sobota 16. decembra 2017

RECENZIA: Lisa Kleypasová - Neodolateľný pokušiteľ

Žáner: Ľúbostný historický román
Séria: Osudy rodu Ravenelovcov
Diel: 3.diel
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 304 strán
Väzba: pevná väzba
Originálny názov: Devil in Spring


Anotácia:
Väčšina mladých aristokratiek sníva o vydaji, no lady Pandora Ravenelová má iné plány. Ambiciózna krásavica radšej tvorí spoločenské hry na predaj, než aby vychutnávala londýnsku plesovú sezónu a lovila ženícha. Na jednom veľkolepom večierku sa však nechtiac ocitne v kompromitujúcej situácii s neodolateľným mladým mužom. Gabriel, lord St. Vincent, roky úspešne vedie staromládenecký život, až kým sa za nešťastných okolností nechytí do osídel najväčšej čudáčky na svete. Pandora svojou výnimočnosťou Gabriela úplne poblázni, ale nemieni sa vzdať nezávislosti. Gabriel ju vytrvalo pokúša a Pandora nakoniec ustúpi. Ich zväzok je prijateľný iba zo spoločenskej stránky, pre nich je to väčšmi zmluva s diablom. Pandora sa pre svoje obchodné ambície krátko po svadbe nevedomky zapletie do nebezpečnej konšpirácie. Jedine jej manžel ju môže ochrániť pred zákerným nepriateľom. Žeby zmluva s diablom bola v skutočnosti darom z nebies?




Neodolateľný pokušiteľ je tretí diel zo série Osudy rodu Ravenelovcov od skvelej spisovateľky Lisy Kleypas. Od tejto autorky mám doma 14 kníh a ešte viacej ich mám prečítaných. Takže asi je jasné, že táto kniha ako aj celá séria je pre mňa srdcovou záležitosťou.


 Na túto knihu som sa po prečítaní anotácia nesmierne tešila, pretože som mala tušenie, že autorka prepojí túto sériu z postavami z jej skoršej série. A našťastie moje tušenie sa vyplnilo. Bolo to práve prepojenie zo sériou Wallflowers - teda Čakanky. Práve na základe tejto série som začala od tejto autorky čítať knihy a musím sa priznať, že túto sériu mám prečítanú minimálne 3 krát. 

Ale späť ku knihe Neodolateľný pokušiteľ.
Kniha bola skvelo napísaná, takže v tomto smere niet čo vytknúť. Tak ako všetky knihy, ktoré som doteraz od Lisy Kleypas čítala boli vždy napísané s humorom a v skvelom, nenútenom štýle, kde je veľa dialógov, veľa vtipných scén, pri ktorých som sa pod chvíľou usmievala a moje okolie po mne len čudne pozeralo. A pre mňa jedno obrovské plus je, že autorka do svojich kníh dáva len presne potrebné množstvo opisov, takže mám istotu, že sa nemôže stať, že dej celého príbehu bude lne zbytočne predĺžený na základe ničoho. Práve naopak, autorka presne vie vystihnúť, kde sa ten opis hodí a kde nie, či už to je opis pocitov našich hlavných hrdinov alebo opis prostredia. Ďalej čo ja veľmi oceňujem, že v tejto knihe sa čiastočne diala aj nejaká tá akcia, ktorá nás nútila knihu čo najrýchlejšie dočítať, aby sme vedeli ako sa to všetko nakoniec skončí. Toto je aj jeden z dôvodov, prečo mám potrebu neustále sa vracať ku knihám od tejto autorky - jej štýl písania mi nesmierne vyhovuje. 


Táto kniha bola zameraná na Pandoru Ravenelovú, ktorú absolútne nezaujíma plesová sezóna a ani hľadanie si vhodného manžela. Plesy a všetko okolo toho podstupuje len kvôli svojej sestre, no ona aj tak len sníva o svojej spoločenskej hre, ktorú by chcela do Vianoc uviesť na trh. Manželstvu sa veľkým oblúkom vyhýba, pretože po vydaji, by všetok jej majetok pripadol jej manželovi a ona by už nemohla o ničom rozhodovať... Lenže čo sa stane keď sa Pandora dostane do kompromitujúcej situácie...

Gabriel, lord St. Vincent - na základe tejto postavy autorka premostila medzi dvomi sériami, pretože Gabriel je prvorodený syn Sebastiana St. Vincenta (teraz už vojvoda z Kingstonu) a Evie Jennerovej. Musím povedať, že Gabriel ako postava nesklamal, pretože sa vybral v otcových šľapajách a bol rovnako skvelá postava ako Sebastian. Gabriel zdedil po otcovi nielen jeho krásu ale aj záletnícku povahu, pretože roky vedie staromládenecký život, ktorý mu nadmieru vyhovuje. Ale nešťastnou zhodou okolností, kedy pomáhal Pandore sa jeho staromládenecký život skončil... 

Bolo skvelé pozorovať ako sa ich vzťah medzi nimi vyvíjal, pretože Pandora je tvrdohlavá a svojhlavá postava, ktorá mala neustále tendenciu presadiť si svoje a ešte zábavnejšie bolo sledovať ich vzťah, keď nakoniec Pandora ustúpia a súhlasila, že sa za Gabriela vydá, ale len za určitých podmienok...

Nesmierne oceňujem, že autorka do príbehu dala už staré - známe postavy z inej série. Veľmi sa mi páčilo, že viem ako skončila Evie a Sebastián, aké mali deti, kde žijú a podobne. Za m§a môžem povedať, že by som bola rada, keby takto boli viaceré knihy a série poprepájané. Taktiež nesmierne oceňujem, že nešlo len o romantický príbeh ktorý je len a len sladký a v ktorom sa nič nedeje, pretože bolo by veľmi zvláštne, keby sa Pandora zo svojou povahou do niečoho nezamotala a musím povedať, že Pandora nesklamala. A celkový záver knihy bol veľmi zaujímavý, pretože sa tam objavili určité udalosti, ktoré ma veľmi zmiatli a len dúfam, že budú v ďalšej knihe ozrejmené.
Takže za mňa určite knihu len a len odporúčam. Kniha je plná humoru, napätia a aj akcie a ten ku koncu aj tajomna. Pri knihe som sa nesmierne zabávala a už teraz sa neviem dočkať na pokračovanie.


Hodnotenie: 5/5
~N

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)