sobota 21. januára 2017

Vaše Knižné Maniačky

     Ahojte! Dnes sme si pre Vás pripravili článok, ktorý vám odhalí kto sa vlastne skrýva za všetkými článkami na tomto blogu. A prečo až teraz a prečo takýto článok? Odpovede sú celkom jednoduché. Raz sme v súťaži dali formulár, ktorý obsahoval aj otázku, čo by ste chceli vidieť na blogu. A práve jedna z odpovedí nás podnietila k tomuto článku. Čitateľka nášho blogu na túto otázku odpovedala, že by celkom rada vedela, kto vlastne všetky tie články píše. A na základe týchto udalostí a odstupom času sme sa rozhodli predstaviť sa Vám. Ako ste si už mohli všimnúť, na konci každého článku je podpísaná jeho autorka, z čoho ste mohli vydedukovať, že sme tu dve. Takže poďme sa postupne predstaviť:

SMILEY

Meno: Terézia, volajú ma Terez. 
Instagram: terezickka (to len tak náhodou, ak máte chuť stalkovať :D)
Znamenie: Vodnár. A to naozaj milujem vodu.
Škola: Mám za sebou 4-ročné gymnázium a momentálne študujem na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici na Právnickej fakulte.
Obľúbená farba: Záleží od nálady. Niekedy milujem čiernu, niekedy ružovú. Nemám presne stanovenú farbu, o ktorej by som tvrdila: "Toto je moja milovaná farba." :)
Obľúbené jedlo: Všetky sladké jedlá. Milujem ich. Palacinky, šišky, žemlovka, ryžový nákyp, koláče, torty, bábovky... Z toho slaného rôzne cestoviny, steaky, vývary...
Znie to, ako keby som zjedla čokoľvek. Pravda je však iná. Som veľmi prieberčivá. Nezjem hríby, špenát, lečo, repu, zeler, vajíčka natvrdo... Bojím sa skúšať nové veci. :D Už len keď mi niečo na tanieri nevyzerá lákavo, tak to ani neskúsim. 
Obľúbený nápoj: Kedysi by som povedala - pomarančový džús. Po pár strávených večeroch vonku s kamarátmi ho už nemôžem ani cítiť. :D Teraz obľubujem jahodový džús, ríbezľový, jablkový. Často pijem kolu a samé nezdravé sladené malinovky. Hovorím, že milujem sladké. :)
Obľúbená hudba: Nemám predsudky voči akejkoľvek hudbe. Keď sa mi však raz niečo nepáči, tak názor nezmením.
Z kapiel najčastejšie počúvam Imagine Dragons, Bastille, Muse, Coldplay. Zo speváčiek Miley Cyrus. Zo spevákov Justin Timberlake. Ale vypočujem si naozaj všetko. :) 
Obľúbený film: Rock of Ages. Tom Cruise ako rocková hviezda je neodolateľný. :D
Dear John, The Last Song, Vojnový kôň.
Obľúbený seriál: Už seriály veľmi nesledujem. Nemám na to čas. Väčšinou sa im venujem v zime, keď nemôžem robiť niečo vonku.
Mojím prvým seriálom boli asi Simpsonovci. Dlho som ulietala na The Vampire Diaries - ale viem, že pri tretej alebo štvrtej sérií ma to už prestalo baviť. Seriál, ktorý ešte ako-tak sledujem je Arrow. Tam mi chýba zhliadnuť už iba niekoľko častí (zatiaľ) poslednej série. Videla som aj prvú sériu Hry o tróny. Verím, že sa k tomu raz opäť dopracujem.
Moja závislosť: Knihy? To je samozrejmosť. Aj napriek môjmu veku - plyšové hračky, hlavne tie s tými veľkými očami :) V poslednej dobe som trošku prepadla aj kozmetike. Vždy mi v drogérií niečo padne do košíka. :D
Obľúbené ročné obdobie: Jednoznačne LETO. Milujem teplé slnečné dni. Prinášajú  mi pozitívnu náladu, cítim sa počas nich uvoľnene. Nie je nič lepšie ako sedieť večer vonku pri krbe a rozprávať sa. Nehovoriac o tom, že cez deň sa nemusím obliekať do "skafandrov", aby mi nebola zima. 
Domáce zvieratá: Asi ako u každého, aj u mňa to začalo rybičkami. Tie nemali dlhú životnosť a keď som trošku vyrástla, tak som dostala svojho prvého škrečka. Taký malý tučko. Neskôr som si k nemu kúpila ešte jedného... bohužiaľ, ich osud im nadelil smrť - zožrala mi ich mačka. Po takejto skúsenosti som potom rodičov prehovorila na pieskomilov - je to podobné ako myš, len tomu môže odpadnúť chvost. Dvaja drobečkovia neboli zožraní kocúrom - dožili sa prirodzenej smrti.
Na jedny narodeniny som dostala aj zajačika. Nakoniec mi ho zdulo a už som ho nemala.
Občas si hovorím, či nemám nejakú zlú energiu v sebe :/
Od detstva sme doma mali kaukazských ovčiakov. Najprv dvoch, potom troch a v súčasnosti opäť už len dvoch. A vďaka naliehaniu môjho brata máme aj malého mopslíka.
Milujem ich ako kone!
Neznášam: Nie som haterský typ, no niektoré veci ma iritujú. Asi ako každého.
Nemám rada namyslených, arogantných, egoistických, falošných ľudí. Nemám rada hmyz - pavúky, komáre, rôzne chrobáky. Po skúsenosti, kedy som v izbe mala hada - neznášam hady.
Taktiež neobľubujem čakanie v radoch. Keby sa zamyslím, určite sa toho nájde viac, ale nebudem negatívna. :P
Čo by som chcela skúsiť: Let balónom.
Aké miesto by som chcela navštíviť: Rio de Janeiro. 

Začiatok knižného maniačenia: Ani sama neviem, kde to začalo. Knihy som začala vyhľadávať, bavilo ma čítať, hľadať nové príbehy. Keď som prišla na strednú, tak som sa o knihách mala aj s kým porozprávať a potom prišla -N s návrhom knižného blogu. Vôbec sme nevedeli, aké to bude, čo to bude zahŕňať, ale postupom času sme sa do toho dostávali a nakoniec sme aj rady, že blogujeme. No a odvtedy sa naša mánia prehlbuje.:)
Prezývka: Smiley
Pôvod prezývky: Možno mi neuveríte, ale ani neviem. :D Keď sme zakladali blog, tak mi to ako prvé napadlo. Možno preto, lebo sa stále smejem. :)
Prvé knihy: Samozrejme rozprávky z detstva. Ale knihy, ktoré u mňa spustili knižnú mániu boli Voda pre slony a taktiež séria Nočný tieň. To bolo moja vôbec prvá kniha o vlkolakoch. 
Obľúbený žáner: Dokážem prečítať knihu z každého žánru. Ale najradšej sa venujem new adult. Sú to príbehy môjmu srdcu blízke, dokážu ma rozosmiať, ale aj uviesť do smútku. 
Obľúbená kniha (séria): Séria Zavrhnutý, Krásna katastrofa, Spoutaný.
Obľúbený autor: Jednoznačne Jamie McGuire. Od nej by som dokázala prečítať všetko, aj recept na muffiny. :D To platí aj o Wardovej a Youngovej. 
Najmenej obľúbená kniha (séria): 
Najobľúbenejšia postava:
Kedy píšem recenzie: Keď musím. :D Ale nie. Recenzie píšem rada, len musím mať "plodnú chvíľku". Nedokážem napísať ani slovo ihneď po prečítaní, takže si dávam určitý časový odstup medzi tým ako knihu dočítam a ako začnem písať recenziu. Najprv si musím utriediť v hlave dojmy a väčšinou po takých dvoch dňoch sa púšťam už aj do písania. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Meno: Natália. A po pravde každý ma volá inak. Nasťa, Natka, Natálka, Nati, Naty, Nataly, Nata. Skoro všetky varianty môjho mena.
Instagram: natlenhartova
Znamenie:
Blíženci, čo je úplne skvelé znamenie, pretože nemáte problém porozprávať sa aj sám zo sebou. Alebo spochybniť svoje vlastné tvrdenia. :D 

Škola: Po 4-ročnom gymnázium  sa moje cesty začali uberať do Žiliny, kde momentálne študujem druhý rok na Fakulte prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov.
Obľúbená farba: Nemyslím si, že mám vyhradené jednu farbu. Ale čo sa týka oblečenia tak najradšej nosím čiernu lebo sa ľahko kombinuje. No čo viem s presnosťou tak je to fakt, že nemám rada ružovú.
Obľúbené jedlo: Určite nič z mäsa. Nie som vegetarián ani vegán. Ale okrem kuracieho nezjem žiadne iné mäso. Skôr obľubujem polievky, všetko zo zeleniny, sladké jedlá... Keby som mala vybrať najobľúbenejšie jedlo tak sú to kapustové halušky, ale len od mojej starkej, pretože tá ich vždy spraví najlepšie.
Obľúbený nápoj: Hm.. Dobrá otázka, ale už nejaký ten rok preferujem len čistú vodu. A len vo výnimočných prípadoch si dám niečo sladké a sýtené. No keby som mala niečo vybrať tak asi pomarančový džús. 
Obľúbená hudba: Jednoznačne rock. Hlavne taký ten stará dobrý rock. S týmto žánrom som začala ešte na základnej, kedy som začala počúvať Guns n´ Roses. No dnes okrem toho počúvam AC/DC, Journey, Def Leppard, W.A.S.P., Aerosmith, Bon Jovi, Queen a moju srdcovku Kabát.
Obľúbený film: Kedysi by som určite napísala Transformers, ale toho filmu a vlastne všetkých častí som už tak prepozeraná, že už by som to nezaradila medzi moje obľúbene filmy. Ale stále sa k nemu vraciam. Ja osobne preferujem rozprávky. :D Moja najobľúbenejšia je Ako vycvičiť draka. Ale s filmov určite nemám rada horory. Tým s striktne vyhýbam a radšej sa zameriavam na historické, hlavne z obdobia 1. a 2. svetovej vojny, to by som mohla stále pozerať, ale aj komédie. Tie nikdy nesklamú.
Obľúbený seriál: Môj obľúbený seriál je bez konkurencie Game of Thrones. Ja nie som typ na seriály, radšej si pozriem film ktorý do dvoch hodín mám pozretí a nemusím čakať rok na ďalšie série. No Game of Thrones, je jediný seriál pri ktorom som to čakanie ochotná podstúpiť.
Moja závislosť: Knihy a Game of Thrones. Tieto dve veci nemôžu v mojom živote chýbať.
Obľúbené ročné obdobie: Nemám obľúbené ročné obdobie, pretože na každom počasí s viem nájsť to svoje, čo ma poteší. Na jar vôňa a krása rozkvitnutých kvetov, v lete to je more, bez toho si neviem leto predstaviť a samozrejme aj hory, na jeseň sú to prechádzky krásnou farebnou prírodou a v zime? Zbožňujem keď je všetko biele. 
Domáce zvieratá: Od nepamäti sme máli obrovské akvárium s rybkami, až kým nám neprasklo sklo a bola potopa po celom dome. Keď som mala asi 7 rokov starký raz na záhrade našiel strateného jazvečíka, a po dlhom prehováraní nám ostala. Potom sme kúpil amerického staffordšírskeho teriéra a po necelom pol roku aj sučku tejto rasy. Medzitým s nám podarilo mať dokopy 43 šteniatok. A dokonca raz sa nám so sestrou podarilo vydobyť škrečka, ktorého dostal ujo na narodeniny, ale starká ho v dome nechcela tak tiež poputoval ku mne. Potom mal ujo meniny a opäť dostal škrečka. A jedno pekné slnečné ráno keď som šla škrečkov nakŕmiť neboli len dvaja ale už boli 5. Tak po tejto skúsenosti šli škrečkovia preč z domu a porozdávaný všetkým možným susedom a kamarátom. 
Neznášam: Asi ako každý falošných ľudí. A nespravodlivosť. To ma vie najviac vytočiť. A taktiež keď na niekoho musím čakať, alebo keď niekto poruší niečo na čom sme sa dohodli. Ale to je tak asi skoro u každého. 
Čo by som chcela skúsiť: Fú, toho je veľa. Ale určite niečo spojené z výškou. Určite by som chcela vyskúšať všetky extrémne športy. Adrenalín a výšky mam rada. Niekto za extrémny sport považuje climbing, no ja nie a už sú to pomaly dva roky, čo som na nechala na tento šport nahovoriť a musím povedať, že mi ukradol srdce. Ale aspoň niečo spomeniem: zoskok padákom, bungee jumping, 
Aké miesto by som chcela navštíviť: Všetky, keby mám čas a dostatočné množstvo finančných prostriedkov tak nerobím nič iné len cestujem krížom krážom po celom svete. Niektoré krajiny už mám pobehané ako napríklad: Taliansko Poľsko, Francúzsko, Anglicko, Španielsko, Rakúsko, Chorvátsko, Belgicko, Luxembursko. No určite ma lákajú aj krajiny mimo Európy. Amerika a určite nejaké tropické krajiny.

Začiatok knižného maniačenia: Začiatky boli veľmi zaujímave, pretože blog som pôvodne zakladala so svojou sestrou. No tak ako sa vymyslel názov a založil blog tak to aj ostalo aj pár mesiacov, pretože blog sa založil niekedy cez letné prázdniny. A až po tom ako som o blogu povedala Smiley sa blog oficiálne rozbehol a začal existovať 8.11. 2013. A práve tento dátum my považujeme za vznik blogu. Priznám sa, že začiatky boli veľmi zaujímave. Prvú recenziu čo som napísala bola na knihu Hry o život. A poviem Vám, nemala som poňatia čo v tej recenzií má byť. Ale to sa človek naučil časom a teraz sa recenzie píšu niekedy aj "samé."
Prezývka: Najskôr som písala svoje články pod menom RoBerta_D* no po čase som prešla na obyčajné ~N
Pôvod prezývky: Myslím si, že pôvod momentálnej prezývky asi nie je potrebné vysvetľovať, kedže ide o prvé písmeno môjho mena. A čo tá predchádzajúca. Keď som začínala s týmto blogom nevedela som, pod akým menom písať tak som použila prezývku z môjho starého blogu rebelde.blog.cz. Možno že si niektorý budete pamätať na seriál Rebeli, ktorý bol vysielaný na TV Doma. Tam som používala tuto prezývku. Veľké písmena RBD je vlastne názov kapely a Roberta bola moja obľúbená postava z tohto seriálu a speváčka kapely RBD. A tak som tieto dva fakty spojila do jedného a vznikla RoBerta_D*
Prvé knihy: Prvé knihy, vďaka ktorým som si našla cestu k čítaniu (ktorému som sa predtým vyhýbala ako čert krížu) bola knižná séria Vampiráti od Justina Sompera. Postupne som začala čítať sériu Nočný tieň, ale aj všetko možné od Johanny Lindsey, Lisy Kleypas.
Obľúbený žáner: Historické ľúbostné romány. Tým som ostala dodnes verná a nikdy nesklamú. Dokonca mám doma jednu knihu z tohto žánru a každé leto si ju prečítam zas a znova. Myslím si, že som ju už čítala 5 krát a určite ešte aj budem. Ale taktiež zbožňujem new adult a young adult. Ale je to ako s filmom. Prečítam si všetko ak je kniha dobrá a stojí za to, tak jej dám šancu a prečítam si ju.
Obľúbená kniha (séria): Momentálne to je séria od Georga R.R. Martina - Pieseň ľadu a ohňa, ďalej to je Ohne v zime (spomínaná kniha, ktorú som čítala už 5 krát), ale v podstate všetko od Youngovej, McGuireovej, Zavrhnutý, a tiež všetko od Pronskej.
Najmenej obľúbená kniha (séria): Ťažká otázka. Ale asi knihy od Lauren Kateovej a jej séria Pád. Zo začiatku to bolo super, ale potom sa to tak otrasne začalo naťahovať, že som si nebola istá či chcem túto sériu dočítať.
Najobľúbenejšia postava: Opäť toto by bolo na dlho. Ale vo všeobecnosti zbožňujem ženské postavy, ktoré nie sú také tie typické upišťané slečinky. Práve naopak. Zbožňujem postavy ako je napríklad Celaena Sardothien z knižnej série Trón zo Skla. A presne takouto postavou bola aj Brenna z knihy Ohne v zime, kde bol dej zasadený do obdobia Vikingov. A to je moja ďalšia srdcovka. Severská mytológia.  
Kedy píšem recenzie: Keď mám voľno, čo je v poslednej dobe veľmi málo, keďže škola ma zamestnáva na plný úväzok. Ale určite nepíšem recenziu hneď ako dočítam knihu. Zväčša preto, že sa mi nechce, no i preto že beriem hneď ďalšiu knihu do rúk a opäť čítam. Niekdy sa stane, že recenziu idem písať po mesiaci ako som dočítala knihu. Je to individuálne a záleží veľa od okolností a situácie. A mojej nálady. 


S pozdravom

Vaše Knižné Mačniačky

1 komentár:

  1. Na tú prezývku Roberta si pamätám, hneď som tušila, že to bude po Roberte z Rebelov :) RBD mám stále veľmi rada, je to moja srdcovka. ♥

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)