streda 6. júna 2018

RECENZIA: Mary E. Pearson - Zradné srdce

Žáner: fantasy, YA 
Vydavateľstvo: CooBoo 
Séria: Kroniky pozostalých 
Diel: #2
Počet strán: 368 strán 
Väzba: pevná väzba 
Originálny názov: The Heart of Betrayal

Anotácia:
V zajatí barbarského vládcu Vendy majú Lia a Rafe len malú šancu na útek. A tak ich jedinou nádejou je spoliehať sa na to, že vládca bude príliš ohromený Liiným darom a bude sa báť dať ju popraviť. Vládcu však Lia zaujme viac, ako sa na prvý pohľad zdá, a chce jej dar využiť na vlastné ciele. Stále je tu aj Rafe, ktorý jej síce klamal, ale obetoval svoju slobodu, aby ju ochránil. A, samozrejme, je tu aj Kaden, ktorý tuší, že Lia jediná dokáže zvrátiť osud. Zatiaľ čo sa prebúdza Liin dar a ona spoznáva samu seba, je jej jasné, že ju čakajú rozhodnutia, ktoré ovplyvnia jej krajinu i jej vlastný osud.



Za poskytnutie výtlačku ďakujem Albatrosmedia.sk




   Po prečítaní prvej knihy som zostala mierne sklamaná, že prvý diel sa skončil a ja musím čakať na pokračovanie nejaký ten mesiac. A preto keď bol vydaný druhý diel veľmi som sa naň tešila a nevedela sa dočkať, kedy sa začítam do pokračovania napínavého príbehu Lie. 
  Tento príbeh som si obľúbila už pri čítaní prvej časti tejto série. Kniha sa mi veľmi dobre číta, pretože na jednej strane je dej veľmi dobre prepracovaný a na druhej strane vyhovuje mi spôsob aký je kniha napísaná. Jednotlivé kapitoly sú písané v prvej osobe a to z viacerých pohľadov. Najčastejšie sa v knihe nachádza práve pohľad Lie, čo sa dalo očakávať keďže je hlavnou hrdinkou, no nachádzajú sa tu aj kapitoly, ktoré sú napísané z pohľadu Kadena, Rafeho a pár krát sa tu objavila kapitola aj z pohľadu Pauline.

   Ako som už istotne písala aj v recenziií na prvá diel Falošný bozk tak aj tu sa sa mi veľmi páčilo to, akým spôsobom sa začínajú niektoré kapitoly, pretože sa tu vždy nachádza niečo z minulosti a to v podobe úryvkov z Morrighanskej Knihy svätého písma, Gaudrelinej poslednej vôle a v podobe úryvkov z Piesne Vendy. Niekedy som mala až nutkanie len rýchlo prelistovať kapitoly (a samozrejme že neskôr sa k ním vrátiť) a prečítať si práve tieto pasáže, ktoré sa tu nachádzajú. Ale odolala som a knihu som pekne prečítala pekne rad radom.
  Čo sa týka samotného príbehu tak miestami som mala pocit, že sa am nachádza zbytočné pasáže a niekedy som sa nevedela od knihy odtrhnúť a chcela som ju čo najrýchlejšie prečítať a bola zvedavá ako sa tento diel skončí. 
Zatiaľ čo prvý diel vo mne budil dojem, že jeho úlohou je čitateľa len oboznámiť zo svetom v ktorom žijú postavy a hlavná dejová línia sa zameriavala na Liu a na jej zmätené srdce - takže celkový dej prvého dielu pôsobil na mňa dosť romanticky, tak u druhého dielu sa práve táto romantika a láska medzi hlavnými postavami dostala akosi do úzadia a objavilo sa tu práve viacej intríg, klamstiev a akcie, čo som ja osobne privítala. Avšak práve táto romantická časť z príbehu úplne nevymizla.
Lia sa ocitá v nepriateľskom meste a v zajatí Komizara - vládcu Vendy spolu s Rafem, ktorý zatajil svoju pravú identitu a vydáva sa za princového pomocníka a všetko bude závisieť od toho na koľko budú jeho klamstvá vierohodné. 
 Z porovnaním s prvým dielom, ktorý bol skvelý sa mi tento diel páčil asi o čosi viac, pretože som mala dojem že sa tam deje toho viacej aj keď miestami, ako som už napísala, som mala dojem že sú tam niektoré pasáže navyše. Ale našťatie týchto masáži tam nebolo veľa a dej bol priam skvelý a samozrejme, že koniec druhého dielu bol TOP. 

   Takže ak máte prečítaný prvý diel a toto skvelé pokračovanie ešte nie, tak určite neváhajte a určite si knihu prečítajte. A ak ste nečítali ani prvý diel, no máte radi fantasy žáner, plný romantiky, klamstiev a akcie tak určite môžem knihu odporúčať.

Hodnotenie: 4,5/5

~N

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)