utorok 17. januára 2017

RECENZIA: Jamie McGuire - Sladké vykúpenie

Žáner: New Adult 
Séria: Maddox 
Diel: 2. diel 
Počet strán: 304 strán 
Väzba: pevná väzba 
Originálny názov: Beautiful Redemption
Vydavateľstvo: Fortuna Libri

Anotácia:
Pragmatická LIIS LINDYOVÁ agentka FBI. Práci je oddaná telom i dušou, o čom svedčí aj to, že zruší zásnuby a dá sa preložiť zo Chicaga do San Diega. Zbožňuje svoj pracovný stôl a večne hľadí na obrazovku laptopu. Sníva o povýšení a o tom, že si bude potriasať ruku s riaditeľom vždy, keď vyrieši náročný prípad. Špeciálny agent THOMAS MADDOX je arogantný, prísny a nepozná zľutovanie. Aj preto patrí k najlepším zamestnancom úradu. Jeho úlohou je klepnúť po prstoch najväčším svetovým kriminálnikom. Hoci už zachránil množstvo životov, na jeden akoby nemal dosah. Jeho mladšiemu bratovi Travisovi hrozí, že pôjde do väzenia, lebo sa zaplietol do udalosti, pri ktorej zahynulo niekoľko vysokoškolákov. Travisa môže v tejto situácii zachrániť iba jeho nezvyčajné prepojenie na mafiu. Thomas pre svojho brata vydobyl dohodu, no musí ho presvedčiť, aby sa dal naverbovať do FBI. Liis a Thomas sa tvária, že sú pár, a odcestujú na sobáš na pláži, kde Travis a Abby znova zložia manželský sľub. Práve tam majú Travisa zasvätiť do svojich plánov.


Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Alterego.sk

Dnes Vám ponúkam recenziu na knihu od autorky, ktorá patrí medzi moje najobľúbenejšie. Tou autorkou je Jamie McGuire. Zatiaľ som mala to šťastie prečítať si všetky knihy, ktoré boli do slovenčiny preložené od tejto autorky. Už pri prvej knihe som si ju zamilovala. Jej príbehy a jej štýl písania. Ani neviem, či by som jej mala niečo vytknúť. No ale pekne rad radom.


     Opäť sme sa po roku, alebo koľko to je odkedy vyšla predchádzajúca knihy, mohli začítať do sveta plných pekných chlapov, ktorý so sebou prinášajú veľké ego a veľa problémy. O kom je reč? Samozrejme, že o bratoch Maddoxových.
     Kniha Sladké vykúpenie nám ponúka príbeh, ktorého hlavou postavou je najstarší brat z Maddoxovcov. Thomas Maddox. A musím sa priznať, že na túto knihu som sa nesmierne tešila od toho momentu ako som dočítala predchádzajúci diel Sladké zabudnutie a odložila ho do poličky.
     Od prvého momentu som vedela, že autorka má pre nás opäť skvelú knihu, pretože fantázia jej nechýba a štýl písania má, z môjho uhla pohľadu, bezchybný.
     Keby písalo viacej autorov takým štýlom, ako McGuireová tak by som bola asi najšťastnejší človek na svete. To, akým spôsobom je kniha písaná som si zamilovala už po pár stranách. Žiadne siahodlhé a nadmieru zbytočné opisy prostredia, myšlienok a čo ja viem ešte akých vecí, ktoré zbytočne len a len predlžujú a spomaľujú dej. Práve naopak. Kniha sa vážne skvelo číta. Nachádza sa v nej veľa dialógov, ktoré sršia humorom, tak ako celá kniha a perfektné množstvo opisu na tých správnych miestach je už len a len čerešnička na torte, ktorá uzatvára celkový skvel dojem z knihy.
Ako som už spomenula, v knihe sa nachádza veľa humoru, "doťahovačiek" medzi hlavnými postavami a aj medzi Thomasom a jeho mladšími bratmi a aj hádky, ktoré ja tak zbožňujem.
    

 Už je asi jasné, že hlavnou mužskou postavou je Thomas Maddox. Ten chlap ako hlavná postava bola priam božská, i keď musím priznať, že od polky knihy mi liezol na nervy. Ale len trošku. Thomas je neskutočne cieľavedomá postava, vie čo chce a tvrdo si ide za tým. Je arogantný, prísny, na nikoho neberie ohľad a je sexy. Čo viac si priať? Na Thomasa a jeho príbeh som bola veľmi zvedavá, pretože som sa chcela dozvedieť ako sa vyrovná s udalosťami z predchadzajúceho dielu, kde bol okrajovo spomenutý.      Liis Lyndová. Ďalšia postava, ktorá je svojej práci oddaná telom aj dušou. Tak ako Thomas aj on pracuje pre FBI. A práve práca v San Diegu zapríčiní, že sa ich cesty stretajú, kde Liis prichádza pracovať. Na to isté oddelenie ako Thomas, pretože si ju špeciálne vyžiadali. Liis bola skvelá postava a svojou povahou sa perfektne hodila k Thomasovi. Pretože vedela presadiť svoje, keď vedela že má pravdu. A niekto ako arogantný Thomas Maddox jej v tom nezabránil.

     Aby Thomas zachránil svojho brata Travisa pred väzením bude musieť s Liis predstierať,

že spolu tvoria pár a Travisa prehovoriť, aby sa pridal k FBI a tak aj odhaliť svoje tajomstvo čo sa týka jeho práce. Práve tu sa to všetko zamotáva, komplikuje, kazí a opätovne urovnáva. Len či sa to urovná až tak, aby všetko bolo na správnom mieste...

     Darmo, ťažko sa hľadajú slová chvály. No kniha bola skvelá. Opäť sme mali možnosť nahliadnuť do rodiny Maddoxovcov a nie len do života jedného z nich. Množstvo vedľajších postáv knihe dodávalo správny šmrnc, vďaka čomu sa dej netočil len okolo dvoch postáv.
A k tomu čo mi na knihe vadilo. Nie je toho veľa, vlastne to bola len jedna vec a nechala som si ju nakoniec aj kvôli menšiemu spoileru k predchádzajúcemu dielu. Thomasova bývala - Cam sa v tomto diely zasnúbila s jeho bratom Trentonom. A po pravde nebavilo ma od polky knihy čítať, ako ju on miloval a aké to je pre neho ťažké, a ako sa všetko zmenila atď. Keby to je reálna postava, tak prídem za ním poviem mu si chlap, tak sa tak začni správať. Otvor oči, otvor srdce a začni vnímať ľudí okolo seba a zistíš, že Liis je tá pravá a nie Cam. Ale to sa bohužiaľ nedalo a tak som musela zaťať zuby a pokračovať v čítaní.


     Takže na záver je asi aj jasné aké hodnotenie táto kniha odo mňa dostane. Knihu môžem len a len odporučiť. Ak hľadáte knihu, pri ktorej sa odreagujete a možno aj na chvíľu zabudnete na všetky starosti a povinnosti, a ktorá vám dokáže na perách vyčariť úsmev tak si myslím, že Sladké vykúpenie je správna voľba.


Hodnotenie: 4,5/5


~N

1 komentár:

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)