štvrtok 28. apríla 2022

RECENZIA: Vi Keeland - Pozvánka

Žáner: NA, román pre ženy
Počet strán: 344
Väzba: pevná väzba

S Hudsonom Rothschildom som sa zoznámila na svadbe. Nečakane som dostala pozvánku do najluxusnejšieho podniku v meste. Hudson bol ženíchov hosť a pravdepodobne najúžasnejší muž, akého som kedy videla. Tancovali sme spolu a iskry medzi nami len tak lietali. Vedela som, že púšťať sa s ním do rozhovoru nie je najlepší nápad, no nedalo sa mu odolať a skvele som sa bavila. Len čo Hudson zistil, že nie som tá, za ktorú sa vydávam, bolo po zábave. To nečakané pozvanie totiž nebolo adresované mne, ale mojej niekdajšej spolubývajúcej, ktorá zdúchla uprostred noci a na pamiatku mi nechala dvojmesačný dlh na nájomnom. Preto som cítila morálne právo ísť na svadbu namiesto nej. Hudson ma však odhalil, a tak som vzala nohy na plecia. A cestou aj zopár fliaš drahého šampanského. Naskočila som do taxíka a s búšiacim srdcom zmizla. Chvalabohu, bez ujmy. Aspoň som si to myslela, dokým som nezistila, že som si tam zabudla mobil. Môžete trikrát hádať, kto ho našiel. Takto som sa teda zoznámila s Hudsonom Rothschildom. A to bol iba začiatok.

Vi Keeland určite všetci poznáte. Čaru jej príbehov som podľahla ihneď, no prišlo na mňa obdobie, kedy som si od jej kníh potrebovala oddýchnuť. O to viac som si Pozvánku dokázala užiť.

Vi Keeland má svoje príbehy vystavané akoby na jednom pevnom scenári, ktorý pri jednotlivých príbehoch prispôsobuje. Preto ak čítate jej knihy rad radom za sebou, môžete mať pocit obohratosti, čô môže ústiť do drobných sklamaní či menšieho čitateľského zážitku. Ja osobne som jej knihy hltala jednu po druhej a bol to presne môj prípad. Autorkine knihy sa pre mňa stali nelákavými a veru je to aj rok, čo som nič od nej nečítala. Pozvánka ma ale dostala svojou obálkou a naštartovala moju zvedavosť na ďalšiu lovestory.

Už z prvých strán je zrejmé, že príbeh bude mať iskru. Prísť na cudziu svadbu, vydávať sa za niekoho iného, pokračovať v klamaní aj pri odhalení nevestiným bratom - to chce odvahu. A presne táto odvaha vzbudí jeho zvedavosť.
O to horšie, keď musí Stella prehltnúť svoju hanbu a vrátiť sa za Hudsonom pre svoj zabudnutý telefón. A ako sa uvádza v anotácií - To je iba začiatok!

Čítanie Pozvánky som si užívala ako ešte nikdy. Autorke som príbeh, ako sa hovorí, zhltla aj s navijakom. Vi Keeland nezaťažuje čitateľa zdĺhavými nič nehovoriacimi úvodmi, ihneď ho zaradí do prebiehajúceho života niektorej z postáv a od toho momentu príbeh obohacujú rôznorodé situácie, vďaka ktorým kniha naberá rýchle tempo a nedovolí čitateľovi sa od nej odtrhnúť.
Veľkým pozitívom a faktorom podporujúcim čítanie sú hlavné postavy. Ako je zvykom, opäť máme k dispozícií dva pohľady rozprávania. Prevažne dejom sprevádza Stella a Hudsonove kapitolky sú skôr príjemným spestrením. V deji máme aj niekoľko kapitoliek odohrávajúcich sa v minulosti, ktoré dokresľujú postavy a celkové pozadie diania.
Stella ma zaujala svojím netradičným živobytím, keďže podniká v oblasti parfumov a doslova vyrába parfumy na mieru. Pripisuje to autorke plusové bodíky, nakoľko to bolo zaujímavé, neobohraté a taktiež pútavé. Každý biznis niečo stojí a Stella by rozhodne potrebovala finančnú injekciu. Tu na scénu prichádza Hudson, ktorý síce Stellu pekne potrápil, ale je vlastníkom firmy, ktorá poskytuje finančné podpory novozačínajúcim podnikom. Tadá - skvelá príležitosť.
Obe postavy sú sympatické, majú svoje kladné i záporné stránky. Sú cieľavedomí, tvrdohlaví ale mnohokrát si vedia ustúpiť. Chémia medzi Stellou a Hudsonom funguje od prvého momentu a čitateľ ju ihneď pociťuje. Až mu lezie na nervy, že si to tie postavy tak dlho uvedomujú, heh.
Čítanie je oddychové, vtipné a nájde sa v ňom miesto aj na menšie drámy či tajomstvá, ktoré pri odhalení dokážu prekvapiť, aj keď by ste ich mohli predvídať. Najlepšie na tom ale je, že si užijete skôr to ako si postavy s jednotlivými situáciami poradia než samotné situácie.
Pozvánka je plná pádom a vzostupom, je to taká menšia horská dráha, ktorá vás rozhodí i nadchne.

Od Pozvánky neočakávajte nič prevratné. Je to iba ďalší román pre ženy, no to mu vôbec neuberá na kvalite. Je to oddychové čítanie s príjemnými postavami a zaujmavými zápletkami.