piatok 28. apríla 2023

RECENZIA: Vi Keeland - Letný návrh

Žáner: romantika
Počet strán: 320

Dočasný vzťah? Aspoň v tom majú jasno.
S Maxom sme sa spoznali na rande naslepo. Očaril ma šarmom a vtipom. A tie jamky na lícach! Presne takéto rozptýlenie som po rozchode potrebovala. Nadšenie však trvalo len do chvíle, keď sa uprostred konverzácie dostavil ten pravý. Ukázalo sa, že Max si ma len náhodou všimol v podniku, kde som čakala na spoločnosť, a využil to. Neviete si predstaviť to sklamanie! Pred odchodom mi dal lístok na hokejový zápas, keby mi vraj dohodnuté rande nevyšlo. Hodila som vstupenku do kabelky a pokúsila sa dať tomu druhému nešťastníkovi šancu. Márne. Cestou domov som teda zašla na zápas. Nikto si však ku mne neprisadol. Ďalšie sklamanie. Tesne pred koncom tretiny však jeden z tímov skóroval a celá aréna vyskočila od radosti. Kamera nasnímala tvár vysmiateho hokejistu. Stuhla som. Uhádli ste – spoznala som ho podľa jamiek na lícach. Nuž a takto sa začalo moje dobrodružstvo s Maxom Yearwoodom. Navrhol mi, aby sme spolu strávili leto a užili si. Dobrý plán, však? Lenže viete, čo sa hovorí o plánoch…
Vi Keelandová a jej ďalšia dokonalá oddychovka pre romantické duše. Letný návrh zostáva rovnako očarujúci ako ostatne všetky autorkine knihy.
Rande naslepo môžu byť prekvapujúce a o to viac, keď po chvíli zistíte, že muž ku ktorému ste si prisadli a ktorý vás ihneď zaujal, nie je v skutočnosti to vaše plánované rande naslepo. Georgia by vám o tom vedela čosi porozprávať.
Ako ste si už určite všimli, Vi Keeland je jednou z mojich najobľúbenejších autoriek. Jej príbehy nech sú si akokoľvek podobné, sú stále rovnako pútavé. Letný návrh pohltí už v úvode a svoju nastavenú laťku si udržuje až do poslednej stránky. Napredovanie deja ide krásne plynulo a s ľahkosťou. Ak ste už niečo od Vi čítali, tak určite máte aspoň ako-takú predstavu o tom, ako príbeh ubieha a čo sa v ňom približne odohráva. Max a Georgia sa dohodnú na spoločne strávenom lete bez záväzkov, po ktorom si každý z nich pôjde svojou vlastnou cestou. Georgia ku svojmu bývalému snúbencovi, či ako ho pomenovať a Max sa bude venovať svojej kariére profesionálneho hokejistu. Pff, no určite!
Hlavným rozprávačom je Georgia, avšak dočkáme sa aj nejakých tých kapitoliek z pohľadu Maxa. Tie sú skôr len menším doplnením a pomáhajú pochopiť širšie súvislosti. Voči postavám nemám námietky. Max bol dokonalé mužské stvorenie, ktoré vedelo, čo kedy povedať a urobiť. Pôsobil sympaticky a zároveň odkryl aj svoje slabé stránky. Georgia je úspešnou podnikateľkou s dlhotrvajúcimi kvetmi a vie si poradiť v rôznych situáciách, teda ehm až na tú s Maxom. Pri jej postave mi však prekážal jej vzťah s Gabrielom, ktorý bol aj na Vi podľa mňa až moc pritiahnutý za vlasy. Obaja žijú v iných štátoch, boli zasnúbení, ale potom sa Gabriel rozhodol požiadať Georgiu o otvorený vzťah, ktorý v praxi znamená, že on si bude užívať iné ženy počas pobytu v Anglicku a keď sa vráti, bude svadba. Georgia môže robiť to isté, avšak jej svedomie jej to neumožňuje. Predovšetkým mi prekážali jej myšlienkové pochody, keď nechcela mať s inými mužmi nič spoločné, lebo hádam by to Gabrielovi chudáčikovi neurobila. Počas celého čítania som rozmýšľala, či by takáto atrapa vzťahu vôbec stála za to. Ale odhliadnuc od tejto maličkosti, nemám čo vytknúť.
V závere prichádza do vzťahu drobné pochybenie, aby sme sa vzápätí dočkali šťastného konca. Letný návrh je proste kniha pre oddych.