štvrtok 30. novembra 2017

RECENZIA: Peter Broy - Drsne o nežnom, nežne o drsnom

VEČERA JE V CHLADNIČKE, MILÁČIK!
DRSNE O NEŽNOM POHLAVÍ 
Kategorizácia a opis žien vo forme zaujímavého, občas úsmevného, občas šokujúceho čítania. Autor počas mnohých rokov cieľavedomého výskumu zhromaždil nespočetné množstvo informácií o ženách, vyvodil z nich logické (a niekedy aj nelogické) úsudky a experimentálne ich dokázal sformulovať do odbornej formy tejto dvojknihy.
SKOČÍM SI NA JEDNO, MILÁČIK!
NEŽNE O DRSNOM POHLAVÍ Keďže muži a ženy sú úplne odlišní, bolo treba urobiť niekoľko zmien pri kategorizácii a opise mužov oproti predchádzajúcej časti o ženách. Autor sa neobáva negatívnych ohlasov a útokov organizácií ochraňujúcich práva mužov. Nevie však vylúčiť, či niektoré ortodoxné a obzvlášť militantné aktivistky nenájdu v tomto diele výlučne pojednávajúcom o mužoch útoky na ženskú dôstojnosť a integritu feministického hnutia.


Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľs
tvu Inotaj.




Kniha Drsne o nežnom, nežne o drsnom vás dokáže zaujať už na prvý už na prvý pohľad. U mňa to bolo tým, že som nevedela kde to ma začiatok. Ale keďže sa jedná o dvojknihu tak to je v podstate jedno.
Knihu som začala čítať až po nejakých dvoch týždňoch ako mi ležala v poličke, pretože som na ňu nemala vôbec čas a až teraz keď som cestovala vlakom som knihu začala čítať a po pravde bola som z nej veľmi milo prekvapená. Kniha sa skvelo čítala a počas môjho cestovania som ju celú prečítala.
Začala som s čítaním časti, ktorá nesie názov:
Večera je v chladničke, miláčik! (Drsne o nežnom pohlaví). Už samotný názov v nás evokuje, že táto časť bude zameraná na ženské pohlavie. Lebo je asi jasné, že ženy sú len na to aby navarili svojím mužom ako keby nemali ruky a nevedeli sa o seba postarať sami.
Už po otvorení knihy som dospela k názoru, že kniha je veľmi prehľadne písaná. Hneď na začiatku na nachádza obsah a tak presne vieme čo môžeme v knihe nájsť a na čo sa môžeme tešiť.
Ak neviete aký typ ženy ste alebo do akej kategórie patríte, tak vám to iste prezradí časť s názvom Definícia kategórií žien a ich vlastnosti. Tu autor popisuje 8 základných typov žien a taktiež sa venuje základným vlastnostiam a taktiež veci ako napríklad aká má byť hudba, aranžmán stola, odporúčané témy na rozhovor. Dá sa povedať, že sa jedná o akýsi „návod na použitie“ - ak to tak teda môžem nazvať. Pri tejto kapitole som sa milo zabavila na niektorých opisoch týchto tipov, pretože autor to píše odborne a vedecky, no má to určitý podtón vtipu a zábavy a je to vážne príjemné čítanie.
Taktiež kapitola s názvom
Základné životné situácie, udalosti a príslušné vhodné typy žien bola veľmi príjemným prekvapením, kde som sa viackrát pri čítaní pousmiala a zistila že Materský typ ženy sa hodí skoro na všetko, teda ak nerátam opravu automobilu, pretože k tejto situácií autor nepriradil žiadne vhodný typ ženy. „A vôbec nechápem prečo? :D“

Mužská časť tejto knihy nesie provokatívny názov Skočím si na jedno, miláčik! (Nežne o drsnom pohlaví). Po pravde kedy to vážne končí len tým sľúbeným jedným? Z toho dôvodu hodnotím názov tejto časti provokatívny- Štruktúra mužskej časti tejto knihy sa mierne líši od tej ženskej.
Veľmi zaujímave bolo poznanie, že kým ženských typov je len 8. tých mužských je až 10.
Tak isto ako v ženskej časti sa tu nachádza detailný popis týchto 10 základných typov mužov a ich charakteristické črty a povahové vlastnosti, ako ja samotné oblečenie, témy na rozhovor, privítanie… Bolo zaujímavé čítať o tomto rozčlenení mužského pohlavie a sledovať, ako sú niektoré povahy u mužov diametrálne rozdielne. Čo mi v tejto časti knihy chýbalo bola kapitola Základné životné situácie, udalosti a príslušné vhodné typy mužov, pretože by som si veľmi rada prečítala na aké udalosti a situácie sa niektoré typy hodia a na ktoré vôbec.

Pri čítaní tejto knihy som sa ja sama osobne nenašla v žiadnom type a nestotožňujem sa s tvrdením, že žiadne iný typ neexistuje a sú len tie, ktoré popísal autor. Taktiež absolútne nechápem prečo žiaden typ ženy nie je vhodný na organizovanie dovoleniek. Taktiež si myslím, že rozčlenenie ľudí do určitých kategórií nie je úplne presné, pretože vždy sa nájde veľa jedincov, ktorý nebudú patriť do žiadnej skupiny a nestotožnia sa s týmto zatrieďovaním. A keby aj áno tak to, že niekto patrí do určitej kategórie teraz neznamená, že sa musí obliekať len tým jedným spôsobom, ktorý je pre túto kategóriu príznačné alebo že sa nehodí na nič iné, len opäť na to, čo je pre tento typ kategorizované. Takže pri čítaní tejto knihy išlo z mojej strany len o príjemné oddychové čítanie, ktoré sa skvelo čítalo a pobavilo ma.

Na záver by som to zhrnula tým, že ak držíte v ruke túto knihu tak v podstate máte akýsi malý manuál alebo príručku, ako sa správať k rôznym typom osobností či už tých mužských alebo ženských. Samozrejme, nedá sa očakávať, že po prečítaní tejto dvoj-knihy pôjde odrazu všetko tak ako má, ale je to prvý krok k možno i k malému úspechu a ak nie tak aspoň máte po ruke príjemné oddychové čítanie.

~N


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)