RECENZIA: Stephanie Garber - Kliatba pravej lásky

Žáner: young adult
Vydavateľstvo: Yoli
Séria: Once Upon a Broken Heart
Diel: #3
Počet strán: 312

Evangeline Foxová opustila svoju rodnú zem a vybrala sa na Nádherný Sever v nádeji, že nájde svoj šťastný koniec. Vydala sa za krásneho princa a teraz žije na honosnom zámku. No neuvedomuje si, akú veľkú cenu za túto rozprávku zaplatila. Nevie, o čo prišla, a jej manžel je odhodlaný urobiť všetko pre to, aby si na to nikdy nespomenula... Ale najprv musí zabiť Jacksa, Princa sŕdc.
Jedno je isté. Kým Evangeline v dlhoočakávanom rozuzlení trilógie konečne nájde šťastný koniec, preleje sa ešte veľa krvi, ukradne sa mnoho sŕdc a pravá láska prejde veľkou skúškou.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu IKAR

Kliatba pravej lásky bola pre mňa jednou z najočakávanejších kníh tohto roku. Po záverečnej kapitole Balady o láske až za hrob bolo pre mňa naozaj ťažké čakať a túžila som, aby sa príbeh Jacksa a Evangeline dočkal šťastného konca.

Návrat do čarovného sveta tejto série bol ako návrat domov. Príbeh zakázanej lásky plný kúzelnej atmosféry a mnohých prekážok jednoducho hneď chytí za srdce.

Po záverečných udalostiach druhej časti sa hlavná hrdinka dostáva do zvláštnej situácie. Zisťuje, že jej manželom je princ Apollo, stala sa princeznou, žije na zámku no na nič si nespomína. A aj keď je to jej splnený sen, stále je tu zvláštny hlások v kútiku mysle, ktorý jej navráva, že niečo nie je tak úplne správne. No a to by nebola Evangeline, keby sa tento hlások nerozhodla preskúmať.

Už pri čítaní prvých viet ma zaplavil pôžitok. Príbeh sa síce rozbiehal trošku pomalšie, no nevidím na tom nič zlé, práve naopak. Po závere druhého dielu bolo potrebné veci trošku ukľudniť a zvolniť tempo. Evangeline bez spomienok spoznáva svoj život a do toho sa púšťa do vlastného vyšetrovania, čo ju dostáva do mnohých zaujímavých situácií. A aj keď Evangeline objavuje veci, ktoré my už dávno vieme, nie je to vôbec nudné, nakoľko nám čitateľom sa zase odhaľujú novinky, ktoré poriadne premiešavajú karty. Kliatba pravej lásky má v sebe intrigy, akciu, tajomstvá, mnoho čarovných elementov a aj sympatické postavy.
V závere prichádza niekoľko pekných zvratov, ktoré ak aj neprekvapia tak určite zaujmú. Osobne sa mi veľmi páčila autorkina hra s postavami. Každá z postáv si vyslúžila svoj priestor, svoj charakter a v neposlednom rade svoj osud. V podstate každý dostal to, čo si zaslúžil a zodpovedalo to charakterom i dejovej linke. Čo sa týka postáv, asi by som v príbehu privítala viac Jacksa, no na druhú stranu sa mi páčilo, ako sa ho autorka rozhodla do deja zakomponovať.

Záver sa nesie v rozprávkovej atmosfére a prináša mnoho vysvetlení. Každý si z neho môže zobrať niečo iné a možno ho každý aj trošku inak pochopí. A preto nezabudnite:  príbehy vo svete Valorovcov majú peknú záľubu meniť svoje znenie a tým dokonale miasť svojich poslucháčov/čitateľov.