sobota 6. októbra 2018

RECENZIA: Christi Caldwellová - Škandalózna hra

Žáner: historický ľúbostný román 
Vydavateľstvo: Ikar 
Séria: Montlake romance
Diel: #2
Počet strán: 328 strán 
Väzba: pevná väzba 
Originál názov: The Scoundrel’s Honor

Anotácia:
Vďaka starším súrodencom lady Penelope Tidemorová vie, čo je škandalózna povesť, ale ona túži po romantickej láske a slušnom ženíchovi. Všetkým chce ukázať, že na rozdiel od bratov a sestier je vychovaná dáma zasluhujúca úctu. Napriek snahe vyhnúť sa neprístojnému správaniu sa Penelope nechtiac ocitne v kompromitujúcej situácii s vikomtom Rykerom Blackom, ktorého nemožno považovať za džentlmena. Pána Blacka vychovala ulica a teraz vlastní notoricky známu herňu v Londýne. Žije vo svete zhýralosti a nebezpečenstva. Neplánuje sa oženiť so ženou zo smotánky, lebo ňou pohŕda, no pri pohľade na nevinnú Penepole zahorí túžbou. Tá sa pána Blacka nebojí a čoskoro zistí, že maskou darebáka len zakrýva zraniteľnosť. Hoci sa k sebe vôbec nehodia, postupne sa zbližujú a zisťujú, že ich netradičné stretnutie im môže zmeniť život.
   Výber knihy bol pre mňa jasnou voľbou - a to hneď z dvoch dôvodov. Prvý dôvod bol žáner - historické romány ja osobne mám veľmi v obľube a ten druhý dôvod, bol pokračovanie série. Nemám rada keď nám rozčítanú sériu a je úplne jedno, že ide o úplne iný príbeh, kde vedľajšie postavy z prvého dielu sa zrazu stávajú hlavnými. 
   I keď pri čítaní som si musela celkom dosť potrápiť svoju pamäť a rozpamätať sa, ktorá postava v predchádzajúcom diely Nebezpečná stávka už vystupovala. A nakoniec zádrhel bol v titule. Ale k tomu neskôr.

   Ako som už aj v  recenzií na prvý diel istotne písala, tak autorka ma pre mňa vyhovujúci štýl písania, pretože knihy sú veľmi dobre napísané, veľa dialógov a žiaden opis navyše. Takže siahnutie po ďalšom diely bola skvelá voľba. Celý príbeh je rovnako ako prvý diel napísaný v tretej osobe a dej sa zameriava na hlavné postavy Rykera a Penelope.

   Taktiež som sa celkom príjemne zabávala, na krátkych zápiskov, ktoré sa nachádzali vždy na začiatku novej kapitoly. Tieto zápisky boli útržky z denník, ktoré si písala Penelope v detských časoch - takže zápisky písala, v rozmedzí rokov 8-11 približne. Tieto krátke zápisy vždy vytvárali kontrast s tým čo sa v danej kapitole stalo. Napríklad Penelope vždy snívala o manželstve z lásky so svojím vysnívaným manželom, no opak bol úplne iný.
   Aj z týchto zápisov, je možné vytušiť, že Penelope Tidemorová je večne hlavou v oblakoch kde sníva a prežíva svoje romantické sny. Snaží sa byť dokonalá lady, aby do svojej rodiny nepriniesla žiaden ďalší škandál, pretože ich rodina má za sebou pestrú škandalóznu povesť, čo nevrhá na Penelope dobré svetlo.
   Lenže niekedy som mala dojem, že Penelope je magnet na problémy. A jedne z týchto problémov, ktorý si pritiahla bol práve Ryker Black - brat Heleny z predchádzajúceho dielu. Keď mi konečne doplo, že práve Ryker bude hlavná postava v tejto knihe veľmi som sa potešila, pretože už v prvom diely vystupoval ako veľmi zaujímavá postava s tmavou minulosťou a o nič vábivejšou prítomnosťou - alebo aspoň nič pre mladú lady. Rykera vychovala ulica a jeho životným cieľom je aby jeho klub prosperoval a určite nie je v jeho pláne budovať si spoločnú budúcnosť s urodzenou lady, i keď on sám mál od kráľa odelený titul vikomt  - opak je pravdou, od malička opovrhuje šľachtou.
   A aj preto bolo veľmi zaujímavé sledovať ako sa vyvíja vzťah medzi romantickou Penelope a večne zamračeným a drsným Rykerom, ktorý si k telu a do svojho súkromia nikdy nikoho nepustil, dokonca ani vlastnú sestru a najbližších priateľov, ktorí sa spolu s ním od mala pretĺkali ulicami.
   Samotný príbeh bol podľa mňa veľmi príjemným čítaním bez nejakých veľkých alebo závratných zvratov. Príjemne a plynulo sa dej odohrával a vážne som sa bavila pri sledovaní útoku Penelope na Rykerovo zatvrdnuté srdce. Takže z mojej strany môžem už len toľko povedať, že Škandalózna hra bola dobrým výberom na oddychové čítanie.

Hodnotenie: 4,5/5



~N

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)