RECENZIA: Kendare Blake - Jeden temný trón

Vydavateľstvo: CooBoo
Séria: Temné koruny
Diel: #2
Počet strán: 440 strán
Originálny názov: One Dark Throne

Druhé pokračovanie úžasnej fantasy série z pera Kendare Blake.
Tri temné koruny si získali srdcia čitateľov. Teraz nastal čas, aby sa tri sestry postavili do boja o temný trón. Po nezabudnuteľných udalostiach beltainských slávností a zahájení Nástupného roka je celý ostrov Fennbirn hore nohami. Budúcnosť ostrova je viac než nejasná. Katharine, kedysi najslabšia a najkrehkejšia sestra, je silná ako nikdy predtým. Arsinoe odhalila pravdu o svojich schopnostiach a musí vymyslieť, ako zo svojho tajomstva vyťažiť maximum. Aspoň kým ju neodhalia. A Mirabella, ktorú všetci donedávna považovali za najmocnejšiu zo sestier a budúcu kráľovnú, čelí nekonečným útokom – útokom, ktorým nevie zabrániť a ktoré ohrozujú ľudí blízkych jej srdcu. Boj o korunu sa už začal, no ktorá z troch sestier zvíťazí?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem Albatrosmedia.

Jeden temný trón je druhým pokračovaním k prvej časti - Tri temné koruny. Anotácia už prvého dielu pôsobí veľmi zaujímavo a pútavo a sľubuje niečo nadmieru zaujímavé pre čitateľa - nové prostredie, nová a zaujímavá zápletka... A to nehovorím o tých úžasných obálkach, ktoré tieto knihy majú.
bellatrix lestrange aesthetic
    Ako som už napísala, kniha ma v prvom rade zaujala zápletkou, ktorú nám sľubuje anotácia takže som sa na knihu ja osobne veľmi tešila, no už pri prvom diely mi akosi nesadol štýl akým je príbeh napísaný a bohužiaľ nebolo tomu inak ani pri pokračovaní série. Celý príbeh je rovnako ako v prvom diely tak aj tu písaný v prítomnom čase z pohľadu tretej osoby. Jednotlivé kapitoly sa striedavo zameriavajú na každú jednu kráľovnú a na vedľajšie postavy, ktoré sa nachádzajú v ich okolí.
    Čo mi však miestami prekážalo boli práve opisy, ktoré sa mi niekedy zdali zbytočné, nudné a pokazili mi celkový dojem z príbehu. Taktiež som niekedy mala pocit, že čítam jednotlivé kapitoly, ktoré sú jednoducho o ničom a keby si odmyslím tieto kapitoly tak by som ja osobne knihu skrátila minimálne o štvrtinu. Čo sa týka tých opisov, tak často to boli podľa mňa zbytočné opisy pocitov postáv (ktoré boli i tak čitateľom jasné), prostredia alebo niekedy pre mňa nezáživnej histórie, ktorá mi miestami pripadala v knihe zbytočná. Netvrdím, že tomu bolo tak vždy, avšak bolo tam určité množstvo pasáží, kedy som mala pocit, že toto tu je navyše. Avšak je to moja osobná výhrada voči opisom, ktoré ja veľmi v knihe nemusím.
    Čo sa týka jednotlivých postáv, tak musím povedať, že oproti prvému dielu sa o čosi viac vyformovali a stali sa pre mňa oveľa zaujímavejšie ako v prvom diely, a to teraz nehovorím len o kráľovnách - Katharine, Arsinoe a Mirabella, ale aj o vedľajších postavách, ktoré sa pre mňa stali atraktívnejšie a o čosi lepšie posúvali dej dopredu.
    Kniha je plná intríg a mocenských hier s jediným cieľom - dostať sa k trónu. Avšak často som počas knihy mala pocit, že kráľovné sú len bábky, v rukách veľmi šikovných bábkarov, ktorý sa chcú prostredníctvom nich dostať k moci. Miestami mi tieto intrigy pripomenuli sériu Game of Thrones, i keď si nedovolím v žiadnom prípade tieto dve série porovnávať, no jedno majú spoločné, a to stránky príbehu sú plné intríg a  temných hier o trón.
     Veľkým plus sa pre mňa stal fakt, že oproti prvej knihe sa dej konečne vyvíjal o čosi dynamickejšie a tak sa celý príbeh čítal o čosi lepšie ako prvý diel, ktorý bol po pravde pre mňa celkom nepekným sklamaním a kedy som mala pocit, že v knihe sa poriadne nič poriadne nestalo. Našťastie pri tomto diely tomu tak nebolo a musím povedať, že kniha bola plná akcií, zvratov a prekvapení.
    Myslím si, že všetky moje pokusy o naznačenie deja v druhom diely by skončili katastrofálne a tým, že by som prezradila niečo podstatné pre čitateľa, a preto sa o to nejdem ani pokúšať, no zhrniem to asi takto: Máte sa jednoznačne na čo tešiť. Nové spojenectvá boli tak nepredvídateľné asi ako všetko ostatné čo k ním viedlo. Taktiež vývoj niektorých vedľajších postáv - a teda aj jednej konkrétnej Jules, bol pre mňa poriadne veľkým prekvapením, ktoré vo mne zanechalo príliš veľa nezodpovedaných otázok. Jules spolu s jej horskou levicou som si obľúbila už v prvom diely a udalosti druhého dielu boli jednoducho neočakávané.
   Určite má autorka podľa mňa čo naprávať, no v porovnaní s prvým dielom to bolo pre mňa veľký pokrok a preto dúfam, že tretí diel dotiahne do dokonalosti a samotný záver knihy u mňa vyvolal nesmiernu nedočkavosť a veľmi sa teším na pokračovanie tejto série, ktorá je pre mňa ako "čerstvý vánok", ktorý priniesol do tohto žánru niečo nové. Takže ak ste po tejto sérií ešte nesiahli tak vám ju môžem odporučiť. Ak nemáte radi opisy a o čosi menej dynamický dej tak si pripravte pevné nervy na čítanie prvého dielu, no nebojte sa, druhý toho veľa vykompenzuje.