RECENZIA: Katarína Kuniková - Zákon príťažlivosti

Katarína Kuniková: Zákon príťažlivostiŽáner: ľúbostný erotický román
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Počet strán: 224
Väzba: tvrdá väzba

Láska prichádza,
keď ju najmenej čakáme ....

Ona je sama v cudzom meste a sníva svoj veľký sen. On je vo svojom meste a rozhodne nie je sám. Majú spoločný balkón, každý jednu mačku a z duše sa neznášajú. Každé ich stretnutie je ako zrážka planét, iskry lietajú na všetky strany. Do poslednej chvíle nebudete vedieť, ako to dopadne, a nepustíte knihu z rúk, kým sa to nedozviete.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem autorke.

Zákon príťažlivosti je prvotina od autorky Kataríny Kunikovej. A hneď na začiatok musím napísať, že veľmi podarená. Vzhľadom na anotáciu, ktorá je kratšia, než na aké som zvyknutá, som bola vcelku zvedavá, ako sa celý príbeh knihy vyvinie a či to bude stáť za to.  No možno vzhľadom na krátku, a nie veľa prezrádzajúcu anotáciu som sa na knihu viac tešila.

69+ Ideas For Photography Men Bed Couple #photography     Tí ktorí čítate častejšie recenzie určite viete, že mám "úchylku" na to, ako je kniha napísaná. A preto som bola veľmi milo potešená tomu, akým spôsob bola kniha napísaná. Príbeh sa priam sám čítal a ja som si jeho čítanie náramne užila aj s patričným humorom, ktorý v knihe nechýbal. Celý príbeh je napísaný v tretej osobe a zameriava sa hlavne na hlavnú hrdinku Lauru, aj keď niektoré kapitoly boli zamerané na udalosti okolo Oskara, alebo Alberta, ako vystupoval väčšinu príbehu. Ako som už vyššie spomenula, tak príbeh sa skvelo čítal, kedže sa tu nenachádzala žiadna vata, ktorá by nahnala počet nič nevypovedajúcich strán.

Čo sa mi na knihe páčilo bola jej reálnosť, nič nafúknuté a pritiahnuté za vlasy. Hlavná hrdinka Laura sa po nevydarenom vzťahu, kedy bola nepekne podvedená bývalým priateľom a najlepšou kamarátkou sa zrazu ocitá v novom meste, aby začala nový život, kde na ňu nebude z každej strany narážať spomienka na svoj minulý život. A tak sa Laura ocitá v novom meste, v novej práci, ktorá však má byť len dočasná kým si nenájde inú, ktorá jej bude platiť účty. A tak Laura pracuje v obchode s luxusnými topánkami a s neznesiteľnou šéfkou. A aj keď je Laura vyštudovaná právnička, na sklamanie svojej matky sa chce venovať návrhárstvu, pretože to je cesta, ktorou sa rozhodlo vydať jej srdce.
    Avšak nové mesto, nový byt, nová práca a žiadni priatelia nie je až také skvelé a do toho hrozný a otravný sused, ktorý absenciou pozornosti "priateliek" rozhodne netrpí.Laura ma síce neskutočne krásny byť, ktorý treba ešte zariadiť, no na druhej strane ma neskutočne arogantného a namysleného suseda Alberta, s ktorým sa delí o spoločný balkón.
     Albert/Oskar síce na prvý pohľad vyzerá ako typ chlapa, ktorý má v živote všetko čo ku šťastiu potrebuje, no akosi to nie je pravda. A síce vyzerá ako arogantný chlap od prvej stránky, na ktorej sa objavil jednoducho viete, že prvý dojem klame a táto postava má toho oveľa viac čo môže čitateľom ponúknuť.
Больше всего я хочу прийти к тебе и лечь рядом. И знать, что у нас есть завтра. ⠀⠀  (писательство, писатель, вдохновение, литература, мысли, творчество, чтение, цитаты, книги, жизнь, книжная полка, люблю читать, мысли великих, цитата дня)

"Skutočná láska nemôže vzniknúť na prvý pohľad. Na prvý pohľad môže vzniknúť len začiatok skutočnej lásky."

Ich stretnutia som si priam vychutnávala, pretože nikdy nedopadlo práve priateľsky a najideálnejšie, no o to to bolo viac zaujímavé a neustále ma nútilo uvažovať, či Albert je tá postava, ktorá nakoniec bude vo vzťahu s Laurou alebo sa tu objaví iná postava.
     Jediná vec, ktorá sa zdá že majú spoločnú je len to, že obaja vlastnia mačku. I keď Laurin kocúr sa zďaleka nevyrovná rodokmeňom Albertovej mačke Kontese. Avšak ešte jednu vec majú spoločnú, aj keď o tom zo začiatku nevedia a to záľubu vo fyziku, alebo aby som bola konkrétnejšia tak záľubu v Albertovi Einsteinovi. A práve s touto záľubou boli spojené citáty od Einsteina, ktoré sa v knihe nachádzali.

Celkovo príbeh bol skvelý a oddychový, no ničím extra neprekvapil, ako to už býva pri týchto žánroch. Čo by som ja možno viac ocenila tak keby sa v príbehu o čosi viac rozobral vzťah Alberta a Laury. Pretože som mala pocit, ako keby sa väčšiu polovicu príbehu nevedeli ani len strpieť, potom sa začala Laura stretávať s Richardom, ktorého stretala vo fitnes centre a zrazu bum, ako keby sa z ničoho nič vzájomný postoj Laury a Alberta k sebe zmenil o 180 stupňov a zrazu sa vedeli vystáť a záhadne sa do seba zaľúbili. Možno že to tak pôsobilo len na mňa, no s absolútnym pokojom by som knihe pridala 50 strán, ktoré by zaznamenali postupnú "transformáciu" vzájomných citov a tým, by bol pre mňa príbeh ešte o čosi viac reálny.