RECENZIA: Helen Hoangová - Rovnica lásky

Žáner: ľúbostné
Vydavateľstvo: Fortuna Libri
Počet strán: 320
Väzba: pevná
Originálny názov: The Kiss Quotient

Stella Lanová má mimoriadnu schopnosť – dokáže predvídať zákaznícke správanie pomocou zložitých algoritmov. Vďaka tomu zarobí viac peňazí, ako dokáže minúť. Pokiaľ však ide o randenie, jej schopnosti výrazne zaostávajú za priemerom normálnej tridsiatničky. Všetko jej sťažuje fakt, že má Aspergerov syndróm a pri francúzskych bozkoch sa cíti veľmi nepríjemne.
Napokon usúdi, že potrebuje získať cvik, ideálne s profesionálom, a tak si najme spoločníka Michaela. Vietnamsko-švédsky fešák vyzerá ako vystrihnutý z dojímavej filmovej scény, ovláda východné bojové umenia, a keby ponuku odmietol, veľa by stratil. Keď za ním Stella príde s rozvrhom lekcií, prisľúbi jej, že spolu odškrtnú všetky políčka – od predohry až po polohy za hranicou misionárskej.

Za poskytnutie výtlačku ďakujeme Fortuna Libri

Rovnica lásky nie je tak úplne klasický romantický príbeh. Neobyčajný nie je ani tak samotným príbehom, ale skôr hlavnými postavami. Stella trpí Aspergerovým syndrómom, Michael je chudobný a privyrába si ako pánsky eskort. Zvláštna dvojica, ktorú si človek len tak nepredstaví. Stella má 30 rokov a žiadny vzťah, rodičia by privítali vnúčence, no ako by k nim mohlo dôjsť, keď je Stella neschopná čo sa vzťahov týka? Vtedy prichádza do príbehu Michael a dáva Stelle lekcie podľa želania. No ako je to pri love story bežné, veci niekedy nejdú tak, ako sme si ich naplánovali.

Helen Hoang sa v úvode svojej knihy venuje predovšetkým Stelle. Snaží sa čitateľovi čo najpodrobnejšie ukázať, že Stella potrebuje určitý poriadok a zároveň systém vo svojich záležitostiach. Jej zámerom je, aby ste pochopili Stellin syndróm a zároveň sa nečudovali zvláštnym reakciám či správaniam. No a keď Stelle porozumiete, určite si ju obľúbite. Následne do deju vstupuje Michael a prináša úplný opak. Keďže je chudobný, živí sa ako dokáže a využíva svoj vonkajší potenciál. Nie je to však prechádzka ružovou záhradou a taktiež sa pre napredovanie v deji vyžaduje jeho pochopenie. No a vtedy sa to všetko začína zamotávať.

Rovnica lásky má jednoduché spracovanie. Čitateľ sa nemusí obávať zložitého čítania. Autorka využíva jednoduchý štýl písania, ktorý sa skladá prevažne z krátkych viet a priamej reči. Dej tak ubieha svižným tempom. Nemusíte sa báť krkolomných vetných skladieb a skrytých záhad či tajomstiev. Autorka vám všetko naservíruje ako na zlatom podnose. Ohľadom štýlu písania nemám žiadne výhrady. Výhradu však mám bohužiaľ voči deju a predovšetkým jeho napredovaniu. Mňa osobne príbeh veľmi bavil prvú polovicu. Od tej polovice sa to začalo akosi ťahať, akoby sa v deji nič nedialo. Situácie sa na seba začali veľmi podobať a prišlo mi to akoby sa začalo diať stále to isté dookola. Bol viditeľný posun v rámci charakteru postáv, no ten dej bol mierne suchý.
Tak sa dostávam k postavám a môžem povedať, že tie na rozdiel od deju vyvolali lepší dojem. Na postavách je možné sledovať ich posun a zmeny. V závere si uvedomíte, že tie postavy prešli naozaj dlhú cestu a to čo o nich platilo na začiatku, nemusí tak úplne platiť v závere.

Čo dodať? Pokiaľ hľadáte oddychovku na letné horúčavy, určite môžete siahnuť po Rovnica lásky. Ak však máte chuť na niečo prepracovanejšie, či pútavejšie... asi sa poobzerajte iným smerom. Rovnica lásky neublíži, no ani nenadchne. Ale ako je vyššie spomenuté, je to oddychovka - ak nemáte chuť nad niečím premýšľať a chcete sa len nechať unášať jednoduchým príbehom.