utorok 19. marca 2024

RECENZIA: Ali Hazelwood - Analýza lásky

Žáner: NA
Vydavateľstvo: Lindeni
Počet strán: 368

Autorka bestselleru Hypotéza lásky prichádza s novou knihou z prostredia STEM, v ktorej vedkyňa musí spolupracovať so svojím úhlavným nepriateľom. Bee Königswasserová sa v živote riadi jednoduchým pravidlom: Čo by urobila Maria Curieová? Ak by jej NASA ponúkla miesto hlavnej neuroinžinierky špeciálneho projektu – doslova splnený sen – Maria by ho prijala. Bez váhania. No matka modernej fyziky nikdy nemusela viesť projekt s Leviom Wardom. Iste, Levi je atraktívny, vysoký, tmavovlasý a má prenikavý pohľad. Ale už počas doktorandského štúdia dal Bee jasne najavo, čo si o nej myslí – úhlavní nepriatelia by mali pracovať v galaxiách čo najďalej od seba. No keď jej v pracovni stále chýba potrebné vybavenie, záhadne sa jej strácajú dôležité emaily a podriadení ju ignorujú, Bee by prisahala, že sa z Levia stáva jej spojenec: podporuje jej plány, chváli jej nápady… a hltá ju očami, až sa jej z toho neuróny môžu zblázniť. Keď však nadíde čas konať a odhaliť svoje city, záleží len na jedinom: Čo urobí Bee Königswasserová?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Panta Rhei.

Analýza lásky je presne tou knihou, po ktorej siahnete, keď potrebujete odbremeniť hlavu od ťažkostí a oddýchnuť si.
Rovnako ako pri Hypotéze lásky, ani pri tejto knihe nepotrebujete nadmerne využívať mozgové bunky, nakoľko je tento príbeh viac než uvoľnený.

Príbeh Analýzy lásky je vsadený do vedeckého prostredia, čím ponúka istú mieru neobyčajnosti a tým vie na seba upútať pozornosť. Mladé dievča prebíjajúce sa vo vedeckom odbore, ktorému prevažne dominujú muži, aj tento aspekt príbehu vie zaujať a o to viac pokiaľ ide o sympatickú hlavnú postavu, ktorou Bee Königswasserová nepochybne aj je.

Príbeh plynie s absolútnou ľahkosťou a drží si ju až do úplneho záveru. Je to jednoducho nerdská romantika, ktorá chytí za srdce a neraz rozosmeje. Dejová linka nie je vôbec komplikovaná či zamotaná. Medzi postavami to iskrí, to nemožno poprieť. Sledovať ich vzájomné doberanie a postupné zbližovanie bolo sympatické a úsmevné. Miestami mi ale prišlo, že Bee si v hlave vymyslela dôvod, prečo ju Levi nenávidí, pretože z Leviho vystupovania som ten dojem teda rozhodne nemala. Niektoré nezhody tak vďaka jej tvrdohlavosti pôsobili mierne prehnane, nezmyselne ba niekedy detinsky.