RECENZIA: Sarah J. Maas - Vrahyňa proti impériu

Žáner: fantasy
Séria: Novela k Trón zo skla
Diel: #4
Počet strán: 120 strán
Originálny názov: The Assassin and the Empire

Po náročnom výcviku sa Celaena Sardothien dožila dňa, kedy je skutočne najobávanejšou nájomnou vrahyňou Eriley. Hrou osudu má dokonca všetko, po čom kedy túžila – miesto, ktorá volá domovom, Sama po boku a slobodu, teda aspoň jej zdanie. Úplnú slobodu získa, až keď sa podujme na ešte jednu nebezpečnú úlohu. Sláva jej ale stúpa do hlavy a zabúda, že keď už má to po čom túžila, veľmi ľahko môže o niečo prísť... alebo rovno aj o všetko.

Vrahyňa proti Impériu, to je názov štvrtej novely k skvelej sérií Trón zo skla. Myslím, že každý fanúšik tejto série vie o čom je reč.

Po pravde u mňa bola zatiaľ toto prvá novela, ktorú som si prečítala. Už dlhšiu dobu som sa na ne chystala, ale vždy mi do toho niečo vošlo. Takže určite pred čítaním štvrtej novely som mala obavy, či nebudem vytrhnutá z kontextu. Našťastie sa niečo také nestalo, síce občas boli v tejto knihe spomenuté udalosti z inej novely, bolo to tam spomenuté len okrajovo. Takže niet sa čoho strachovať. Knihu som mala pomerne rýchlo prečítanú a spríjemnila som si ňou čakanie, kým bude vydaný piaty diel - Búrka v impériu a čo je ešte lepšie viem, že si toto čakanie môžem skrátiť a spríjemniť s prečítaním prvých troch noviel k tejto sérií.

Ako som už vyššie napísala, knihu som mala pomerne rýchlo prečítanú. Čo to vlastne znamená? Novela má len 120 strán, takže som ju mala za necelého pol dňa prečítanú. No je to 120 strán akcie, takže o zábavu je postarané. Kniha je vážne skvelo napísaná - teda vlastne ako všetky ostatné. Autorka skvelo píše a čitateľ sa nemusí obávať, že v knihe sa budú nachádzať hluché miesta alebo že sa bude počas čítania príbehu nudiť. Taktiež nehrozí, že sa tu stretneme s nudnými a zdĺhavými opismi, ktoré by všetko len spomalili. Práve naopak, kniha je veľmi pútavo napísaná a dokáže si počas celého svojho príbehu udržať pozornosť čitateľa. Kniha je písaná v tretej osobe, čo ja osobne preferujem, pretože máme väčší prehľad o postavách.

Čítať dej, ktorý sa odohral ešte pred udalosťami, o ktorých sme čítali v prvom diely - Trón zo skla bolo veľmi zaujímavé  a taktiež bolo super stretnúť sa s postavami, o ktorých sme počuli len z rozprávania - teda o postavách, ktoré sú už mŕtve. A teraz mám konkrétne na mysli Sama. Ale nepredbiehajme udalostiam...
  Dej príbehu sa odohráva v rozmedzí približne 11 dní. Je to práve ten čas, kedy sa rozhodla opustiť Arobynna. Splatila svoj a aj Samov dlh, teda sa zdala pozície chránenkyne Arobynna. A príbeh tejto novely sa končí uväznením Celaeny a objasnením - alebo teda aspoň čiastočným objasnením, ako sa dostala do Endovieru.
    Bolo vážne skvele sledovať príbeh, ktorý sa odohrával v tomto časovom rozmedzí. To ako si Celaena myslela, že už bude slobodná... Avšak nie všetko bolo také ideálne a krásne ako si to predstavovala, nebudem viacej prezrádzať. No treba uznať, že aj v tejto príbehu si autorka dala poriadne záležať na pútavom konci. Bolo to jednoducho skvelé, pretože, už teraz by som sa najradšej začítala do nejakého pokračovania, aby som sa dozvedela viac o živote Celaeny, keď bola uväznená v Endovieru.

Takže na záver môžem už len toľko napísať, že ak ste verný fanúšik Celaeny a celej série Trón zo skla, a túto knihu ste si ešte nezaobstarali, tak to treba čím skôr napraviť. Alebo ak ste na tom tak ako ja, že tieto poviedky si až teraz našli cestu k vám tak ako ku mne, treba sa na ne čo najrýchlejšie "vrhnúť" pretože stoja za to. Je to výborné oddychové čítanie.