štvrtok 16. novembra 2017

RECENZIA: Whitney G. - Turbulence

Žáner: NA, erotický román
Vydavateľstvo: Baronet 
Počet strán: 440 strán 
Väzba: pevná väzba s prebalom

Anotácia:

Po bolestném rozchodu s přítelem Gillian nemá zájem o vážný vztah, okouzlující Jake Weston však do jejího života vtrhne jako bouře a jedna vášnivá noc přeroste v množství nezávazných sexuálních schůzek na různých místech světa. On je zkušený pilot a ona začínající letuška – v aerolinkách s přísným zákazem vztahů mezi zaměstnanci. Oba mají svá tajemství a každý jiné problémy s rodinou. Neměli se zamilovat, jejich srdce měla zůstat v bezpečí, jejich skandální milostná aféra se jim však vymkla z rukou a je odsouzena k záhubě. Tohle je jejich bouřlivá láska plná vzestupů, pádů a otoček. Turbulence.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Alterego.sk






Po dlhej dobe sa to opäť raz nachádza odo mňa recenzia na erotický román. Asi som už zabudla, že nemám rada tento žáner románov a tak som sa asi rozhodla, že si to touto knihou pripomeniem. Alebo žeby nie? Ako to vlastne celé je?

    Po tejto knihy som pokukovala odkedy bola zverejnená jej obálka pre český preklad a v podstate už odvtedy som sa pohrávala z myšlienkou, že si chcem knihu prečítať. Po pravde, najviac ma asi zlákala tá obálka a fakt, že hlavný hrdina je pilot v uniforme. Áno moje ženské ja sa rozhodlo, že tú knihu si prečíta stoj čo stoj bez ohľadu na to, že to je erotický román. A taktiež sa musím priznať, že tá kniha jednoducho krásne ukáže v poličke medzi ostatnými knihami.    A tak som sa s malou dušičkou začítala do knihy a dúfala som, že ma knihe veľmi nesklame. Našťastie už po pár kapitolách som zistila, že mi veľmi vyhovuje štýl, akým je kniha napísaná a knihu som vďaka tomu mala prečítanú behom dvoch dní a to takým spôsobom, že som začala knihu čítať o siedmej večer a skončila o pol štvrtej ráno a samozrejme, že ráno keď som sa zobudila, tak prvá vec po ktorej som okamžite siahla bola pre zmenu kniha a nie mobil. 
   Kniha bola písaná z pohľadov oboch hlavných hrdinov a taktiež formou blogu našej hlavnej hrdinky Gillian. Musím sa priznať, že práve sledovanie tohto jej blogu bolo asi najzábavnejšie a pritom pre mňa aj najviac nezmysluplné a to z toho dôvodu, že tam niekedy písala až príliš osobné veci, ktoré by podľa môjho názoru niekedy nemali byť zverejnené, alebo aj fakt, že keby sa nadriadení dostali k jej blogu tak okamžite z práce letí. Ale bolo to tam a ja som sa pri čítaní jej blogu veľmi bavila a hlavne na komentároch jediného jej čitateľa, ktorý bol na ňu dosť "drsný". Ale všetko má svoj význam. Ale aby som nepísala len o tomto jej blogu, tak na knihe sa mi tiež veľmi páčilo, že sa tu nenachádzalo veľa zbytočného opisu, ktorý by všetko len brzdil. Teda samozrejme ak nerátam "posteľové scény" hlavných postáv, ktoré vlastne len málo kedy boli posteľové. No to sa dalo pri erotickom románe čakať.
   Prvá vec, ktorú som postrehla, že sa mi neľúbi bol vek postáv. Ja by som si to tak predstavovala že Jake má maximálne 30 rokov a Gillian tak cca 25. To by bolo pre mňa ideálne. No po pravde bolo pre mňa sklamaním, že postavy mali skoro o 10 rokov viac ako som si predstavovala a dúfala. Áno chápem, že 30 ročný pilot s takým množstvom skúseností ako mal Jake a s tým všetkým čo on dosiahol neexistuje, nehovoriac o tom, že i Jake ako 45 ročný bol na tieto všetky úspechy a hodnosti mladý, pretože to zväčša dostávajú piloti v 60tke. A chápem, že keby toho vo svojom živote nedosiahol toľko čo v knihe dosiahol tak by sa dej odvíjal úplne inak a nešlo by už až o tak atraktívnu postavu, ktorú Jake predstavoval. No i tak to bolo pre mňa sklamanie a preto som si postavy predstavovala tak ako som chcela  - teda aspoň čo sa veku týka. Takže popri mojom čítaní v knihe vystupovali postavy vo vekovom rozpätí 25-30 rokov a všetko bolo tak ako má byť. 
A keď som už tu začala spomínať tie hlavné postavy, tak si poďme aj k ním čo to napísať.

Určite z mojej strany obrovské plus autorke, že si dala na postavách záležať a ich príbeh bol skvelo prepracovaný. Ich minulosť nebola práve najlepšie, čo sa s nimi tiahlo až do "súčastnosti" - teda po udalosti, ktoré sme práve čítali. Taktiež bolo veľmi dobré, že autorka svoje postavy obalila do akéhosi závoja záhad a poloprávd.
   Gillian bola celá svoj život čierna ovca rodiny a to nielen tým, že ako jediná nesplnila sen svojím rodičom, ale aj tým, že sa narodila ako tmavovlasé dieťa do ideálnej svetlovlasej rodinky. Gillian vždy chcela niečo iné ako to mali presne naplánované jej rodičia a to že sa nedržala ich plánu jej dávali neustále pocítiť. Zakaždým keď volala s mamou tak tá nevravela nič iné len ospevovala to ako sa jej sestrám a bratom darí, a kú novú publikáciu vydali, na akom výskume pracujú a Gillian nedosiahla ničoho, čo bola v podstate pravda, pretože po tom ako ju vyhodili z jej práce redaktorky jej život nestál za veľa, pretože pracovala na polovičný úväzok ako letuška a jej lety neboli dlhšie ako dve - tri hodiny a vo svojej druhej robote pracovala ako chyžná a upratovala byty a apartmány nejakým zazobancom. Jediný jej úspech - podľa jej rodičov, bol jej snúbenec, ktorý pochádzal z vyššej vrstvy. Avšak nebolo to ideálne, pretože ten ju niekoľko rokov neustále podvádzal, takže sa s ním rozišla...
   Jake je práve jedným z tých "zazobancov", ktorým Gillian upratuje byt. Práve on bol tá postava, ktorá mala okolo seba veľa neobjasnených záhad a skoro až do konca knihy sa vôbec neobjasnili, len čiastočne bolo naznačené, čo je vo veci. Jak bol jeden arogantný, nafúkaný, egoistický a veľmi sexi hajzlík, ktorého nezaujímalo nič a nikto - teda až na jednu osobu... Dokonca mal neskutočnú tendenciu ľudí neustále opravovať, ak použili zlú gramatiku. Musím sa priznať, že tento jeho zlozvyk sa mi veľmi ľúbil.
Takže bolo veľmi zaujímave sledovať ako sa životy týchto dvoch komplikovaných postáv navzájom zamotáva. I keď je pravda, že polku knihy nešlo o žiadne vzťah len o sex. Alebo len z jeho strany, keďže Gillian sa začala pomaly ale isto "namotávať". A tu sa objavila druhá vec, ktorá mi na knihe vadila, že asi do polky knihy sa tu nenachádzali žiadne zmysluplné dialógy, ktoré by nám niečo prezradili o hlavných postavách a o ich minulosti.
Ale odhliadnuc od týchto dvoch veci, ktoré mi na knihe mierne prekážali išlo o skvelú knihu, ktorá sa veľmi dobre čítala a je stvorená na oddychové čítanie. Takže vrelo odporúčam. 

Hodnotenie: 4/5

~N

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)