sobota 21. septembra 2019

RECENZIA: Vi Keeland - Krásny omyl

Žáner: NA
Počet strán: 296 strán
Väzba: pevná
Originálny názov: Beautiful Mistake

Caina Westa som stretla raz večer v bare. Zazerala som naňho, čo si nesprávne vysvetlil ako záujem. Prihovoril sa mi, no ja som ho bez mihnutia oka poslala do čerta. Vynadala som mu do egoistických klamárov a podvodníkov, až fešák vyvaľoval oči. Viete, pred časom zbalil moju kamarátku, pričom pozabudol na jednu maličkosť. Bol ženatý. A tak som mu vyčistila žalúdok. Vysvitlo však, že som vybehla na nesprávneho. Veď som sa aj čudovala, prečo sa tvári tak nechápavo! Skrátka, trápna situácia. Z podniku som zdúchla a ani mi nenapadlo sa ospravedlniť. Zbytočná strata času. Aj tak toho plejboja už v živote nestretnem, všakže? Presne to som si myslela... až do chvíle, keď som na druhý deň ráno vošla do triedy. Nuž, dobré ráno, profesor West. Som vaša nová asistentka.

Mám taký pocit, že autorku Vi Keeland nie je vôbec nutné predstavovať, keďže Krásny omyl nie je prvá kniha, ktorá bola preložená a objavila sa aj na slovenských pultoch kníhkupectiev alebo na internetových stránkach. Od tejto autorky čitatelia mali možnosť začítať sa do 4 kníh, ktoré boli zatiaľ preložené do slovenského jazyka. No ja sa priznám, že toto bola pre mňa prvá kniha, ktorú som od tejto autorky čítala. No túto chybu som už samozrejme napravila a už mám doma všetky štyri knihy, ktoré doposiaľ boli preložené.

A prečo bola u mňa Krásny omyl, prvá kniha ktorú som od tejto autorky čítala. Po pravde pri knihách, o ktorých sa dá povedať, že ich obsah je erotický, tak akosi sa týmto knihám vyhýbam, pretože to určite nie je primárny žáner po ktorom by som ako po prvom siahla.  A po ošiale, ktorý tu vypukol ako mor po 50 odtieňoch (nie že by som tú sériu čítala, akosi ma to našťastie minulo) som mala tento žáner akosi zaškatuľkovaný. No ako sa zdá, tento ošiaľ už zjavne pominul a začali sa vydávať knihy, ktoré sa prioritne zameriavajú na dej a vzťahy medzi postavami a nie na sex medzi postavami, čo som ja nesmierne ocenila aj pri tejto knihe, do ktorej som sa začítala len s malou dušičkou a nakoniec ma neskutočne chytila z srdce a tak som si užila čítanie plnými dúškami.
    Autorka píše priam neskutočne. Z jej štýlu písania som bola doslova nadšená. Príbeh bol nesmierne plynulo napísaný, až na mňa pôsobil úplnou ľahkosťou a tým pádom aj reálnosťou (čo sa mi už veľmi dlho nestalo.)
Autorka netlačí postavy do nejakých vypätých situácií, ktoré by urýchlene posunuli vývoj vzťahu medzi postavami. Práve naopak, všetkému necháva voľný priebeh (a práve tento fakt spôsobil, že celý príbeh na mňa pôsobil reálne).   Samotný dej môžme sledovať z pohľadov hlavných postáv - Caina a Rachel. Pričom autorka sa skôr zameriava na pohľad ženskej postavy a tým pádom pohľad mužskej postavy je skôr v úzadí a pôsobil na mňa dojmom, ako keby jeho funkcia bola len doplnková.    Takže ako z toho vyplýva pohľad Caina sa v knihe nevyskytoval tak často ako pohľad Rachel. A i tak pohľad Caina sa zo začiatku vôbec nezameriaval na prítomnosť ale práve na jeho minulosť, čo celému príbehu dodalo trošku tajomna a donútilo čitateľov premýšľať nad jeho minulosťou a nad tým ako to celé dopadne, kedže táto záhadná minulosť nám bola v určitých periódách dávkovaná. A až v druhej polovici príbehu sme sa začítali do Cainových pohľadov z prítomnosti.
    Prvé stretnutie hlavných hrdinov nebolo práve to najšťastnejšie, no o to zaujímavejšie pre ďalší vývoj deju. A prečo práve nebolo najšťastnejšie? Ako je už jasné z anotácie, tak Rachel mu vynadala do egoistických klamárov a podvodníkov, pretože pred časom zbalil jej kamarátku, i napriek tomu, že bol ženatý. Avšak Rachel omylom vybehla na nesprávneho muža. A jej tajné prianie, aby tohto muža už v živote nestretla nebolo vyslyšané. Pretože na ďalší deň sa s ním stretá v triede, kde sa ukázalo, že Cain West je profesor, ku ktorému bola Rachel priradená ako asistentka.
    Obe hlavné postavy si ma hneď získali svojimi vlastnosťami, no i nedostatkami.
Rachel je skvelá postava- múdra, cieľavedomá, zväčša čo na srdci to na jazyku bez zamyslenia sa nad dôsledkami a v neposlednej rade bola nedochvíľna, čo sa jej nevyplácalo pri hodinách s profesorom Westom, ktorý bol toho presný opak a ctil presnosť. A okrem toho, že vyzeral ako model vystihnutý z nejakého módneho časopisu pôsobil zo začiatku tvrdo, rezervovane no to všetko sa postupne ako dej ubiehal vykryštalizovalo do jemnejších čŕt.

Beriem, že ide o ďalšiu tuctovú romancu. No i napriek tomu ma táto tuctová romanca niečím tak zaujala, ako už dávno žiadna kniha. Určite to bolo aj spôsobom, akým autorka do deja vložila minulosť hlavnej postavy, no to je len zlomková časť toho všetkého. Maximálne sympatické postavy ma jednoducho od prvých stránok chytili za srdce svojimi trápnymi situáciami a taktiež aj šťastím, kamarátstvom a konečnom dôsledku láskou.