streda 13. augusta 2014

RECENZIA: Kerstin Gierová: Prvá strieborná kniha snov

PODROBNOSTI:
Žáner: YA, fantasy
Séria: Silber
Diel: #1
Vydavateľstvo: CooBoo
Počet strán: 364
Väzba: Pevná s preobalom
Originál názov: Silber: Das erste Buch der Träume


Anotácia:
Liv Silberovej sa po presťahovaní do nového mesta sníva podivný sen, v ktorom stretne štyroch chalanov zo svojej novej školy. Pozoruje ich pri temnom magickom rituáli, až sa náhodou ocitá priamo uprostred obradu. Chalani si ju druhý deň pamätajú zo sna a aj Liv sa od tejto chvíle začnú snívať zvláštne sny, ktoré sa zdajú byť také skutočné...




Za poskytnutie výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark

Autorka Kerstin Gier čitateľov okúzlila sériou Drahokamy a pokračuje so sériou o záhadnych snov. 

Čítaj viac...


!Môj názor môže obsahovať malé spoilery!
Liv Silberová sa spolu so svojou sestrou Miou takmer každý rok sťahujú. Nie že by chceli, ale pretože musia. Ich matka je rozvedená literárna vedkyňa a často strieda univerzity.Tentokrát prichádzajú do Británie. 
Už po prílete mladú Liv postihnú prvé problémy. Najprv dôsledná letisková kontrola, neskôr mamin nový priateľ a nakoniec nebývajú v sľubovanom domčeku z 18. storočia. 
Prvý deň v novej škole nie je pre Liv taký, aký si ho predstavovala. Žiadne odsudzujúce pohľady ani ohováranie. Jediná nepríjemnosť, ktorá ju postretla je povrchná a znudená Perzefona, ktorá bola poverená, aby jej ukázala školu.
Na druhý deň sa Liv a Mia zoznámia s deťmi maminho priateľa Ernesta a obdržia šokujúcu novinku. Olivia, Mia, Lottie(ich pestúnka), fenka ButterCup budú odteraz bývať pod jeho strechou spolu s jeho deťmi Graysonom a Florence. 
Aj keď protestujú ako len vedia, predsa k tomu dojde a Liv pristihne Graysona pri veľmi záhadnou telefónate. Neskôr sa jej sníva vcelku živý sen ako práve jej nevlastný brat spolu so svojími krásnymi troma kamarátmi vykonávajú temný rituál na cintoríne. Je to však len sen? Alebo nie?






"Môj nevlastný budúci brat mal tajomstvo - a ja som zbožňovala tajomstvá."



V každej knihe býva na strednej škole jeden mega neodolateľný, krásny, chrumkavý a dokonalý fešák, pri ktorom všetky dievčatá slintajú a každá by s ním chcela zdieľať posteľ. A predstavte si, tu sú takí štyria.
Arthur, Henry, Grayson, Jasper.  

Arthur je ten rozvážny a sympatický. 
Henry je ten príjemný, priateľský a otvorenejší ako iní. (Mimochodom môj naobľúbenejší.)
Grayson je ten tichý a ochranársky. Niekedy fakt kretén. 
Jasper je ten pojašený, ktorý berie všetko ako zábavu. 
Skvelá partia nemyslíte? Navzájom sa dopĺňajú. Aspoň jedného z nich si určite obľúbite. Možno kvôli správaniu alebo humoru (Ktorý majú mimochodom všetci.) Autorka ale nevykreslila ani jednu postavu do podrobna. Je možné, že si to nechala na pokračovanie.
Liv je ideálna hlavná postava. Všímavá, rozumná, zábavná. Dlhú dobu sa mi nestalo, že by som sa vedela s niekým tak skvelo zžiť. Drží sa reality aj keď verí v niečo nadprirodzené a vo vážnych situáciach si zachováva humor. Je to dievča ako každé iné. 




"Nielen, že som snívala nezvyčajne jasne, ale aj o veciach, ktoré som ani zďaleka nemohla poznať, o miestach na ktorých som nikdy nebola - a to najhošie bolo: nesnívala som to sama."



Prvá strieborná kniha snov. Spletitý príbeh v určitých momentoch krásne očarujúci. Autorka sa držala jednoduchých viet, opisov a dosiahla zaručený úspech. Orientácia v postavách je jasná, nie je miesto, kde by som stratila prehľad. Humor tiež nechýba a odľahčuje závažnejšie situácie. Takisto rubrika Špeci kecy BLOG oživuje príbeh. 
Doteraz som nerozumela, prečo je autorka tak ospevovaná, ale teraz to už rozumiem a preto po prečítaní Prvej striebornej budem autorku hrdo ospevovať aj ja. 
Krásne a chytro vymyslela záver a čitateľov donútilatriasť sa za pokračovaním. Už sa ho neviem dočkať. 
BTW: Už pri listovaní sa vám kniha zapáči. Design je úžasny.  



HODNOTENIE: 5/5

10 komentárov:

  1. Kniha je opravdu skvělá a jestli se ti líbila, tak by sis měla přečíst i Drahokamy. Ta sérii se autorce taky moc povedla. :) Super recenze, taky se nemůžu dočkat dalšího dílu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Drahokamy mám tiež v pláne, uvidíme kedy sa k nim dostanem. :))
      Ďakujem.

      Odstrániť
  2. O knihe som už počula, ale ešte som ju nečítala. Vyzerá pomerne zaujímavo, páči sa mi námet a nepochybne by ma zaujala. Je trochu škoda, že tie postavy nie sú viac vykreslené a dúfam, že tí chalani nie sú priveľmi ,,dokonalí", ale určite by som si knihu rada prečítala :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Námet zaujal v prvom rade aj mňa a som rada, že som po knižke siahla. S postavami je to škoda, ale tak pevne verím, že autorka sa s nimi vyhrá v pokračovaní a tým to napraví.
      Našťastie nie sú dokonalí, aj keď sa to môže zdať. :)

      Odstrániť
  3. O knihe som už počula, ale mala som pocit, že to je niečo ako Tajomstvo. Ehm, prečo sa ma nepýtaj. :D Recenzia je však skvelá a kniha sa mi zapáčila, takže si ju určite vyhliadnem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mne sa kniha strašne páčila, Kertin hrozne zbožňujem :) A skvelá recenzia :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prvá strieborná bola moja prvá kniha od autorky, ale už viem, že po Drahokamoch siahnem tiež. :)
      Ďakujem :3

      Odstrániť
  5. Že Grayson a kretén? Uf, toto si ma teraz urazila :D :D :D Ja ho zbožňujem :D :D Dúfam, že v dvojke bude častejšie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D :D Akože ja proti nemu nič veľké nemám, len mi niekedy jeho chovanie vadilo. :D

      Odstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)