RECENZIA: Kiera Cassová - Siréna

Žáner: YA, fantasy
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 288 strán
Väzba: pevná väzba s prebalom
Originálny názov: The Siren

Oceán zachránil Kahlen pred smrťou. Je to už dávno, no odvtedy mu slúži ako siréna. Svojím spevom láka neznámych do hlbín mora, aby tak splatila dlh. Navzdory tomu, že jej jediné slovo môže zabiť, nedokáže odolať pevnine. Pozoruje ľudí, túži sa s nimi zhovárať, smiať sa a žiť slobodne medzi nimi. Kahlen je odhodlaná „odpykať si trest“ v samote… až kým nestretne okúzľujúceho a starostlivého Akinliho. Zosobňuje všetko, po čom kedy túžila. Nesmie s ním však prehovoriť. Všemožne sa snažia komunikovať, úžasne si rozumejú a ich vzťah rýchlo prerastá do priateľstva. Či chcú, alebo nie, spútava ich láska... Oceán však má svoje pravidlá a žiadna siréna by sa nemala zamilovať do človeka. Kahlen musí Akinliho opustiť. Človek nesmie poznať morský svet sirén. Avšak po rokoch poslušnosti sa Kahlen rozhodne nasledovať hlas svojho srdca.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem kníhkupectvu AlbatrosMedia.sk.

Myslím si, že fanúšikom knižnej série Selekcia, nie je potrebné predstavovať ani túto autorku a myslím, že ani túto knihu.

Nad touto knihou som dlhšie uvažovala, či sa mám do nej začítať alebo nie, pretože som sa obávala, že to neprekoná Selekciu a latku, ktorú táto séria u mňa nasadila. No a trošku to aj bola pravda, lebo z knihy som bola málinko, ale len málinko sklamaná, pretože som od nej očakávala niečo úžasné.

Kniha sama o sebe bola skvelo napísaná, to nie je o čom, keďže všetky knihy od tejto autorky sú vážne skvelo napísané a nenachádzajú sa tam žiadne nudné a zbytočné pasáže, ktoré by všetko len spomaľovali, brzdili celý dej a koniec koncov aj pokazili celkový dojem z príbehu.
Čo sa týka príbehu samotného, tak keď sa zameriam na tému tak to bolo pre mňa niečo nové, čomu som sa veľmi potešila, pretože som nečítala ešte ani jednu knihu, kde by bola hlavná postava siréna, takže to bolo veľké plus pre knihu a pre jej celkové hodnotenie. ďalšie plus bolo, že autorka príbeh umiestnila relatívne do súčastnosti takže sa nejednalo o nejakú vymyslenú ríšu, krajinu alebo mesto. Fantasy prvky boli zamerané práve na Oceániu a na jej sirény, ktoré pre ňu museli potápať lode s ľuďmi a to po dobu 100 rokov.
Celkovo kniha sa veľmi dobre a rýchlo čítala, a keď sa do nej čitateľ začíta, nemá problém knihu prečítať za jeden deň, ako to bolo aj v mojom prípade.

Taktiež veľmi pozitívne musím hodnotiť, že v knihe sa vyskytovalo dostatočné množstvo postáv, takže dej sa netočil stále len okolo jednej či dvoch postáv. Taktiež bolo skvelé, že každá postava bola iná. Už len keď vezmem do úvahy sirény, každá jedna sa narodila v úplne inom roku, i keď vzhľadom by sa zdalo, že sú približne rovnako staré. Každé jedna siréna si prežila svoju minulosť, za rôznych okolností sa rozhodli slúžiť Oceánií a každá na to mala iný pohľad, už len toto nasvedčuje, že charaktery postáv boli vážne rôznorodé.

Príbeh sa zameriaval na jednu sirénu a to na Kahlen. Kahlen ako jediná mala k Oceánií veľmi blízko a často ju aj sama vyhľadával... Avšak môže sa stať, že aj obľúbenkyňa Oceánu pochybí... Život Kahlen bolo veľmi zaujímave sledovať, od toho akým spôsobom sa vysporadúvala s tým, že v podstate zabíja ľudí, i keď jej spôsob nebol práve najúčinnejší až po moment keď stretla okúzľujúceho a starostlivého Akinliho, ktorý ako postava bol skvelý, dokonca som ho mala oveľa radšej ako Kahlen. A tu sa to všetko začalo zamotávať, či už v živote Akinliho, ale hlavne v živote Kahlen.

Samozrejme koniec stál za to. Autorka vie, ako čitateľa nechať v napätí. Áno teraz to vyzerá tak, že knihu som len a len vychválila, no teraz k tej malej chybičke: Kniha bola skvelá, ale ako som už napísala čakala som čosi viac, pretože autorka na to má a ku koncu som sa trošku nudila - alebo lepšie povedané, mala som pocit, že zbytočne čitateľov naťahuje, kým sa všetko rozuzlilo.
No aj napriek tomu som knihu vážne hltala a to aj preto, že veľmi dobre sa čítala. Je to skvelá kniha na oddych a na zrelaxovanie sa niekde pri bazéne, na dovolenke lebo len tak niekde v chládku svojho domova. Takže ak ste aj vy na tom tak ako ja, že dlhšie sa knihe vyhýbate, tak neváhajte a po knihe určite siahnite.