utorok 2. októbra 2018

RECENZIA: Winter Renshawová - Absint

Žáner: NA, erotický román
Počet strán: 264 strán
Väzba: tvrdá väzba
Originálny názov: Absinthe

Na displeji sa zobrazovalo meno „Absint“. Ja som ju však poznal ako podmanivý hlas v telefóne, s ktorým som neskoro do noci viedol debaty o Proustovi a Hemingwayovi, kde-tu pretkané necudnými… rozhovormi. Nikdy sme sa nestretli. Až raz vpochodovala ku mne do kancelárie s jablkovou lízankou v čerešňovočervených ústach a dobre známym hlasom sa spýtala: „Chceli ste so mnou hovoriť, pán riaditeľ?“ Ten hlas som poznal. Spoznal by som ho kdekoľvek. Zdvihol som zrak. Vo dverách do mojej kancelárie stálo dievča v obtiahnutých legínsach a tielku s hlbokým výstrihom, v plných perách omáľalo lízanku a sledovalo ma povedomými jadeitovými očami. Bola to ona.

Zakázaná láska medzi riaditeľom školy a študentkou? Staré klišé alebo dobre spacovaný príbeh? Toto bola automaticky prvá otázka, ktorá mi napadla, keď som prečítala anotáciu. Samozrejme, že som dúfala v dobre spracovaný príbeh, ktorý sa mi bude páčiť. Našťastie táto kniha obišla klišé, i keď som toho názoru, že všetky romantické knihy majú v sebe kúsok klišé.
 Ale späť ku knihe. Samotné spracovanie knihy ma veľmi milo prekvapilo, pretože kniha je veľmi dobre napísaná a skvele sa číta. V knihe sa nachádzajú oba pohľady hlavných postav - t.j. pohľad mladého riaditeľa Forda a študentky Halston (ako vážne toto meno? Lepšie by sa nenašlo?). Čo sa mi asi najviac páčilo bolo práve množstvo opisu, ktorého sa v knihe nenachádzalo zbytočne veľa a tak dej pekne plynulo pokračoval bez akýchkoľvek hluchých miest.
Samotný príbeh začína prológom, kedy sa hneď začítame do scény, ktorá je v krátkosti opísaná v anotácií. Po prológu sa prenesieme o 3 mesiace dozadu, kde sa máme možnosť zoznámiť z hlavnými postavami, ich príbehmi, skúškami životom a problémami. Halston som si obľúbila od prvých strán - i keď s tým jej menom nie som absolútne stotožnená. V živote si toho prežila už veľa a jej minulosť nevyzerá práve ružovo. Halston má devätnásť rokov a tento rok už mala maturovať, ale vďaka svojim rodičom, ktorý o ňu nejavili záujem v škole zaostala. Jej rodičov viacej zaujímal pervitín, ktorý varili v pivnici. A tak sa Halston ocitá v ukážkovej rodine svojho strýka, ktorý je správcom školského obvodu v Lennoxe, a tak sa Halston ocitá na tej najsnobskejšej škole v strednej Amerike.
"Som ako falošný tón, ktorý kazí ich krásnu symfóniu."
A ako si vyplniť voľný čas počas leta v dome, kde nie je žiadaná? Internetovou zoznamkou. A tak si Halston založí účet s názvom Absint.
Forda - klasická mužská postava, s ktorou sa môžme stretnúť hádam v každej NA knihe. Mladý chlap pred tridsiatkou, vzdelaný, ktorý si potrpí na čistote, pretože neporiadok ho privádza do šialenstva. A jasné samozrejme, že je "na zožratie". Ako riaditeľ školy si musí dávať pozor na svoju povesť, a preto na hľadanie nových známosti  využil - áno, internetovú zoznamku. A tak absint prišla správa od Kerouaca.
Tu sa príbeh začína pekne zamotávať a ja som si ho nesmierne užila. I keď musím uznať, že dej bol tak trochu predvídateľný a bolo len otázkou času, kedy nastane zvrat vo všetkom, čo spočiatku vyzeralo tak ružovo. Či a kedy ich vzťah - nech mal akýkoľvek charakter, vypláva na povrch a čo sa stane s riaditeľom prestížnej školy, ktorý sa zaplietol so študentkou.
Taktiež ma veľmi zaujímalo čo sa stane s Halston a ako sa zachová jej strýko - ktorého by som od určitého okamihu najradšej odstránila z celej knihy, lebo mi začal v celom príbehu prekážať. A taktiež som sa bola nesmierne zvedavá či sa cesty Halston a Forda rozdelia a ak áno, či sa opäť raz spoja. Aj keď bolo jasné, že pôjde o knihu so šťastným koncom.

Ako som už napísala kniha sa skvelo a  rýchlo čítala, taktiež hlavné postavy boli skvelé a taktiež aj vedľajšie, ako napríklad Halstonina sesternica Bree, ktorá ma pekne iritovala počas celého príbehu. Takže ak chcete dobrú knihu na relax tak môžem odporúčať.

Hodnotenie: 4,5/5