sobota 25. mája 2024

RECENZIA: Vi Keeland . Zvodca

Žáner: romantika
Počet strán: 320

Ten chalan je ako sen. Ale nie je pre ňu primladý?
Keď som sa zoznámila s Donovanom, mladým, úžasným, úspešným a inteligentným mužom, netušila som, o koho ide… Spomenula som, že bol mladý? Rada to zopakujem. Ford Donovan bol totiž o dosť mladší. No poďme pekne poporiadku. Moja najlepšia kamarátka usúdila, že od môjho rozvodu už uplynulo dosť času a mala by som sa konečne vrhnúť do víru randenia. Na obľúbenej online zoznamke mi bez môjho vedomia založila profil a ako cieľovku odklikla dvadsaťjeden- až dvadsaťsedemročných mužov. Vtipne doplnila, že tí s prezývkou Kráľ orálu majú prednosť. Ten profil som nemienila využiť. Prisahám! Lenže potom sa mi ozval Ford a začali sme si písať. Bavilo ma to, no jeho vek predstavoval pre mňa neprekonateľnú prekážku. A nielen jeho vek! Celé týždne mi nedal pokoj, a tak som súhlasila so schôdzkou – pre mňa prvou po dvadsiatich rokoch, ktoré som strávila so svojou stredoškolskou láskou. Vedela som, že to nikam nepovedie, no bola som naňho zvedavá. A viete, čo sa hovorí, kto je zvedavý, bude skoro starý.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu IKAR

Ak sú knihy, ktoré ma nikdy neomrzia, tak sú to tie od Vi Keeland. Zvodca sa ku mne dostal v tom správnom období a naštartoval opäť moje čítanie.
Pri Vi Keeland sa nemusím obávať, čo dostanem. Tentokrát sme mali zápletku postavenú na vekovom rozdiele hlavných postáv a aj napriek tomu, že túto zápletku moc nevyhľadávam (skôr sa jej vyhýbam), tak som príbehu naplno prepadla.

Valentina s dospelým synom po rozvode zanevrela na randenie. Jej kamarátka si o tom myslí svoje a tak jej na zoznamke vytvorí profil. Onedlho dostáva prvé správy a jej četovanie s istým Donovanom jej prináša radosť a vyvoláva v nej zvedavosť. Prichádza prvé rande a Valentina zisťuje, že Donovan nie je tak úplne cudzinec. Je to chlapec od susedov ich letného domčeka. A je pre ňu príšerne mladý.

Zbožňujem s akou ľahkosťou sa začínajú autorkine knihy. Zvodcu odštartujú úsmevné udalosti a sympatické postavy. Charizmatický Ford Donovan si ihneď uchmatne pozornosť a Valentina spochybňuje svoje morálne zásady, čo je tiež zaujímavé sledovať. Medzi postavami od začiatku funguje chémia, takže čítanie ide ľahko. Zvodca môže byť aj čitateľskou jednohubkou, nakoľko vie naplno zaujať. V príbehu skáčeme z kľudných situácií na tie žiarlivostné či problematické, takže vďaka tomu je ťažké knihu odložiť. Postavy vedia čitateľa pobaviť či už niektorými svojimi skutkami alebo slovami. Nie je tu jediná postava, ktorá by mi znepríjemňovala čítanie. Ani vedľajšie postavy neboli na zahodenie, ale tentokrát bol ich zásah do deja veľmi povrchný. V niektorých prípadoch by som možno uvítala viac interakcie a predovšetkým by som do dejovej zložky zatiahla aj postavu Valentiniho syna, ktorá mohla do deja priniesť nejaké vzrúšo. Naozaj to bolo o len o Valentine a Fordovi, čo síce nebolo na škodu, no určite by som ocenila aj čosi viac.

Zvodca je ale prvotriednou oddychovkou, ktorú oceníte na nejednej dovolenke. Takže ak si už teraz v mysli plánujete využitie svojho kufra na dovolenku, určite rátajte so Zvodcom! :)