha získala, ako aj u predchádzajúcich častiach, tak sa spôsob akým bola kniha napísaná. Kniha je písaná v prvej osobe z pohľadu Tylera, takže KONEČNE viem, čo sa mu premáva v hlave. Aké názory, pocity a názory ma na udalosti vôkol seba. Tento diel sa skladal z dvoch z dvoch častí, ktoré sa po kapitolách striedali. Jeden typ kapitol, boli zameraná na "súčasnosť" a teda na udalosti, o ktorých sme už mohli čítať v prvom diely. A potom tu sú kapitoly, ktorých dej sa odohral pred piatimi rokmi, ktoré nám ukazujú, čo si musel Tyler prežiť pri svojom otcovi, ktorý ho fyzicky týral. I keď sa tie kapitoly dosť ťažko čítali, tak musím povedať že pre mňa boli asi najzaujímavejšie. Jeho myšlienky, ako sa nemôže s tým nikomu priznať, pretože by ublížil svojej mame, keby to zistila, pretože tá bola s jeho otcom šťastná. Jeho úvahy, či robí niečo zle, keďže bol otec zlý len na neho a mnoho ďalších jeho myšlienkových pochodov, ktoré nám priblížili jeho zmýšľanie. Čo sa celkovo týka tohto dielu, tak autorka sa tu skôr zamerala na Tylerove vnútorné monológy, ako na dialógy medzi postavami. A i keď ja osobne nie som zástancom dlhých obkecávačiek okolo pocitov a tak ďalej, tak tu mi  to pre zmenu nevadilo, pretože i napriek tomu dej pekne plynulo napredoval, bez akýchkoľvek zádrheľov. Tu však moje pozitívne postrehy končia a na rad prichádzajú tie negatívne. 

    Najväčším sklamaním pre mňa bolo, že autorka v tomto diele zachytila len udalosti, ktoré sme mali možnosť čítať v prvom diely. Pritom ja som si asi naivne namýšľala, že tu budú obsiahnuté všetky tri diely. O to viac bolo pre mňa nezáživné čítanie kapitol zo "súčasnosti", keďže nešlo o nič nové len teraz sme mali tie udalosti odprezentované z pohľadu Tylera. Stále však išlo o tie záživné, no i o tie menej záživné udalosti, ktorých tam podľa mňa bolo viacej a tým, že som ich už raz čítala tak o to viac ma otrávili. 

Viac by som uvítala, keby autorka v tomto diely, spravila určitý výber dôležitých udalostí, ktoré ovplyvnili a vyformovali Tylera a z toho spraviť plnohodnotný príbeh, ktorý by podľa mňa čitateľa asi viacej zaujal. Taktiež som dúfala, že tu budú viaceré kapitoly, ktoré budú zachytávať viacej udalostí, o ktorých sme nemali možnosť čítať v predchádzajúcich častiach. Ako áno, boli tam udalosti spred tých piatich rokov, ale z tých by som možno minimálne o polovicu ubrala a pridala by som tam EŠTE NIEČO, pretože mám pocit že to EŠTE NIEČO bolo v tejto kniha viac ako žiadúce. Podľa mňa to bola nutnosť.  

    Myslím si, že už po štvrtý krát sa vyjadrovať k postavám a k samotnej zápletke, na ktorej je založená celá séria asi nemá zmysel. Verím, že niekomu a možno že väčšine čitateľom sa príbeh a postavy páčili, no ja som toho názoru, že všetko od postáv až po samotnú zápletku bolo maximálne pritiahnuté za vlasy, nereálne a vymykalo sa to logike. 

~N

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)