nedeľa 21. januára 2024

RECENZIA: Sebastian Fitzek - Lovec očí

Žáner: psychotriler
Vydavateľstvo: Tatran
Séria: Zberateľ očí
Počet strán: 328

Triler Lovec očí voľne nadväzuje na otvorený koniec Zberateľa očí a ďalej sleduje osudy postáv, s ktorými sme sa už zoznámili. Znovu stretávame policajného reportéra Alexandra Zorbacha, jeho spolupracovníkov z polície či fyzioterapeutku Alinu Gregorievovú, pribudli však aj ďalšie kladné i záporné postavy, napríklad doktor Zarin Suker, jeden z najlepších očných chirurgov na svete, ale aj psychopat.
Príbeh má dve dejové línie, ktoré striedavo rozprávajú dvaja rozprávači. Jeden z nich, Alexander Zorbach, stále hľadá svojho synčeka Juliana a pátra po Zberateľovi očí, až napokon natrafí na jeho úkryt. Dúfa, že tam nájde svojho uneseného syna. Stále verí, že Julian žije, dokonca je ochotný ponúknuť svoj život, len aby ho zachránil.
Druhou rozprávačkou je nevidiaca fyzioterapeutka Alina Gregorievová. Polícia ju požiadala, aby vo väzenskej nemocnici vyšetrila očného chirurga dr. Sukera a pokúsila sa pomocou svojich jasnovideckých schopností zistiť, kto má byť ďalšou obeťou. Uznávaný špecialista Suker vedie dvojitý život. Neštíti sa ničoho. Cez deň vykonáva tie najkomplikovanejšie operácie ľudského oka a v noci sa venuje špeciálnym pacientkam – v pivnici svojej kliniky im odstraňuje viečka, znásilňuje ich a doháňa svoje obete k samovražde. Alina sa k nemu dostane bližšie, ako je bezpečné.
Napokon je všetko inak, ale na to sme si už vo Fitzekových knihách zvykli.

Za poskytnutie výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran.

Od Sebastiana Fitzeka si nenechám ujsť žiadnu novinku.
Jeho predchádzajúca kniha s názvom Zberateľ očí bola výnimočná nielen svojim príbehom ale i celkovým spracovaním, nakoľko sa začínala epilógom a plynula akoby spiatočne. Ako autor už v predslove uvádza, Lovec očí je voľným pokračovaním a kľudne sa do neho môžete pustiť aj bez prečítania predchádzajúcej knihy. Ak sa ale do tejto novinky chcete pustiť, odporúčam predsa len najprv siahnuť po Zberateľovi očí. Autor  sa síce snaží odkryť v Lovcovi očí len nevyhnutné fakty, no práve tie vyzrádzajú veľa, takže by ste po prvej časti pravdopodobne už nesiahli. Dalo by sa povedať, že určenie poradia v akom sa rozhodnete ku tejto sérii pristúpiť, je v konečnom dôsledkom vaše riziko.

Môže obsahovať spoiler!

Na úvod môžem úprimne prehlásiť, že Lovec očí ma veľmi bavil a čítal sa mi s úplnou ľahkosťou...ostatne ako všetko od autora.
Zorbach pátra naďalej po svojom synovi a Alina sa vrhá do nového prípadu, ktorý nakoniec bude mať siahodlhé následky.
Do príbehu sa ponoríte ihneď ako knihu začnete čítať. Vždy ma udivuje autorov cit pre tajuplnosť, okolo každej udalosti sa vznáša neistota a nikdy neviem, k čomu jednotlivé kapitolky nakoniec budú viesť. Do toho všetkého sa príbeh ponára do napätia, takže moja zvedavosť sa dostáva na vrchol a vtedy prichádzajú tie drobné odhalenia, ktoré moju myseľ úplne pomotajú. Lovec očí otvára mnoho dvier, no veľa z nich vedie do slepej uličky, takže jediné čo zostáva je nechať sa autorom viesť a čakať na moment, kedy sa rozhodne svoje tajomstvá odhaliť.
Užívala som si napäté momenty, obhrýzala si nechty od nervov a držala som postavám palce, aby všetko zvládli.
Do posledného momentu som napäto čakala na veľké odhalenia. A keď nakoniec prišlo jedno z tých najväčších, moje pocity zostali chladné. Tentokrát som Fitzekovi jeho časovanú bombu nezožrala, aj keď bola podaná bravúrne a so správnym načasovaním. Nedávala mi ale tak úplne zmysel. Takže to čo ma malo najväčšmi šokovať, ma síce prekvapilo, ale nedostavil sa žiadny ten WAU efekt. Okrem toho mnoho vecí zostalo v príbehu nedotiahnutých a nedovysvetľovaných. Mám viac otázok ako odpovedí, čo nie je pri takto zamotanom príbehu práve najlepšie.

Lovec očí teda moje čitateľské srdiečko veľmi nenaplnil. Bolo to skvelé čítanie plné zaujímavých námetov, no v istom bode to všetko akosi pre mňa stroskotalo. Prečítam si aj ďalšie pokračovanie? Rozhodne! Fitzek ma totiž nikdy od seba neodradí a to ani vtedy, ak sa mu niektorá z kníh nevydarí.