streda 27. júna 2018

RECENZIA: Martina Jakubová - P.S. Hľadám chlapa

Žáner: Ženský román
Vydavateľstvo: Motýľ
Počet strán: 374 strán

Bianka má takmer všetko, čo by si mohla žena po tridsiatke želať. Úspešnú kariéru, vlastné bývanie, dobré priateľky…Už jej zostáva len založiť si vysnívanú rodinu a život bude bezchybný. Lenže „Pán Dokonalý“ akosi mešká a posiela jej do cesty namiesto seba samé beznádejné prípady. A tak namiesto čakania na „možno raz“ sa Bianka rozhodne vziať šťastie do vlastných rúk. Keď je ideálny partner v nedohľadne, postačí aj nič netušiaci darca, ktorý by prispel polovicou génov na jej vysnívaného potomka.
Aké komplikované môže byť nájsť inteligentného, úspešného, nezadaného a ochotného darcu? Bianka však veľmi rýchlo zisťuje, že jednoduchšie by asi bolo vystrúhať bábku z dreva a oživiť ju, no bez intenzívneho kurzu rezbárstva jej zostáva iba ten lov na chlapa. Všetko sa ešte viac zamotá, keď sa jej poslednou možnosťou stáva muž, ktorý spadá do kategórie „nedotýkajte sa vystavených exponátov“. A to Bianka ešte ani zďaleka netuší o všetkých dôvodoch, prečo by od neho mala dať okamžite ruky preč!
Biologické hodiny však tikajú ako divé a ona stojí pred voľbou ber alebo nechaj tak.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ.

P.S. Hľadám chlapa bola pre mňa druhá kniha, ktorú som mala možnosť si prečítať od našej slovenskej autorky Martiny Jakubovej. Prvá kniha, ktorú som čítala nesie názov Dotyky vášne. Tento príbeh sa mi celkovo páčil – samozrejme na pár vecí, ktoré som aj spomenula v recenzií.

Čo veľmi oceňujem tak to je práve spôsob akým je kniha napísaná. Počas celého príbehu máme možnosť čítať dej z dvoch pohľadov. Zo značnej časti to je práve písané z pohľadu Bianky a menej často sa tu vyskytoval aj pohľad Matúša. Teda ak nerátam predhovor, ktorý bol veľmi záhadný a nevedela som čo si o ňom myslieť a až neskôr som si začala spájať niektoré veci z deja práve s týmto predhovorom.
Dej je teda napísaný v prvej osobe a ako som už vyššie napísala tak buď v prvej osobe z pohľadu Bianky alebo Matúša. V knihe s nenachádza veľké množstvo zbytočného opisu, čo ja samozrejme veľmi oceňujem.
     Samotný dej by som skôr zaradila pre vyššiu vekovú kategóriu než som (teda rozsah 20-25 rokov). Samotné hlavné postavy mali cez 35 rokov, čo mi mierne prekážalo, ale nebolo to až také hrozné ako neustále výlevy a miere zvláštne uvažovanie Bianky. Tá mi teda poriadne liezla na nervy.

Hlavná hrdinka Bianka si totiž presne zostrojila plán a určila vekovú hranicu do kedy si musí nájsť frajera a otehotnieť. Tou hranicou bol práve vek 35. A keď sa ani po 35 nenašiel vhodný partner tak si povedala, že bude slobodnou mamičkou a už len nájsť muža, ktorý bude najvhodnejším darcom genetického materiálu. Áno, takýmto spôsobom sa uberali jej myšlienky čo ma dosť iritovalo. Neustále sa sťažovala, že nemá partnera, nie je tehotná a všetky jej kamarátky, známe alebo kolegyne sú minimálne vydaté, tehotné alebo už majú aspoň jedno dieťa. A toto riešila v jednom kuse a už  mi to prišlo  dosť otravné. Áno chápem, že ako postava príbehu tak asi mala pôsobiť ako zúfalá „stará dievka“, ktorá chce dieťa. Ale i tak bolo toho na mňa akosi priveľa.

Našťastie sa na scéne objavuje aj Matúš, ktorý celú situáciu zachránil, pretože ten bol úplný opak Bianky – aspoň čo sa týka týchto názorov. Nechcel sa ženiť, zakladať si rodinu alebo budovať si akýkoľvek vážnejší vzťah, v ktorom by musel na seba prebrať zodpovednosť za iných ľudí.

Tu sa to začína všetko zamotávať. Veľmi som sa zabávala na vzťahu, ktorý chtiac nechtiac vznikol medzi Matúšom a Biankou, pretože otehotnieť s vlastným šéfom bez jeho vedomia asi nie je najlepší nápad a nemôže to v žiadnom prípade dopadnúť dobre. A tobôž nie, keď Matúš má za sebou neľahkú minulosť, ktorá ho neustále dobieha ...

Celkovo hodnotím knihu veľmi príjemne, až na tie Biankine srdcervúce výlevy, ktorými bol príbeh až presýtený. Taktiež by so knihu odporúčala pre čitateľky 30 a viac rokov. Teraz sa nechcem nikoho dotknúť, ale myslím si že práve týmto čitateľkám by kniha viacej vyhovovala. No i tak som si istá, že príbeh dokáže zaujať aj čitateľov do 30 rokov – živým príkladom som napríklad aj ja. Takže po knihe sa nebojte siahnuť a začítajte sa života Bianky.
Hodnotenie: 3,5/5