nedeľa 5. augusta 2018

RECENZIA: Erin Watt - Prekliaty princ

Žáner: YA, 
Séria: Royalovci 
Diel: 2.diel 
Vydavateľstvo: YOLi 
Počet strán: 296 strán 
Väzba: brožovaná väzba 
Originál názov: Broken Prince

Anotácia:
Reed Royal má všetko, čo na čo si spomenie – atraktívny vzhľad, spoločenské postavenie, peniaze. Dievčatá stoja v radoch, aby si s ním vyšli na rande, chalani mu závidia. Ale Reedovi nikdy nezáležalo na ničom okrem rodiny, kým sa v jeho živote neobjavila Ella Harperová. To, čo sa pôvodne začalo ako prejav čírej nenávisti k otcovej zverenkyni a plán, ako jej urobiť zo života peklo, sa postupne zmenilo na túžbu mať Ellu po svojom boku a chrániť ju. Stačila však jedna zbytočná chyba a Ella ušla z Reedovho náručia. U Royalovcov nastal zmätok. Reedov svet sa rozpadá, Ella ho odmieta a tvrdí, že sa navzájom ničia. A MOŽNO MÁ PRAVDU. Tajomstvá. Zrada. Nepriatelia. S ničím podobným sa Reed doposiaľ nestretol. Ale ak chce získať svoju princeznú späť, musí dokázať, že on za jej lásku stojí. Prekliaty princ je druhý diel knižnej série o bohatej rodine Royalovcov.


Už pri dočítaní posledných strán prvého dielu som mala síce z knihy veľmi zmiešane pocity, no i tak som vedela jedno. Druhý diel si musím čo najskôr prečítať. Na jednej strane som bola nadšená so spôsobu akým je príbeh napísaný, taktiež som bola nadšená z celkového príbehu a to z toho dôvodu, že celková zápletka pre mňa prišla pomerne ako niečo nové, s čím som sa zatiaľ nestretla vo veľa kníh. No bola som mierne sklamaná, že počas čítania som mala neustále dojem, že celý príbeh je podľa mňa priveľmi nereálny. A tento pocit ma bohužiaľ neopúšťal ani pri druhom diely.

Ako som už vyššie napísala, tak príbeh je vážne skvelo napísaný, pretože v knihe sa striedajú dva pohľady - a to pohľad Elly a Reeda. Oba tieto pohľady sú napísané v prítomnom čase, čo bolo pre mňa trošku nezvyčajné, pretože asi tak 99,5% kníh ktoré som zatiaľ prečítala boli napísane v minulom čase, takže mi ten prítomný čas až tak nesedel. Ale to bola našťastie otázka pár kapitol a raz dva som si na to zvykla. Čo bolo len a len dobre, pretože príbeh autorky veľmi dobre napísali  bez akéhokoľvek zbytočného opisu alebo zdržovania deja. 

Samotný dej Prekliateho princa sa mi nesmierne páčil, i keď by som hlavnú zápletku vedela veľmi rýchlo rozuzliť a preto som sa niekdy chytala za hlavu a malá sem tam mierne nervy na hlavné postav. Áno viem, akosi priveľmi tento romanticko-akčný príbeh Elly a Reeda prežívam. Tak ako som si tieto postavy zamilovala tak napríklad Brooke som zo srdca neznášala.
Určite som to spomínala v recenzií na prvý diel, no i tak - Ella je vážne skvelá postava. Samostatná, odvážna a nedá sa len tak ľahko kúpiť. Ella je dievča nie práve s "ružovou" minulosťou no i tak sa ňou nenechala zlomiť. A keď v novom svete plnom bohatstva, faloše a intríg nachádza lásku, všetko sa razom zničí v prebehu pár sekúnd a Reed má čo robiť, aby Ellu získal späť. 
Autroky nesmierne skvelo ukončili prvý diel a ešte napínavejšie začali druhý diel. Reedovi som nesmierne držala palce, nech sa vyhrabe z tých problémov, v ktorých je až po uši alebo možno že už aj dávno utopený. 

Ako som už spomínala, aj pri tomto diely som mala neustále pocit, že všetko tam je až príliš nereálne. Aby niekto len kvôli priezvisku ovládal celú školu a bez dozoru tam prevládala šikana a taktiež že všetky priestupky, ktoré neboli práve najmenšie, sa dali príliš rýchlo ututlať... To nie, toto mi počas čítania celkom dosť vadilo. No i tak začítať sa opäť raz do klamstiev, intríg a taktiež až do príbehov lásky, ktoré sa okolo Royalovcov neustále točia bolo skvelé. A samozrejme, aj tento diel vie ako čitateľa namotať na ďalší diel, pretože po prečítaní záverečných strán by som najradšej na jednu postavu nakričala.

Takže ak ste sa ešte nezačítali do príbehu Royalovcov, ktorí vás jednoznačne zničia, tak to podla mňa treba čo najskôr napraviť. 

Hodnotenie: 4/5
 ~N

1 komentár:

  1. Jednotka sa mi veľmi páčila, ale z dvojky som zostala nesmierne sklamaná. V celej knihe sa nič nedialo a postavy sa mi zdali akési otravnejšie. Všetko sa príliš naťahovalo a už vonkoncom sa mi nepáči, ako autorky "ťahali čitateľa za nos" tým, že celý dej vložili do posledných dvoch strán a v najlepšom to usekli.
    Pustila som sa do trojky, ale to som po dvoch kapitolách odložila, lebo ma to nebavilo. Načali niečo super a potom to zase upadlo do stereotypu. Dosť ma štve, že to po tej prvej časti tak odflákli. Asi sa ponáhľali s vydaním...

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujeme, že navštevujete náš blog a sme rady za každý jeden komentár, ktorý nám tu zanecháte ;)