nedeľa 2. júna 2024

RECENZIA: Adalyn Grace - Foxglove

Žáner: YA, fantasy
Séria: Belladonna
Počet strán: 416

Keď sa zdá, že Signa konečne našla šťastie, Osud opäť zamieša karty. Príťažlivý a nepolapiteľný Smrtihlavov brat totiž túži po pomste za smrť milovanej ženy. Je odhodlaný získať si Signu za každú cenu a akýmikoľvek prostriedkami. Akoby to nestačilo, po vražde vojvodu z Berness je obvinený Elijah Hawthorne a zachrániť ho môže len Osud. Preto Signa v jeho spoločnosti trávi čoraz viac času a odhaľuje nové schopnosti, ktoré sú s ním prepojené viac, ako by si priala. Skutočný páchateľ môže byť ktokoľvek, a tak nebezpečenstvo hrozí na každom kroku. A keď dôveru medzi ňou a sesternicou Blythe naruší nečakané priznanie, Signa sa musí rozhodnúť. Podvolí sa hre, ktorú s ňou Osud hrá, alebo bude veriť vlastnému srdcu?

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar

Po záverečných kapitolách Belladony som bola veľmi zvedavá, akým smerom sa bude uberať druhý diel.
Signa a Smrtihlav zaujali moju myseľ a tak som sa na ich pokračovanie naozaj tešila.
Foxglove odštartujú nie príliš šťastné momenty. Dochádza k úmrtiu vojvodu z Berness a ako vrah je označný Elijah. Signa sa preto vrhá do záchrannej misie a do hry vchádza Smrtihlavov brat, neskôr známy ako Osud, ktorý ešte poriadne premieša karty.

Táto séria má jednu veľkú výhodu a to tú, že dokáže zaujať od prvých strán. Už v úvode Foxglove dochádza ku dráme, ktorá jednak odštartuje zvedavosť ale zároveň sľubuje aj príbeh plný tajomstiev a komplikácií. Signa sa dostáva do väčších problémov, ako by sme čakali.  Smrtihlav sa stáva bezradným a neznámy Osud triumfuje a získava si svojou podlosťou čitateľa. Každá z postáv má vlastne akoby svoj vlastný príbeh a v celkovej kombinácií je to niečo naozaj pútavé a správne zladené. Dá sa tu nájsť všetko - veľká dávka fantasy, vyšetrovanie zločinu, ale zároveň aj veľa jedinečnej romantiky.
Pre mňa je séria zaujímavá už len svojimi výnimočnými hlavnými postavami. Signa má pevné morálne zásady, čo je na nej obdivuhodné, ale miestami som ich už mala dosť. Smrtihlav bol vo Foxglove trošku odstavenou postavou, no dokázal z pozadia ťahať za nitky a vo svojom výsledku aj ovplyvniť dej. Čiže mi v príbehu trošku chýbal, ale na druhú stranu mala jeho absencia aj čaro. No a Osud bol pre mňa milým prekvapením. Jeho nabúranie príbehu bolo príjemným spestrením, akože nechápte ma zle, ale mňa si podlé a zákerné postavy dokážu získať. Som rada, keď sa objaví postava, ktorá si ide svoje, strpčuje druhým život a vôbec ju nezaujíma, že ostatní chcú niektoré veci inak. Autorka ma v závere osudom Osudu skutočne pobavila a úprimne aj navnadila na ďalší diel. Pretože to čo si pre niektoré postavy prichystala sľubuje kopu vtipných momentov.
Vyvrcholenie tak ukrýva nejedno prekvapenie. Mne sa ich síce niekoľko podarilo rozlúsknuť už skôr, no aj napriek tomu som si čítanie užila a vôbec mi to nepokazilo čitateľský zážitok.