RECENZIA: Julie Caplinová - Čajovňa v Tokiu

Žáner: romantická beletria
Vydavateľstvo: Cosmopolis
Séria: Romantické úteky
Diel: #6
Počet strán: 344

Pripravte si šálku voňavého čaju, pohodlne sa usaďte na svoje obľúbené miesto a začítajte sa do romantického príbehu o veľkej láske, ktorá sa neočakávane znova rozhorí v jednej malej očarujúcej čajovni. Príbeh z krajiny vychádzajúceho slnka vám ukáže, že cesty s tým pravým partnerom sa vám môžu pretnúť na tom najnezvyčajnejšom mieste. Stačí, že ste na to vnútorne pripravení.
Keď Fiona, mladá vášnivá fotografka, vyhrá štrnásťdňový fotografický pobyt v Tokiu, je od šťastia celá bez seba. Je to pre ňu úžasná príležitosť. Lenže po príchode zistí, že jej mentorom má byť muž, ktorý jej pred desiatimi rokmi zlomil srdce – príťažlivý a úspešný fotograf Gabe. Ich spoločne strávený čas je spočiatku pre oboch akoby za trest. Gabe dáva Fione veľmi jasne najavo, ako ho obťažuje, že sa jej musí venovať. Navyše má hlavu plnú nádhernej Jumi. Fionu našťastie s otvorenou náručou prijmú tri generácie miestnych žien a zasvätia ju do tajov japonského čajového obradu. A kým Fiona spoznáva Tokio, Gabe je čoraz viac uchvátený jej milou a prirodzenou povahou. Netrvá dlho a začína to medzi nimi znova iskriť...

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Panta Rhei.

Už dlhšie som uvažovala nad tým, že skúsim sériu Romantické úteky. Ako prvá sa ku mne dostala Čajovňa v Tokiu.

Fiona prichádza do Tokia na fotografický pobyt a prekypuje nadšením. Na jej nemilé prekvapenie však na mieste zisťuje, že jej bol zmenený mentor a veľkou náhodou je to práve Gabe, s ktorým už mala v minulosti skúsenosť a to nie práve tú najpríjemnejšiu. Spočiaku vyzerá, že si ju Gabe nepamätá, no časom sa začnú naprávať chyby z minulosti a medzi hlavnými postavami to začína iskriť.

Priznám sa, že mi trvalo nejaký ten čas sa do príbehu ponoriť. Viackrát som knihu odložila po niekoľkých vetách a nedokázali ma zaujať postavy a bohužiaľ ani nádherné Tokio. Kniha pre mňa nemala šmrnc, situácie mi prišli akési bezduché a nezachraňovali to ani postavy, pretože boli na moje pomery plytké a nevýrazné.
V nejakej polovici som sa však dokázala začítať. Príbeh začal svižnejšie ubiehať a predovšetkým sa mi páčilo knižné cestovanie po Tokiu. Kĺbilo sa tam moderné s tradičným a autorka prinášala krásny náhľad do inej kultúry. Jedinečné tradície upútali moju myseľ. Z hľadiska romantickej zápletky nemôžem hovoriť o ničom komplikovanom. Ide o jednoduchú love story, ktorá má svoje úskalia a postavy sa snažia prekonať nedorozumenia minulosti. Ako oddychovka je to dobrá voľba, no pre náročnejšieho čitateľa Čajovňa v Tokiu nie je asi práve ideálna voľba. Najväčšmi ma rozčuľovali postavy a ich častokrát detinské myšlienkové pochody. Absencia komunikácie bola hlavným kameňom úrazu. Stačilo aby medzi sebou postavy prehodili pár viet ako dospelí ľudia a hneď by to bolo o niečom inom. Niektoré potýčky medzi postavami na mňa pôsobili až absurdne. Na toto všetko nadväzujú aj charaktery hlavných postáv - akože úprimne, ani jedna mi neprirástla hlbšie k srdcu. Miestami detinské, miestami bez emócií.

Môj záver znie asi takto: Čajovňa v Tokiu je voľbou pre horúce letné dni, ak nepotrebujete nad príbehom veľmi uvažovať a nehľadáte nič komplikovanejšie. Užijete si dovolenku v Tokiu a pozriete sa na nejakú tú romantiku.